kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

مهلت 48 ساعته دادستان کل کشور به بانک مرکزی برای تحویل لیست گیرندگان ارز دولتی

دادستان کل کشور گفت: عصر سه شنبه به رئیس‌بانک مرکزی گفتم ظرف 48 ساعت باید لیست گیرندگان ارز دولتی را کامل تحویل دهید.

 

به گزارش فارس، محمدجعفر منتظری در بخشی از سخنرانی خود در اولین دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان در مجتمع امامت مشهد، با اشاره به این‌که مبارزه با فساد با شعار نمی‌شود، تصریح کرد: با برخی مدیرانی که داریم نمی‌‎توانیم با فساد مبارزه کنیم. جنگ، سیاسی و اقتصادی است. مردان اقتصادی باید جنگی باشند. تیم اقتصادی ما جنگی نیستند.
منتظری در بخش دیگری از سخنانش گفت: عده‌ای آمدند ارز دولتی با مبلغ 4200 تومان اخذ کردند نصف لیست آن را تحویل گرفتیم اما کامل نبود. عصر سه شنبه جلسه شورای پول و اعتبار بود به رئیس‌بانک مرکزی گفتم ظرف 48 ساعت باید لیست را کامل تحویل دهید. به دادستان تهران نیز سپردیم این لیست‌ها را به درستی مورد بررسی قرار دهد. 14 هزار نفر کسانی هستند که ارز را با قیمت 4200 تومان خریداری کردند و بعد چپه کردند، باید تنبیه شوند.
وی درباره حکم اعدام بابک زنجانی گفت: این حکم صادر شده و اعدام خواهد شد اما باید بیت‌المال را بازگرداند.
دادستان کل کشور درخصوص ماجرای دو تن سکه نیز اظهار داشت: در بحث دو تن سکه نیز باید بگویم زمانی که رئیس‌پلیس تهران این مسئله را مطرح کرد و وقتی از تلویزیون شنیدم تعجب کردم. حساب کردیم این دو تن چه تعداد و قیمت می‌شود؟ فردا پیگیری کردیم که این دو تن را که ضبط کردید کجاست؟ شما به عنوان نیروی انتظامی ضابط ما هستید. گفتند هنوز نگرفتیم. پس آنچه اعلام کردید چیست؟ گفتند ما اسناد و مدارک را دیدیم این فرد از سه سال قبل که سکه خرید و فروش کرده دو تن می‌شود.
منتظری گفت: ما گفتیم این چه خبری است که دادید و گفتند تصحیح می‌کنیم. شب دوباره این خبر اعلام شد. این یک فرد دلال است که در بازار سکه خرید و فروش می‌کرد. چند روز گذشته دوباره خبر دادند که رئیس‌پلیس تهران گفته که این فرد محکوم به اعدام شده است. دوباره زنگ زدیم که کجا محکوم به اعدام شده، حکم او اعدام ندارد. گفتند ببخشید‌اشتباه شده است. من علیه این فرد که دوبار تخلف کرده به دادسرای نظامی شکایت خواهم کرد.
وی بیان کرد: اگر بانک مرکزی اعلام کرد که من سکه می‌فروشم و هر کسی که می‌خواهد بخرد؛ آیا من که این سکه‌ها را از یک مرکز رسمی خریدم، مجرم هستم؟ مگر این‌که معلوم شود خریدار به دنبال اخلال نظام بانکی و پولی کشور است. به بانک مرکزی گفتیم که شما با چه ملاکی این مقدار سکه را در معرض فروش می‌گذارید؟ از 8 میلیون سکه‌ای که فروختند تنها حدود 800 هزار را تحویل دادند اما آثار سوءاجتماعی و اقتصادی خود را گذاشت.
بسیاری از افرادی بدحجاب،غیرمعتقد نیستند
دادستان کل کشور با اشاره به کلیپ پخش شده از سخنان سردار سلیمانی درباره حجاب، گفت: «ایشان گفته بودند که دختری که بدحجاب است دختر من و شماست. چرا نباید آنها را زیر بال و پر بگیریم و تربیت کنیم؟» در مبارزه با بدحجاب برخورد قضایی جواب نخواهد داد. چند کار باید همزمان انجام شود؛ بسیاری از افراد بدحجاب،غیرمعتقد نیستند؛ منتها در فرهنگ خانوادگی خیلی برایش حجاب مهم نیست. عده‌ای هم اعتقادی به اسلام ندارند و عده‌ای معاند هستند. باید برخورد شود اما قبل از برخورد، مسئولین فرهنگی مسئول هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نیروی انتظامی اقداماتی می‌کنند تا این وضعیت را سروسامان دهند اما اینکه انتظار برخورد خشن داشته باشید، محقق نمی‌شود.
منتظری خاطرنشان کرد: برخورد خشن با بدحجابی جواب نخواهد داد. نیروی انتظامی در تهران، با زنان بدحجابی که پشت فرمان می‌نشینند، کاری نداشتند و شماره ماشین را برداشته و از طریق تلفن به او پیامک می‌زدند و تذکر می‌دادند. این کار اثر خوبی داشت. بار دوم و سوم ماشین را توقیف می‌کردند. راه‌ها باید مسالمت‌آمیز، آرام و پاسخگو باشد.
وی عنوان کرد: ما در دستگاه قضایی با هر کسی که مرتکب رشوه شود، برخورد می‌کنیم. ما در طول دو هفته گذشته با 6 نفر از قضات به دلیل رشوه برخورد کردیم. چرا فردی که می‌گوید رشوه دادم را معرفی نمی‌کنید؟ رشوه دو طرف دارد. از 11 هزار قاضی ما اکثر آنها پاکدست هستند. قوه قضائیه در اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف است.