kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

افزایش قرار وثیقه متهم پرونده ثامن‌الحجج به ۴ هزار میلیارد تومان

هیئت قضایی رسیدگی‌کننده به پرونده مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج قرار تأمین کیفری متهم این پرونده را به چهار هزار میلیارد تومان افزایش داد.

به گزارش فارس، دیروز نهمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
قاضی باقری در پایان این جلسه از تشدید قرار تامین کیفری وثیقه به میزان چهار هزار میلیارد تومان برای متهم خبر داد.وی درخصوص چرایی تشدید قرار وثیقه متهمان پرونده گفت: این تشدید قرار به درخواست تعدادی از شاکیان و سپرده گذاران و تصمیم هیئت قضایی انجام شده و به متهم نیز ابلاغ شده است.
سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران هم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که دادگاه رسیدگی به این پرونده چند جلسه دیگر برگزار می‌شود، گفت: این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و بستگی به نظر قاضی پرونده و هیئت قضایی دارد.افتخاری در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص تعداد متهمان پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج، اظهارداشت: این پرونده سه متهم دارد که یکی از آنها فعلاً متواری شده است.
مدیرعامل ثامن‌الحجج بازداشت شد
از سوی دیگر به گزارش تسنیم، مدیرعامل مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج که متهم ردیف اول این پرونده هم محسوب می‌شود، با تشدید قرار وثیقه و عجز از ناتوانی قرار صادره، بازداشت و راهی زندان شد.
پرونده ثامن‌الحجج که پیشتر ارزش ریالی آن 12هزار میلیارد تومان اعلام شده، 360 شاکی و سه متهم دارد که به‌گفته سخنگوی قوه قضائیه، متهم ردیف سوم از همان ابتدای تشکیل پرونده متواری بوده و کیفرخواست وی نیز به‌صورت غیابی صادر شده است.