kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
استاندار:

همدان آبان ماه میزبان 180 کشور خواهد بود

همایش سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم ایران برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان همدان برگزار شد.
همدان- خبرنگار کیهان:

در این همایش تفاهم‌نامه بین اتاق بازرگانی همدان و مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم امضا شد تا همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری بیش از پیش توسعه یابد.
اهداف این نشست دو روزه تأکید بر نقش دیپلماسی در توسعه فرا منطقه‌ای و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی و معرفی ظرفیت‌های استان همدان است.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد کشور در این همایش اظهار کرد: برای توسعه گردشگری در همدان راهی به جز ایجاد گفتمان گردشگری وجود ندارد و تاکنون در هیچ یک از کشورهای پیشرفته و موفقف بدون چنین گفتمانی امکان توسعه نبوده است.
محمدمعزالدین خاطرنشان کرد: همدان به لحاظ استراتژیک در منطقه‌ای قرار دارد که خاستگاه تمدن بوده و امروز هم مهمترین راه دسترسی شمال به جنوب اروپا به دریای مدیترانه را این منطقه می‌تواند فراهم کند بنابراین باید با مهندسی دقیق در ظرفیت همدان، نمونه‌ای را به وجود بیاوریم که قابل عرضه باشد و با موفقیت به عنوان یک منطقه نمونه برای پیشبرد اهداف گردشگری در ایران و جنوب آسیا در دنیا معرفی کنیم.
استاندار همدان نیز اعلام کرد: همدان استان امن و مستعدی برای سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌داران با اطمینان از بازگشت سرمایه خود می‌توانند در همدان سرمایه‌گذاری کنند.
محمد ناصر نیکبخت افزود: مفتخریم در سال 2018 همدان نماینده ایران بزرگ از سوی کشورهای گروه ای.سی.دی به عنوان پایتخت کشورهای آسیایی است که می‌خواهد پایگاه و مرکز گفت‌وگو، تعامل و هم‌اندیشی جهت توسعه ارتباطات منطقه‌ای به ویژه حوزه گردشگری و فرهنگی و اقتصادی باشد.
وی به وجود 1800 اثر تاریخی و فرهنگی در همدان اشاره و خاطرنشان کرد: همدان در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، سفال، سرامیک، نیروگاه خورشیدی، گردشگری، معادن، علمی و پژوهشی بهداشتی و درمانی، ورزشی و تفریحی آماده سرمایه‌گذاری با کشورهای دوست و خارجی است.
استاندار همدان با اشاره به اینکه 2000 مگاوات ظرفیت در استان همدان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی تعریف کردیم، از سفرای خارجی مقیم ایران خواست تا استان همدان و ظرفیت سرمایه‌گذاری آن را به فعالان اقتصادی خود برای سرمایه‌گذاری معرفی کنید.
استاندار همدان با اشاره به برگزاری 2 رویداد گردشگری همدان 2018 یادآور شد: استان همدان میزبان بیش از 30 کشور در 2 ماه آینده و 180 کشور در آبان ماه خواهد بود.