kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

کوتاه اقتصادی


* قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح خرده‌فروشی تهران که به مرز ۹۰۰۰ تومان در اوایل هفته رسیده بود دیروز قدری کاهش یافت. به گزارش تسنیم، قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح خرده‌فروشی تهران که به مرز 9000 تومان در اوایل هفته رسیده بود با ورود شرکت پشتیانی امور دام به بازار و توزیع مرغ منجمد کاهش یافت و به 8250 تومان رسید.بر اساس اعلام اتحادیه پرنده و ماهی، قیمت مرغ گرم استعلامی کشتارگاههای تهران 7400 تومان، پخش 7550 تومان، خرده‌فروشی 8250 تومان، خرده‌فروشی مرغ شمال 7800 تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن 7000 تومان است. در این اطلاعیه خطاب به اعضای این اتحادیه آمده است که می‌توانید با توجه به فاکتور خرید رسمی و با احتساب10درصد سود اقدام به فروش‌نمایید.
* رئیس ‌سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی که با هدف‌اشتغال در دوره‌های مهارتی سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند، وارد بازار کار می‌شوند. سلیمان پاک سرشت‌ ـ درباره سطح مهارتی افراد قبل از ورود به بازار کار به ایسنا گفت: عدد مشخصی در این زمینه وجود ندارد ولی در حال طراحی مکانیسم‌هایی با شرکای اجتماعی و بنگاه‌ها هستیم که افراد مهارت‌آموز و‌ اشتغال‌پذیر بتوانند جذب بازار کار شوند.
* با تصویب کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شد کماکان واردات گوشت گرم گوسفندی با ارز ۳۸۰۰ تومان و پرداخت یارانه ریالی حدود چهار هزار تومان برای هر کیلوگرم ادامه یابد. یارانه ریالی مابه‌التفاوت قیمت تمام شده واردات با قیمت مصوب و تثبیتی تنظیم بازار است. به این ترتیب علاوه‌بر یارانه ریالی، دولت به ازای واردات هر دلار گوشت، یارانه‌ای برابر با 400 تومان یعنی فاصله قیمتی 3800 تا 4200 را پرداخت می‌کند.
* خبرگزاری حامی دولت نوشت: حدود یک ماه از اعلام بانک مرکزی مبنی بر ایجاد بازار ثانویه اوراق سکه گذشته اما با وجود بحث‌ها و مسائلی که در این رابطه مطرح و حتی زمان آغاز به کار طرح نیز اعلام شده، هیچ خبری از آن نیست. به نظر می‌رسد این طرح بانک مرکزی برای ورود به بورس نیز بایگانی شده است.
* مرکز پرتو ‌درمانی باران خرم‌آباد با مشارکت بانک ملی ایران جهت درمان بیماران خاص افتتاح شد.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این مرکز پرتو درمانی در زمینی به مساحت 973 متر مربع و زیربنای 456 متر مربع و با حضور جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید. بانک ملی ایران با صرف هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال در این پروژه مشارکت داشته و قرار است تا بیماران کم بضاعت سرطانی پس از طی دوره درمان شیمی درمانی، پرتو درمانی خود را به صورت رایگان در این مرکز انجام دهند. کاربرد اصلی پرتو درمانی در معالجه یا تقلیل امراض سرطانی و کاهش علائم بیماری همانند درد است.
* نایب‌رئیس ‌شورای ملی زعفران از کاهش ۴۵ درصدی صادرات این محصول در خردادماه امسال خبر داد و گفت: سیاست‌های ارزی دولت باعث کاهش صادرات رسمی و قاچاق این محصول به خارج از کشور شد. غلامرضا میری در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه قیمت زعفران از حدود دو هفته قبل روند کاهشی به خود گرفته است، اظهارداشت: هم‌اکنون قیمت هرکیلوگرم زعفران حداقل ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان تا ۴ میلیون تومان و حداکثر ۷ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان است.وی ادامه داد: صادرات این کالا در خرداد ماه جاری نسبت به اردیبهشت کاهش قابل توجهی داشته است.