kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

پاسخ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به سخنان غرویان درباره حجاب توریست‌ها(خبر ویژه)

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بحث آزادی حجاب و پوشش برای گردشگران خارجی را بحثی انحرافی می‌دانم.

اخیرا محسن غرویان که به تذبذب و آمدوشد میان طیف‌های سیاسی مختلف معروف است، به ایلنا گفته بود: توریست‌ها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و ازنظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد.
در واکنش به این اظهارنظر سیاست‌بازانه، احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: نگاهی را که معتقد  است آزادی پوشش باعث جذب گردشگر می‌شود را انحرافی می‌دانم و معتقدم این پوشش حداقلی که برای گردشگر خارجی تعریف شده نمی‌تواند مانع حضور آنها در کشورمان شود.
وی درخصوص آزادی پوشش گردشگران در مناطق آزاد و شهرهای فرودگاهی گفت: معتقد هستم ما در صنعت گردشگری دچار اشتباهات راهبردی هستیم، یکی از این اشتباهات طرز نگاهی است که تصور می‌کند گردشگری زمانی موفق است که ما فضا را برای رفتارهای غیرشرعی باز کنیم و با دور شدن از هنجارهای فرهنگی بومی و دینی خودمان می‌توانیم گردشگری را محقق کنیم.
وی افزود: بارها گفته‌ام در مورد کسانی که می‌خواهند به ایران سفر کنند این تصور وجود دارد که آنها می‌آیند تا فرصتی برای تفریحات غیرشرعی و نامشروع پیدا کنند.
مازنی افزود: کسانی که قصد سفر به ایران را دارند، ایران را به عنوان کشوری با قدمت تاریخی و فرهنگ و تمدن چندهزار ساله می‌شناسند و آثار و میراث فرهنگی که  در ایران وجود دارد، برایشان دارای جاذبه است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما نزدیک به یک میلیارد مسلمان در دنیا داریم که مسلمانی را می‌شناسند و با فرهنگ و پوشش اسلامی آشنایی دارند. ما حداقل زمینه جذب این افراد به کشور را داریم و بسیاری از انسان‌ها هم هستند که مسلمان نیستند اما ایران را دوست دارند یا کنجکاو هستند بدانند ایران کجاست و چه آثار و چه میراثی دارد. پس موافق نیستم با نظریاتی از این دست و معتقدم ساده‌سازی صورت مسئله و انحراف از موضوع اصلی است.