kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

پاداش پایان خدمت فرهنگیان آخر تیرماه پرداخت می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نخستین مرحله از پاداش پایان خدمت سال 96 فرهنگیان هفته آینده از خزانه دریافت و بین فرهنگیان بازنشسته پرداخت می‌شود.

علی الهیار ترکمن در گفت وگو ایرنا افزود: پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 96 بیش از سه هزار و 700 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش بدهی مالی داشت که اینک مجوز آن از سازمان برنامه و بودجه دریافت و در مراحل مختلف تا سه ماه آینده به فرهنگیان بازنشسته پرداخت می‌شود.
وی از پرداخت حقوق حق التدریسی‌ها و نیروهای آزاد و سرباز معلم از ابتدای امسال همانند حقوق سایر کارکنان رسمی و پیمانی خبر داد و افزود: پرداخت حقوق این قشر نیز به روز شده و مابقی موارد متناسب با سطح پرداختی خزانه به ویژه اضافه کار کارکنان اداری آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.
الهیار ترکمن اظهار داشت: پرداخت کامل مطالبات فرهنگیان در دستور کار این وزارتخانه است که از مجموع 948 میلیارد تومان مطالبات سال گذشته که به امسال منتقل شده است، 600 میلیارد تومان به صورت قطعی پرداخت شده و 348 میلیارد تومان باقیمانده با پیگیری‌های لازم پرداخت خواهد شد.
وی با‌ اشاره به کمبود معلم در مدارس افزود: طرح ساماندهی نیروهای انسانی ‘مدرسه محور’ برای سال تحصیلی آینده از طرف آموزش و پرورش تنظیم شده است.
به گفته وی، این طرح با همکاری مدیران کل آموزش و پرورش و معاون پژوهش استان‌ها به مشورت گذاشته شده و از هفته آینده با محوریت مدرسه اجرایی می‌شود.
وی اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید 20 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند و 17 هزار نفر مجوز ماده 28 دانشگاه فرهنگیان نیز پس از گذراندن دوره آموزشی استخدام این وزارتخانه خواهند شد.
الهیان ترکمن گفت: امسال 25 هزار متقاضی ورود به دانشگاه می‌توانند برای جذب در آموزش و پرورش از طریق دفترچه آزمون، انتخاب رشته کنند.