kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

روی خط جام جهانی ۲۰۱۸

برج ایفل خاموش می‌شود
برج ایفل پاریس فردا در زمان برگزاری فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به دلیل مسائل امنیتی خاموش می‌شود.
روز یکشنبه در زمان برگزاری فینال جام جهانی بین تیم‌های فرانسه و کرواسی، برج ایفل پاریس بسته خواهد بود و خاموش می‌شود.
مسئول و مدیر برج ایفل اعلام کردند افرادی که برای بازدید از برج در این روز و ساعت بلیت تهیه کرده‌اند، پول بلیت را باز پس خواهند گرفت. او در این باره، اظهار کرد: به دلیل مسائل امنیتی پلیس فرانسه دستور داده است که برج ایفل در زمان برگزاری فینال جام جهانی روسیه بسته باشد.در روز یکشنبه حدود ۱۲ هزار نیروی امنیتی در پاریس به منظور کنترل جشن یا گردهمایی‌ها حاضر خواهند بود. روز سه‌شنبه نیز بعد از راهیابی تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هواداران زیادی به خیابان‌ها ریختند. در صورتی که فرانسه قهرمان جام جهانی شود، بعد از ۲۰ سال این جام را به خانه خواهد برد.
حضور توماس باخ در فینال جام جهانی
توماس باخ، رئیس ‌کمیته‌ بین‌المللی المپیک قصد دارد برای دیدن فینال جام جهانی ۲۰۱۸ به روسیه برود. این اولین دیدار باخ با پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعد از رسوایی‌های مربوط به دوپینگ در این کشور است.
سخنگوی کمیته‌ بین‌المللی المپیک اعلام کرد که توماس باخ، دعوت برای حضور در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از سوی جیانی اینفانتینو، رئیس‌فیفا پذیرفته است. به ‌این‌ ترتیب باخ برای اولین بار بعد از رسوایی‌های مربوط به دوپینگ در روسیه با پوتین، رئیس‌جمهور این کشور روبرو می‌شود. باخ در سال ۲۰۱۴ نیز برای دیدار فینال جام جهانی به برزیل رفته بود. سخنگوی کاخ کرملین نیز تایید کرده است که پوتین قصد دارد جلسه‌ای را با توماس باخ در سفر به این کشور داشته باشد.
در دو سال اول ریاست باخ او دیدارهای مختلفی با پوتین داشت و در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی سوچی نیز با او ملاقات کرده بود، اما بعد از رسوایی‌های مربوط به دوپینگ در روسیه و المپیک سوچی، دیدارهای باخ و پوتین متوقف شد.باخ اعلام کرده است که درباره دوپینگ در روسیه هیچ صحبت مستقیمی با پوتین نداشته است. با این حال تصمیم‌گیری‌های باخ باعث شد که روسیه به طور کامل از بازی‌های المپیک محروم نشود. ورزشکاران روس در المپیک زمستانی پیونگ چانک ۲۰۱۸ به صورت مستقل حضور داشتند و بعد از این بازی‌ها محرومیت کمیته‌ المپیک روسیه برداشته شد.بعد از این اتفاقات شایعاتی درباره نامزدی روسیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۲ مطرح شد. هنوز مشخص نیست که این اتفاق خواهد افتاد یا نه. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز برای دیدن مسابقات فینال جام جهانی به روسیه می‌رود.
ژیرو: این فرصت را
 به راحتی از دست نخواهیم داد
مهاجم تیم ملی فوتبال فرانسه عنوان کرد آنها فرصت قهرمانی در فینال جام جهانی را به راحتی از دست نخواهند داد. فردا (یکشنبه) بزرگ‌ترین دیدار فوتبال در چهار سال اخیر برگزار خواهد شد و تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه و کرواسی برای دستیابی به عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف هم خواهند رفت، آن هم در شرایطی که فرانسوی‌ها دو سال پیش قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ را از دست دادند.
اولیویر ژیرو ۳۱ ساله پیش از این مسابقه، گفت‌: دیدار فینال با همه بازی‌ها متفاوت است. ما دو سال پیش بعد از اینکه آلمان را در نیمه نهایی بردیم، خیلی خوشحالی کردیم و فکر می‌کردیم که همه چیز به اتمام رسیده است، ولی برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال بلژیک این کار را انجام ندادیم. ما این را می‌دانیم که یک بازی دیگر باقی‌ مانده است و جشن گرفتن در حال‌ حاضر معنایی ندارد. فقط باید تمرکزمان را روی بازی با تیم‌ ‌ملی فوتبال کرواسی قرار دهیم و نمی‌خواهیم به راحتی این فرصت را از دست بدهیم.
مهاجم خروس‌ها در ادامه‌ ‌اضافه کرد: جام جهانی را فقط با استعداد خالی نمی‌توان فتح کرد. شما باید فاکتورهای زیادی در اختیار داشته باشید تا قهرمان شوید. یکی از این عوامل قدرت ذهنی است. من برای تیم همه کار می‌کنم. اگر بتوانیم در فینال از کمترین موقعیت‌ها بیشترین بهره را ببریم به قهرمانی خواهیم رسید.
فیلیپ لام: آلمان قدرتمندتر از قبل
خواهد شد
کاپیتان سابق تیم ملی آلمان با دلداری به بازیکنان این تیم پیش‌بینی کرد فوتبال آلمان بعد از جام جهانی قدرتمندتر از قبل خواهد شد. تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی در قعر جدول قرار گرفت و از رسیدن به مرحله بعد بازماند. به این ترتیب قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها در همان مرحله گروهی کنار رفت.فیلیپ لام کاپیتان سابق تیم ملی آلمان در ارزیابی خود از عملکرد ژرمن‌ها گفت: فوتبال آلمان در چهار سال قبل افتخار بزرگی را به دست آورد و در این مدت نیز در کنار آن بود. اکنون قهرمان جدیدی معرفی خواهد شد با این حال نکته مهم این است که نباید تسلیم شویم و باید با قدرت به کارمان ادامه دهیم و مطمئن باشیم که تیم ملی آلمان در مسیر درستی قرار داشته باشد. این شکست می‌تواند انگیزه زیادی برای تیم ملی آلمان باشد تا بتواند بار دیگر در دوره بعدی برای قهرمانی در جام جهانی تلاش کند و من مطمئن هستم که تیم ملی آلمان از این شکست درس خواهد گرفت و در آینده تیم بهتر و قدرتمندتری خواهد شد.او در ادامه گفت: نسل طلایی فوتبال آلمان باید با همین قدرت به کارشان ادامه دهند و بازیکنان جدیدی نیز به تیم اضافه شوند تا فوتبال آلمان دوباره همان تیم قدرتمند قبل شود که‌گری لینه‌کر بازیکن سابق انگلیس عنوان کرده بود فوتبال بازی ساده‌ای است و ۲۲ بازیکن دنبال توپ می‌دوند و در نهایت آلمان برنده می‌شود.
انتقاد مودریچ از انگلیسی‌ها
کاپیتان کرواسی صعود به فینال جام جهانی را بزرگ‌ترین موفقیت تاریخ ورزشی کشورش دانست. او به انتقاد از رسانه‌های انگلیسی پرداخت و از رویایش برای کسب توپ طلا گفت.
تیم ملی فوتبال کرواسی توانست برای نخستین بار در تاریخ خود به فینال جام جهانی راه پیدا کند.کروات‌ها با شکست دادن انگلیس در دیدار نیمه نهایی حریف فرانسه در فینال شدند. لوکا مودریچ به عنوان کاپیتان کرواسی نقش بسزایی در این موفقیت تیمش داشت. او گفت: دستاورد بزرگی را به دست آوردیم. رویای ما به حقیقت تبدیل شد و باید هم بسیار خوشحال باشیم. این بزرگ‌ترین موفقیت ورزشی تاریخ کرواسی است و باید به خود افتخار کنیم. امیدوارم که این موفقیت بزرگ با قهرمانی به پایان برسد و در دیدار فینال هم بتوانیم به پیروزی برسیم.او درباره شانس‌اش برای رسیدن به توپ طلا گفت: این رویای بزرگ من است و هر بازیکنی آرزوی آن را دارد اما باید تاکید کنم که تمام هم و غم من قهرمان شدن کرواسی است.مودریچ به انتقاد از رسانه‌های انگلیسی پرداخت و گفت: آنها مرتکب‌اشتباه بزرگی شدند. رسانه‌های انگلیسی باید به حریف احترام بگذارند و تحقیر آمیز صحبت نکنند. واکنش‌های آنها انگیزه ما را دو چندان کرد.کاپیتان کروات‌ها درباره خداحافظی کریستیانو رونالدو گفت: رونالدو بازیکن بزرگی برای ما بود. دوست داشتم که او در رئال می‌ماند.مودریچ در پایان سخنانش درباره تعویضش گفت: خسته شده بودم و از سرمربی تیم خواستم که من را تعویض کند.
بریژیسک سرمربی جدید لهستان
تیم ملی فوتبال لهستان که در جام جهانی روسیه حضور داشت، صاحب مربی جدید شد. فدراسیون فوتبال این کشور اروپایی چند روز بعد از استعفای آدام ناوالکا امروز با «ژرزی بریژیسک»‌ به توافق رسید و قرارداد بست.مطابق اعلام این سازمان، مربی 47 ساله به عنوان جانشین ناوالکا انتخاب شد.این فدراسیون همچنین اعلام کرد جلسه معارفه مربی جدید 11 روز دیگر برگزارخواهد شد. بریژیسک تا چندی قبل سکان هدایت تیم دسته اولی «ویسلا پلوک»‌را برعهده داشت. وی در دوران جوانی همچنین 42 مرتبه پیراهن تیم کشورش را برتن کرده است.تیم ملی لهستان در مرحله گروهی جام جهانی روسیه با هدایت ناوالکا حذف شد.
دختر 7 ساله اینفانتینو
در روسیه جراحی شد
دختر هفت ساله جیانی اینفانتینو، رئیس‌فدراسیون فوتبال (فیفا) در سن پترزبورگ تحت عمل جراحی قرار گرفت. در حالی که بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه در حال‌ برگزاری است، جیانی اینفانتینو، رئیس‌فیفا همراه با خانواده‌اش در این کشور به سر می‌برد. دختر هفت ساله اینفانتینو به دلیل درد در ناحیه شکم و آپاندیس در سن‌پترزبورگ تحت عمل جراحی قرار گرفت که این جراحی موفقیت‌آمیز بوده است.
جیانی اینفانتینو که در زمان این اتفاق برای مشاهده یک مسابقه در سوچی به سر می‌برد، بلافاصله به سن پترزبورگ سفر کرد. او از کادر بیمارستان برای مداوای دخترش تشکر کرده است.
رونی: آینده تیم انگلیس درخشان است
وین رونی مهاجم معروف فوتبال انگلیس معتقد است سه‌شیرها آینده روشنی دارند. او در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: من که لذت بردم.چون همه جوانان ما خوب بازی کردند و باعث مباهات شدند. کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس ادامه داد: به آینده تیم خوشبین هستم. فکر می‌کنم تیم جوان و خوش‌آتیه‌ای داریم که در سال‌های بعد عملکرد درخشانی خواهد داشت.