kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹

اعتراض شدید سازمان ملل به کودک‌کشی تک تیراندازان اسرائیلی در غزه

سازمان ملل ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی به‌دلیل قتل عام فلسطینی‌ها به‌ویژه کودکان، تاکید کرده، تک‌تیراندازهای این رژیم باید فورا دست از کودک‌کشی بردارند.

«نیکلای ملادینوف»، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا که به غزه سفر کرده ، پس از مشاهده اوضاع از نزدیک، طی پیامی از تک‌تیراندازهای اسرائیلی مستقر در مرزهای غزه خواست قتل کودکان فلسطینی را متوقف کنند.
«ملادینوف» با اعلام اینکه «هرگونه درگیری آتی به زیان همه طرف‌ها خواهد بود و هیچ‌ کس خواهان آن نیست،» از طرفین خواست «یک گام از لبه پرتگاه» به عقب برگردند.
وی ضمن هشدار به جهانیان نسبت به شرایط انسانی سختی که ساکنان غزه به‌دلیل محاصره، کمبود بودجه، فقر و سه جنگ اخیر از آن رنج می‌برند، از جامعه جهانی خواست شرایط ساکنان این منطقه را از یاد نبرند.
به گزارش ایسنا، این مسئول سازمان ملل تاکید کرد: «تنها راه برای توقف تنش‌ها و بازگشت آرامش حل مشکلات انسانی موجود در غزه و نیز ایجاد فرصت‌های شغلی، تامین برق، اصلاح ساختار بهداشتی و حل بحران آب است.»
ملادینوف این را هم گفت که «مشکلات انسانی نوار غزه باید در کنار بحران‌های سیاسی رسیدگی و حل شوند، همچنین باید مشکل رفت‌وآمد ساکنان نوار غزه حل شده و نیز روند صادرات و واردات سهولت یابد...سازمان ملل هرگز نوار غزه را رها نخواهد کرد و حضور خود در این منطقه را افزایش خواهیم داد تا نقشی سازنده‌تر ایفا کرده و بتوانیم کمک‌ها را به دست ساکنان آنجا برسانیم.»