kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

مخارج انتخاباتی ترامپ به یک میلیون دلار رسید!

هزینه قانونی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا فقط در سال ۲۰۱۸ به بیش از یک میلیون دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، ستاد انتخاباتی ترامپ که فعالیت خود را چند ماه پس از ورود او به کاخ سفید آغاز کرده است، در سال 2018 حدود یک میلیون و 200 هزار دلار برای تبلیغات هزینه کرده که بین هشت شرکت مختلف ترامپ برای تبلیغات تقسیم شده است.
این رقم با 22 درصد کاهش در سه ماه گذشته 340 هزار دلار بوده است. حدود 180 هزار دلار از این مبلغ به شرکت حقوقی «جونز دی» که در سال 2016 مسئولیت رسیدگی به دعاوی حقوقی ترامپ را بر عهده داشت، اختصاص یافته است. این شرکت حقوقی اخیرا مسئولیت رسیدگی به پرونده استورمی دانیلز -بازیگر فیلم‌های مستهجن که اعلام کرده بود در سال 2006 ترامپ با او رابطه غیراخلاقی داشته و وکیل ترامپ برای مخفی نگهداشتن این رابطه به وی حق‌السکوت پرداخت کرده- بر عهده گرفته است. همچنین به تازگی مبلغ 150 هزار دلار به شرکت‌های تجاری، هتل‌ها و رستوران‎‌های ترامپ برای حمایت از او در انتخابات سال 2020 تزریق شده است و پرداخت این هزینه‎ها ادامه دارد.برخی رسانه‏های آمریکایی همچون «باز فید» در واکنش به انتشار این خبر اعلام کردند هزینه‎های این ستاد بسیار بیشتر از رقم ذکر شده است.