kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

امیرعبداللهیان: حضور ایران در سوریه صرفا به تهران و دمشق مربوط است

دستیار ویژه رئیس‌مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که تصمیم‌گیری درخصوص مستشاران ایرانی در سوریه صرفا به تهران و دمشق مربوط می‌شود.

حسین امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه مستشاران نظامی ایران به دعوت دولت رسمی سوریه در این کشور حضور دارند خاطرنشان کرد: نه آمریکا و نه هیچ قدرت دیگری در جایگاهی نیست که بتواند درباره خروج مستشاران ایرانی از سوریه حرف بزند یا تصمیم بگیرد.
وی در گفت‌و‌گو با برنامه «لقاء خاص» شبکه الکوثر، درباره حضور مستشاران نظامی ایرانی در سوریه گفت: مستشاران ایرانی که متخصص در زمینه مبارزه با تروریسم هستند به دعوت دولت و مسئولان سیاسی سوریه به ویژه شخص رئیس‌جمهور سوریه بشار اسد در این کشور حضور داشته و دارند. ما به مسئولان روس و همه کسانی که از حضور مستشاران نظامی ما در سوریه سخن می‌گویند گفته ایم که تصمیم‌گیری در این زمینه صرفا به تهران و دمشق مربوط می‌شود. ما به حضور در سوریه و حمایت از این کشور در مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد تا امنیت و صلح در سراسر سوریه برقرار شود.
امیرعبداللهیان درباره شایعه گفت‌وگوی ایران با رژیم صهیونیستی از طریق میانجی‌ها و همچنین گفت‌وگوی ایران با آمریکا گفت: عده‌ای تصور می‌کنند ایران ممکن است مذاکراتی محرمانه با آمریکا یا روسیه یا اروپا یا هر طرف دیگری انجام دهد تا به عنوان میانجی بین ایران و رژیم نامشروع اسرائیل عمل کنند. این تصور از پایه غلط است. ببینید با گذشت چهار دهه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، کشور ما همچنان هزینه این موضع ثابت خود را می‌پردازد که تاکید دارد جمهوری اسلامی رژیم‌اشغالگر فلسطین را به رسمیت نشناخته است و نخواهد شناخت.
امیرعبداللهیان در ادامه درباره بحران یمن نیز گفت: به نظر من یمن باتلاقی بود که رژیم صهیونیستی ایجاد کرد تا عربستان به عنوان کشوری اسلامی در آن غرق شود.