kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
وزیرتعاون، کار و امور اجتماعی:

واحدهای صنعتی مناطق مرزی توسعه می‌یابد

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی بر ضرورت ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی در مناطق مرزی کشور تاکید کرد.
اردبیل - خبرنگار کیهان:

علی ربیعی در مراسم آغاز به کار سه واحد صنعتی شیرآلات، بهداشتی در گرمی گفت: دولت مصمم است در کنار تامین امنیت، با اقدامات مناسب از جمله فراهم کردن رفاه اجتماعی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از مهاجرت ساکنین مناطق مرزی جلوگیری نماید.
وی گفت: د‌ر راستای تحقق این سیاست دولت از ایجاد و توسعه واحدهای  صنعتی در مناطق مرزی با اختصاص تسهیلات ترکیبی و ارزان قیمت از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرائی سه کارخانه شیرآلات در شهرستان مرزی گرمی گفت: سیاست ایجاد خوشه تولید شیرآلات کشور در این شهرستان دنبال می‌شود.
وی افزود:  با راه‌اندازی این سه واحد و نیز توسعه کارخانه ‌شیرآلات قهرمان‌ زمینه اشتغال 1800 نفر در گرمی مغان فراهم می‌شود.
وی همچنین در جریان این سفر از کارخانه تولید شیرآلات بهداشتی قهرمان بازدید کرد و در جریان توسعه این واحد صنعتی با ایجاد 400 شغل جدید قرار گرفت ربیعی در سفر به شهرستان خلخال از تهیه نقشه جامع اشتغال استان خبر داد و افزود:  نقشه جامع اشتغال استان و برش شهرستانی خلخال تهیه شده است و استاندار پیگر عملی شدن آن می‌باشد.
وی گفت: از محل بودجه ‌تبصره 18 سال جاری و برش استانی میزان اشتغالی که پیش‌بینی شده و همچنین اطلاعات مربوط به سهم کشاورزی، خدماتی، صنعت و فناوری مشخص گردیده و امید می‌رود بتوان منابع بیشتری برای موضوع مهم اشتغال به استان اردبیل و شهرستان خلخال تزریق شود.
وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سه جانبه وزارت تعاون، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  برنامه‌های مختلفی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و توسعه صنعت گردشگری از سوی این وزارتخانه در راستای دستیابی به اهداف اشتغال‌زا‌یی دولت در نظر گرفته شده است.