kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

اخبار کوتاه از فوتبال



  مذاکره مسئولان استقلال با 3 بازیکن خارجی در ترکیه
مسئولان باشگاه استقلال به ترکیه سفر کرده‌اند تا مذاکرات نهایی را با سه بازیکن خارجی انجام دهند.
باشگاه استقلال تهران همچنان به دنبال جذب مهره‌های مد نظر خود است. در همین راستا رضا افتخاری، مدیرعامل این باشگاه به همراه پندار توفیقی به ترکیه سفر کرده‌اند. از طرفی سرور جپاروف نیز به ترکیه رسیده و مامه تیام هم قرار است به این جمع اضافه شود تا مذاکرات نهایی برای تمدید قرارداد این دو بازیکن صورت بگیرد. به نظر می‌رسد باشگاه استقلال موفق شود تا قرارداد این دو ستاره خود را در ترکیه نهایی کند تا آنها به تمرینات آبی‌ها در استانبول اضافه شوند.نکته قابل ذکر دیگر اینکه استقلالی‌ها به دنبال جذب یک بازیساز آلمانی هم هستند که او هم در ترکیه منتظر است تا با افتخاری مذاکرات خود را انجام دهد و رسما استقلالی شود.
بیرانوند در پرسپولیس ماندنی شد
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس دیروز پس از جلسه با مسئولان این باشگاه تصمیم گرفت فوتبالش را در پرسپولیس ادامه دهد.
علیرضا بیرانوند که پس از جام جهانی روسیه پیشنهادات خوبی از چند باشگاه اروپایی دریافت کرده بود قصد داشت با جدایی از پرسپولیس، فوتبالش را در اروپا ادامه دهد، در جلسه‌ای که در باشگاه پرسپولیس برگزار شد در نهایت این باشگاه با صدور رضایت‌نامه علیرضا بیرانوند مخالفت کرد. علیرضا بیرانوند تا سال ۱۴۰۰ با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد. دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس عصر دیروز در تمرین‌ این تیم حاضر ‌شد.
خریدهای جنجالی جدید باشگاه استقلال
و مشکلی به نام مصدومیت
مهاجم جدید تیم فوتبال استقلال باید مچ پای خود را جراحی کند.
در حالی که حرف‌ و حدیث‌های زیادی پیرامون عقد قرارداد علی کریمی با استقلال و مصدومیت این بازیکن از ناحیه کمر مطرح شده است یک خبر بد دیگر در مورد آسیب‌دیدگی بازیکنان این تیم شنیده شده است. طبق آخرین خبر مرتضی آقاخان که تنها 3 جلسه در تمرین آبی‌پوشان حضور پیدا کرده است باید مچ پای خود را جراحی کند!
این بازیکن نیاز به عمل جراحی آتروزکوپی دارد و با این شرایط مدتی نمی‌تواند در تمرینات تیم استقلال حضور پیدا کند. مرتضی آقاخان و میثم تیموری دو بازیکنی هستند که با مصدومیت با استقلال قرارداد بسته و این روزها در کلینیک باشگاه حضور پیدا کرده‌اند. این در حالی است که هر دو بازیکن مدعی هستند که مصدوم نیستند ولی این روزها در کلینیک مشغول ادامه درمان هستند.
این در حالی است که علی کریمی، هافبک میانی سپاهان بعد از انجام تست‌های پزشکی، با عقد قراردادی یک ساله به عضویت تیم فوتبال استقلال در آمد و بامداد دیروز به همراه سیدرضا افتخاری و پندار توفیقی، راهی اردوی استقلال در ترکیه شد و تمریناتش را با این تیم آغاز کرد. نوروزی معاونت پزشکی باشگاه استقلال هم دیروز درخصوص وضعیت جسمانی کریمی گفت:با تست‌هایی که از علی کریمی هافبک جدید آبی‌ها گرفته بودیم متوجه شدیم که او مشکل دیسک کمر دارد و ما این موضوع را به باشگاه اطلاع دادیم. این موضوع را با نامه کتبی به استحضار باشگاه رساندیم و مدیرعامل نیز از مشکل دیسک کمر علی کریمی مطلع شد. حال این دیگر به خود مدیرعامل مربوط می‌شود که بخواهد بازیکنی با چنین شرایطی را برای تقویت باشگاه جذب کند یا خیر.
امیری تا پایان هفته به پرسپولیس پاسخ می‌دهد
هافبک ملی‌پوش پرسپولیس تا پایان هفته پاسخ پیشنهاد جدید پرسپولیس را می‌دهد.
مدیربرنامه‌های وحید امیری ظهر دیروز در باشگاه پرسپولیس حاضر شد تا درخصوص تمدید قرارداد هافبک تیم ملی فوتبال ایران با حمیدرضا گرشاسبی گفت‌وگو کند.وکیل امیری درخواست‌های خود را به سرپرست باشگاه اعلام کرد تا نظر آنها را در این خصوص بشنود. با این حال گرشاسبی نیز پیشنهاد باشگاه پرسپولیس را درباره مسائل مالی و مدت قرارداد با امیری اعلام کرد تا مدیربرنامه‌های وی نظر نهایی خود را اعلام کند.از این رو قرار است امیری تا پایان هفته جاری نظر نهایی خود را درخصوص تمدید قرارداد با پرسپولیس مطرح کند.
مدرس داوری فیفا در ایران
والنتین ایوانف مدرس و ناظر داوری فیفا دیروز وارد تهران ‌شد. دوره دانش افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتر از صبح دیروز در شهر رشت آغاز شد. بر همین اساس والنتین ایوانف مدرس این دوره دیروز وارد تهران شد.
سهمیه صعود تیم‌ها از لیگ دسته اول به برتر مشخص شد
سهمیه صعود تیم‌ها از لیگ دسته اول به لیگ برتر مشخص شد. سعید فتاحی در مراسم قرعه‌کشی لیگ دسته اول گفت: سهمیه صعود تیم‌ها از لیگ دسته اول به لیگ برتر 2/5 است و از امسال این مسئله اجرایی خواهد شد. این اتفاق در حالی رخ داده که سال گذشته قرار بود همین سهمیه برای صعود تیم‌ها به لیگ برتر در نظر گرفته شود اما اجرایی نشد.
استعفای جمشیدی از ریاست هیئت مدیره پیکان
محمد جمشیدی که به مدت ده سال ریاست هیئت مدیره باشگاه پیکان را برعهده داشت، دیروز از این سمت استعفا کرد. جمشیدی در متن استعفای خود به هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو، ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای ایشان، قبول مسئولیت در سمت جدید و ممنوعیت فعالیت در دو هیئت مدیره را دلیل استعفای خود عنوان کرده است. محمد جمشیدی اکنون عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران است.
ذوب‌آهن امشب راهی مشهد می‌شود
تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان برای برگزاری دیداری دوستانه با تیم فوتبال پدیده مشهد امشب راهی این شهر خواهد شد. تیم ذوب آهن که تمریناتش را از روز۲۶ خردادماه در اصفهان آغاز کرده بود، تاکنون دیدارهای دوستانه‌ای را مقابل پیکان، شهرداری ماهشهر و شهاب تهران برگزار کرده و روز چهارشنبه از ساعت ۱۸ در مشهد به مصاف تیم فوتبال پدیده خواهد رفت.ذوب آهن، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، در اولین دیدار خود در فصل جدید روز پنج‌شنبه هفته آینده باید به مصاف نساجی برود و این در حالی است که هنوز مکان برگزاری با نماینده قائمشهر برای سبزپوشان اصفهانی مشخص نیست.
فتاحی: چرا استقلال نباید در سوپرجام بازی کند؟!
مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال شایعات مبنی بر نامه مدیریت ورزشگاه آزادی برای لغو دیدار سوپرجام را رد کرد. سعید فتاحی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری سوپرجام فوتبال ایران بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در این خصوص  صحبتی نمی‌کنم؛ فقط سوالم این است که چرا استقلال نباید در این دیدار بازی کند؟وی در مورد اینکه گفته می‌شود مدیریت ورزشگاه آزادی نامه‌ای در خصوص عدم آمادگی این ورزشگاه برای میزبانی از دیدار سوپرجام گفت: هیچ نامه‌ای به دست ما نرسیده است. دیدار سوپر جام در حالی قرار است ساعت 20:45 روز جمعه هفته جاری برگزار شود که استقلال اعلام کرده در آن تاریخ در اردوی ترکیه است و صحبت‌هایی مبنی بر عدم آمادگی ورزشگاه آزادی به دلیل تعمیر نیز مطرح شده است.
پیام پله برای ام‌باپه
اسطوره فوتبال برزیل بعد از درخشش ام‌باپه در فینال جام جهانی برای او پیامی را منتشر کرد.
کیلیان ام‌باپه، بازیکن جوان فرانسوی توانست در فینال جام جهانی 2018 روسیه گلزنی کند. ام‌باپه با گلزنی در دیدار برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال کرواسی به جوان‌ترین گلزن تاریخ جام جهانی بعد از پله تبدیل شد. پله، اسطوره فوتبال برزیل پیامی را در ستایش از ام‌باپه منتشر کرد و نوشت: خوشحال هستم که در بعضی از جهات با هم شباهت داریم. دومین بازیکن نوجوان گلزن در فینال جام جهانی هستی و من به تو این موفقیت را تبریک می‌گویم. کیلیان ام‌باپه، بازیکن جوان تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه توانست عنوان پدیده جام جهانی 2018 روسیه را به دست آورد.
آمار جالب ژیرو در جام جهانی!
اولیویو ژیرو در تیم قهرمان جام جهانی تا پایان این رقابت‌ها بدون زدن شوت در چارچوب این رقابت‌ها به پایان برد.اولیویو ژیرو مهاجم تیم ملی فرانسه در این جام ۵۴۶ دقیقه بازی کرد ولی نتوانست حتی یک شوت در چارچوب دروازه حریفان داشته باشد. او در دیدار فینال ۸۱ دقیقه برای فرانسه بازی کرد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات تیم های باشگاهی ایران
*محمدرضا خلعتبری که فصل گذشته نیز با لباس پدیده در لیگ برتر هفدهم به میدان می‌رفت، ظهر دیروز با حضور در دفتر این باشگاه، قراردادش را با این تیم به صورت رسمی تمدید کرد.
*استقلال خوزستان در ادامه برنامه‌های خود برای حضور در هجدهمین دوره لیگ برتر با 4 بازیکن قرارداد بست.طبق توافق همکاری استقلال خوزستان با باشگاه استقلال  سه بازیکن به نام فردین جفی، محمد مهدی طاهری و امیر محمد ذالی شیروانی به طور قرضی راهی استقلال خوزستان شدند تا در هجدهمین دوره لیگ برتر در این تیم به میدان بروند.همچنین محمدرضا سروی هم با قراردادی یکساله به استقلال خوزستان پیوست.
*نیومایر، بازیکن آلمانی مدنظر استقلالی‌ها و وینفرد شفر که در استانبول حضور دارد، مذاکراتی با مدیران استقلال انجام داده و به توافق اولیه هم رسیده است.این بازیکن در آستانه عقد قرارداد با باشگاه استقلال قرار دارد و در صورت مذاکره نهایی و توافق خبر آن به صورت رسمی اعلام خواهد شد.