kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲

انتقاد استاندار کرمانشاه از به کارگیری نیروهای غیربومی در مناطق زلزله‌زده

استاندار کرمانشاه از اینکه نیمی از نیروهای کار مناطق زلزله‌زده استان غیربومی هستند، انتقاد کرد.

 هوشنگ بازوند در کارگروه اشتغال استان خواستار پیگیری موضوع جذب نیروی کار بومی در مناطق زلزله‌زده استان شد و از عملکرد اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در عدم ساماندهی نیروی کار استان برای اعزام به مناطق زلزله‌زده انتقاد کرد.
وی گفت: از یازده هزار و 500 نفر مشغول به کار در ساخت‌وساز واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده پنج‌هزار نفر غیربومی هستند و این برای استانی که بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد، اصلا مطلوب نیست.
استاندار کرمانشاه اشتغال و معیشت را مهم‌ترین مطالبه و دغدغه مردم مناطق زلزله‌زده از دولت برشمرد و از همه دستگاه‌های اجرایی خواست فقط به چند دستورالعمل و مصوبه بسنده نکنند و با تمام وجود و از هر راهی شده به فکر کمک به معیشت مردم باشند.
وی همچنین از عملکرد سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در جذب پایین تسهیلات ویژه اشتغال مناطق زلزله‌زده انتقاد کرد.
وی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام بیش از 14 هزار متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال مناطق زلزله‌زده گفت: از این تعداد فقط 537 مورد پرداخت شده و این اصلا قابل قبول نیست.
استاندار کرمانشاه افزود: مدیرانی که نمی‌توانند کار کنند، برای حوزه آنها در مناطق زلزله‌زده از وزرای مربوط تقاضای استان معین می‌کنیم.
وی همچنین خواستار اصلاحیه تضامین تسهیلات اشتغال به ویژه برای ساخت واحدهای دامی این مناطق شد و افزود: مردم از کجا ضامن کارمند و یا سند ملک بیاورند، باید حتما با پیگیری مکرر کمیته نظارت این قانون اصلاح شود.