kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
پرونده مسابقات یکشنبه هفته آینده بسته می‌شود

معرفی فینالیست‌های جام جهانی 2018 سرمربی فرانسه: نباید یک جام دیگر را از دست بدهیم




سرویس ورزشی-
با برگزاری دو بازی مرحله نیمه نهایی، فینالیست‌های جام جهانی 2018 روسیه مشخص شدند.
نخستین دیدار نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 روسیه سه‌شنبه شب میان تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و بلژیک برگزار شد که با پیروزی یک بر صفر فرانسه همراه بود تا شاگردان دشان جواز حضور در دیدار فینال را دریافت کنند. تکل گل بازی را ساموئل اومتیتی (۵۱) برای فرانسه زد.
در این بازی بازیکنان بلژیک در ۱۰ دقیقه ابتدایی، تسلط کامل بر توپ و میدان داشتند. ادن هازارد که بازوبند کاپیتانی بلژیک را بر بازو بسته بود با پاس‌های مروان فلینی و دی بروین، نفوذهای زیادی به محوطه جریمه فرانسه داشت اما دفاع مستحکم قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ مانع از این شد که او و هم تیمی‌هایش در بلژیک به گل برسند.
در ادامه شاگردان آبی‌پوش دیدیه دشام در تیم ملی فرانسه موفق شدند با پاسکاری‌های دقیق خود راه نفوذ به دروازه کورتوا در بلژیک را پیدا کنند و موقعیت‌هایی را توسط کیلیان امباپه و گریزمان ایجاد کنند. اما دفاع منطقی و مستحکم بلژیک مانع از گلزنی خروس‌ها شد تا این دیدار در نیمه نخست گلی را به همراه نداشته باشد.
نیمه دوم در حالی آغاز شد که فرانسه نبض میدان را در اختیار گرفت. این تیم در همان دقایق نخست فشار زیادی روی دروازه حریف خود ایجاد کرد. حملاتی که سبب شد تا خروس‌ها در دقیقه ۵۱ صاحب کرنر شوند. کرنری که آنتونی ‌گریزمان زد تا اومتیتی با یک ضربه سر، تور دروازه بلژیک را به لرزه درآورد.
پس از این گل بازیکنان بلژیک سراسیمه‌تر از قبل به فکر جبران نتیجه بودند. از این رو تعداد پاس‌های ‌اشتباه آنها افزایش پیدا کرد تا هنرنمایی امباپه و‌ گریزمان باعث شود فرانسه چند موقعیت گلزنی دیگر را هم به دست آورد اما هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد.
سرمربی بلژیک پس از پی بردن به ‌اشتباهات تیمش تغییراتی را ایجاد کرد تا بتواند نتیجه را جبران کند. تعویض‌های مارتینز باعث شد تا بلژیک موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه فرانسه ایجاد کند اما هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد تا فرانسوی‌ها خودشان را برای حضور در فینال مسکو معرفی کنند. بلژیک در حالی از صعود به فینال باز ماند که توانسته بود تیم‌هایی نظیر انگلیس، برزیل و ژاپن را شکست دهد و خود را به عنوان پدیده جام معرفی کند.
دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته بین تیم‌های انگلیس و کرواسی برگزار شد تا چهره فینالیست‌های جام جهانی مشخص شود.
رکورد جالب توجه فرانسه
تیم ملی فوتبال فرانسه سه‌شنبه شب فینالیست جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد تا این تیم در ۲۰ سال اخیر بیش‌ترین تجربه حضور در فینال را در میان تیم‌های دیگر داشته باشد. فرانسه از آلمان و برزیل در این زمینه پیشی گرفت که در ۶ سال اخیر به دو فینال صعود کرده بودند. در این مدت ایتالیا، هلند، اسپانیا و آرژانتین افتخار حضور در این بازی را داشتند.
فرانسوی‌ها در دو فینال اخیر خود یک بازی را با پیروزی و دیگری را با شکست پشت سر گذاشتند. این تیم در سال ۱۹۹۸ برزیل را سه بر صفر شکست داد اما در سال ۲۰۰۶ مقابل ایتالیا مغلوب شد.
آلمان تیمی است که بیش‌ترین حضور را در فینال‌های جام جهانی داشته است. این تیم هشت بار دیدار نهایی را تجربه کرده است. ژرمن‌ها در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ فاتح جام جهانی شدند. این در حالی بود که در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۲۰۰۲ از دست یافتن به جام بازماندند.
پایان کار بلژیک باز هم در نیمه‌نهایی
نسل طلایی بلژیک (بازنده دیدار نیمه‌نهایی برابر فرانسه) با لوکاکو، دی بروین، هازارد و... با پیروزی مقابل انگلستان ترجیح دادند راه سخت‌تری برای رسیدن به قهرمانی داشته باشند اما با حذف ژاپن و برزیل، ارزش‌های خود را بیش از پیش نشان داده و ثابت کردند نام حریف، تفاوتی در نتیجه بازی نخواهد داشت. ولی سرانجام شاگردان دیدیه دشان ترمز آنها را کشیدند و اجازه ندادند ماجراجویی‌شان به فینال کشیده شود.
بلژیکی‌ها 32 سال قبل با شکست مقابل آلمان به رده‌بندی رفتند و آنجا مغلوب فرانسه شدند اما این بار، فرانسوی‌ها در نیمه‌نهایی کارشان را ساختند تا به دیدار رده‌بندی بروند.
آن‌ها در جام جهانی 2018 با 14 گل بهترین خط حمله را در اختیار دارند اما پریشب نتوانستند دروازه هوگو لوریس و فرانسه را باز کنند و تعداد موقعیت‌هایشان نیز افت فاحشی با بازی‌های قبلی داشت.
نسل طلایی بلژیک پایان غمگینی در مرحله نیمه نهایی داشت اما آنها حداقل یک جام جهانی دیگر برای خاتمه بخشیدن به این طلسم تلخ فرصت دارند.
دشان: تلاش می‌کنیم قهرمان شویم
در پایان بازی فرانسه و بلژیک، دیدیه دشان سرمربی فرانسه گفت: اول از همه به بازیکنانم تبریک می‌گویم. تلاش زیادی از آنها در زمین دیدیم. اینکه یک مدافع برای ما گل زد نشانه خیلی خوبی بود. ما همگی در تیم تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم برنده مسابقه شویم و به فینال راه یابیم.
این سرمربی در ادامه صحبت‌های خود گفت: بازی نزدیکی بود ولی ما شایسته صعود به دیدار نهایی بودیم و فکر می‌کنم فوتبال بهتری نسبت به حریف ارائه دادیم. درباره بازی فینال هم باید بگویم که ما دو سال پیش یک فینال و جام را از دست دادیم (یورو ۲۰۱۶) و الان باید جلوی این اتفاق را بگیریم. آرام خواهیم بود و تلاش می‌کنیم تا در دیدار نهایی نتیجه لازم را کسب کنیم.
لازم به یادآوری است که دیدار رده‌بندی جام جهانی روز شنبه ساعت 18:30 و بازی فینال هم روز یکشنبه ساعت 19:30 برگزار می‌شود.