kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
سلطان سکه و نوچه‌هایش در اختیار پلیس هستند

دستگیری ۲۳۸ تن از اراذل و اوباش و مزاحمین شهروندان در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۳۸ تن از اراذل و اوباش و مزاحمین شهروندان در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی صبح دیروز در حاشیه دومین طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین، گفت: همکاران من در مجموعه ۱۱ پایگاه پلیس امنیت در سراسر تهران طی ۴۸ ساعت گذشته عملیات وسیعی را برای برخورد با مزاحمین نوامیس، اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی به مرحله اجرا درآورده‌اند.
رحیمی با بیان اینکه در مجموع ۵۸ مرحله عملیات مختلف پلیسی در نقاط مختلف شهر به مرحله اجرا درآمد، افزود: در جریان این عملیات‌ها ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش مخلان نظم و امنیت عمومی و مزاحمین شهروندان شناسایی و دستگیر شدند که متاسفانه ۵۰ نفر از این افراد کمتر از ۱۸ سال سن دارند.وی درباره اینکه چه تعداد از این افراد جزو اراذل و اوباش سطح یک هستند، اظهار داشت: اراذل و اوباش سطح یک و دو دائما و طی بازه زمانی مشخص توسط عوامل پلیس امنیت مورد بررسی قرار گرفته و وضعیتشان رصد می‌شود. در میان این دستگیرشدگان تعداد معدودی جزو اوباش سطح یک بودند اما درصدی از آنها پیشتر سابقه داشتند.رئیس‌پلیس پایتخت با بیان اینکه ۱۶۰ قطعه سلاح سرد همچون شمشیر و قمه از این افراد کشف و ضبط شده است، خاطر نشان کرد: ۱۱۷ قهوه‌خانه و ۶۲ باشگاه بدن‌سازی که این افراد در آنجا فعالیت داشتند نیز مورد بازرسی و بازبینی قرار گرفته و اخطارهای لازم به آنان داده شد. ۴۸ پارک و تفرجگاه آلوده نیز از وجود اوباش و مزاحمین پاکسازی شد، ۳۵ نقطه که شهروندان درخواست پاکسازی آن را داشتند نیز شناسایی و پاکسازی شد.
رحیمی درباره جرایم این افراد گفت: چاقو کشی، درگیری مسلحانه، تشویش اذهان عمومی، از بین بردن آرامش شهروندان، تجاوز به عنف، کری‌خوانی و تهدید در فضای مجازی، ایجاد مزاحمت و... از جمله جرایم افراد دستگیر شده است. همچنین از این افراد 10 قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز کشف شد.
توقیف یک ماهه خودروی دور دورکنندگان
وی در پاسخ به سؤالی درباره دور دور خودروها در برخی از خیابان‌های تهران نیز گفت: برخورد با دور دور شبانه به طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و مرتکبین این اقدامات علاوه‌بر اینکه با خودشان برخورد خواهد شد خودرویشان به مدت یک ماه توقیف می‌شود.رئیس ‌پلیس پایتخت در پاسخ به سؤالی درباره برخورد با اراذل و اوباش اظهار داشت: به نظر می‌رسد میزان تنبیه این افراد متناسب با جرمشان نیست و من امیدوارم با هماهنگی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضایی وجود دارد مجازات این افراد به گونه‌ای باشد که از آن متنبه باشند.
جزییات پرونده سلطان سکه
سردار رحیمی درباره وضعیت بازار سکه و ارز هم گفت: سلطان سکه همان طور که آقای اژه‌ای اسمشان را «حمید مظلومین» اعلام کرد در اختیار پلیس آگاهی قرار داشته و تاکنون بالغ بر ۱۸ نفر از نوچه‌ها و همدستانش که پسرش نیز در بین آنان بود در اختیار پلیس هستند.
وی با بیان اینکه این فرد در سال ۹۱ نیز دستگیر شده و در همان مراحل دادگاه به اعدام محکوم شده بود، افزود: اما در مراحل دیگر حکم این فرد تغییر کرده و آزاد شده بود.
رئیس ‌پلیس پایتخت رحیمی با بیان اینکه تحقیقات درباره‌ پرونده این فرد در حال پیگیری و تکمیل است گفت: تعدادی از نوچه‌ها و اطرافیان این فرد نیز با وثیقه‌های چند میلیونی و میلیاردی آزاد شده بودند.
به گفته رحیمی، گردش مالی سلطان سکه، بیشتر از آنچه که در تحقیقات اولیه مشخص شده، بوده است.
وی با ‌اشاره به اجرای طرح برخورد با مخلان بازار سکه و ارز در روزهای پایانی سال گذشته، خاطر نشان کرد: تعدادی از دستگیر شدگان به همراه سلطان سکه جزو ۹۰ نفری بودند که در آن طرح دستگیر شده بودند.
لیست 50 خریدار عمده سکه در اختیار پلیس است
رئیس‌ پلیس پایتخت در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات پلیس درخصوص انتشار اسامی افرادی که اقدام به دریافت ارز دولتی کرده بودند، گفت: ۳۵ شرکتی که اقدام به واردات موبایل کرده بودند اطلاعاتشان در دست پلیس است و تحقیقات و بررسی‌های ما دراین خصوص در حال انجام است.همچنین لیست ۵۰ نفر از خریداران عمده سکه که اقدام به خرید بیشترین سکه کرده بودند در اختیار پلیس است و پلیس‌های تخصصی در این زمینه تحقیقات خود را انجام می‌دهند.رحیمی درباره ورود پلیس به بازار خودرو نیز گفت: در مورد خودرو هنوز اطلاعاتی در اختیار ما قرار نگرفته اما کم‌کم به این موارد نیز با هماهنگی مقام قضایی ورود خواهیم کرد.وی درباره وضعیت بازار فعلی سکه و ارز اظهارداشت: پس از دستگیری روند صعودی افزایش قیمت‌ها کاهش یافت؛ البته همچنان ممکن است عده معدودی به شکل خزنده در بازار رفتار کنند که ما از اقدامات این افراد مطلعیم و با آنان برخورد خواهیم کرد.