kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵

اخبار کوتاه از فوتبال



  دلایل خداحافظی جباری از فوتبال
بازیکن فصل گذشته استقلال از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. مجتبی جباری، بازیکن با سابقه فوتبال ایران که در تیم‌های استقلال و سپاهان بازی‌های درخشانی از خود به نمایش گذاشت در لیگ هفدهم یک فصل ناکام در استقلال داشت که در نهایت منجر به شکایت این بازیکن از آبی‌پوشان پایتخت شد. مجتبی جباری درباره وضعیتش در فصل هجدهم لیگ برتر، اظهار کرد: من تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفته‌ام. الان به شرایطی رسیده‌ام که دیگر امکان ادامه‌ فوتبالم وجود نداشت. او درباره علت خداحافظی‌اش از میادین حرفه‌ای گفت: دلیل خداحافظی من این بود که دیگر شرایط بازی کردن در استقلال وجود نداشت و به همین دلیل من انگیزه‌ای برای ادامه‌ فوتبال نداشتم. بازیکن پیشین تیم‌ ‌ملی در پایان در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای پس از خداحافظی‌اش از میادین حرفه‌ای دارد، گفت‌: احتمالا در کلاس‌های مربیگری شرکت کنم تا در آینده وارد این حرفه شوم.
گرو گرفتن پاسپورت برای نرفتن مدافع استقلال به ترکیه!
مدافع تیم فوتبال استقلال در حالی که قصد سفر به ترکیه و امضای قرارداد با ترابوزان اسپور ترکیه را دارد با یک دردسر عجیب مواجه شده است. سید مجید حسینی مدافع جوان تیم استقلال بعد از جام جهانی با پیشنهاد باشگاه ترابوزان اسپور ترکیه مواجه شده و شب گذشته نیز در جلسه‌ای با سید رضا افتخاری به وی اعلام کرد قصد دارد برای ادامه فوتبالش راهی این کشور شود. اگر چه افتخاری با این جدایی مخالفت و از مدافع استقلال خواست تا در این تیم بماند اما حسینی با‌ اشاره به بندی که در قراردادش برای پرداخت 100هزار دلار و جدایی از این تیم آمده روی رفتن خود پافشاری کرد و در نهایت مقرر شد وی راهی ترکیه شود اما در کمال تعجب اتفاق عجیبی برای این بازیکن افتاد. بر اساس اعلام خبرگزاری فارس حسینی دیروز برای گرفتن پاسپورتش به فدراسیون فوتبال رفت تا گذرنامه خود را که بعد از جام جهانی در اختیار مسئولان بود از آنها تحویل بگیرد اما مسئول مربوطه به این بازیکن اعلام کرد که معاون باشگاه زودتر پاسپورت او را از فدراسیون گرفته است! این مدافع با گلایه از اینکه چرا گذرنامه‌اش را به خودش تحویل نداده‌اند سراغ مسئولان باشگاه را گرفت اما نتوانست آنها را پیدا کند و در نهایت تصمیم دارد برای حل مشکلش دست به دامان رئیس‌ فدراسیون فوتبال شود! وی در اعتراض خود به مسئولان فدراسیون گفت که مدیران استقلال گذرنامه‌اش را گرو گرفته‌اند که وی از این تیم نرود اما این کار اصلا درست نیست. با این شرایط حسینی برای سفر به ترکیه دچار مشکل شده و حالا او از مدیران فدراسیون خواسته تا برای حل این مشکل اقدام کنند. به نظر می‌رسد مدیران استقلال هم به جای آنکه پیشتر چنین قراردادی با چنین بندهایی در استقلال مخالفت می‌کردند حالا با این شیوه خواستار ماندن حسینی در استقلال شده‌اند.
اردوی امیدها زودتر از موعد تمام شد!
با توجه به اینکه در روز‌های گذشته چند بازیکن از اردوی تیم امید خارج شدند و به باشگاه‌های خود برگشتند، اردوی تیم امید توسط زلاتکو کرانچار لغو شد. اردوی تیم امید قرار بود تا شنبه (۲۲ تیر) ادامه داشته باشد، ولی به دلیل اینکه برخی از بازیکنان مثل مهدی قائدی و... این اردو را ترک کردند، زلاتکو کرانچار سرمربی این تیم تصمیم گرفت که این اردو تمام شود. این مربی معتقد است اگر یکی، دو بازیکن در تمرینات حضور نداشته باشند، نظم تیم به هم می‌خورد و به همین دلیل این اردو را چند روز زودتر از موعد مقرر تمام کرد و دیگر بازیکنان هم به باشگاه‌های خود برگشتند. قرار است امیدها برای بازی‌های آسیایی اندونزی اواسط مرداد ماه اردوی دیگری را آغاز کنند تا آماده حضور در مسابقات شوند. قبل از این مسابقات تیم امید دو بازی تدارکاتی با عراق و یک بازی با چین برگزار می‌کند.
هندی‌ها خواهان جذب شجاعی شدند
تیم فوتبال «اف سی» شهر «گوا» از ایالت‌های جنوبی هند به دنبال به خدمت گرفتن مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران است.باشگاه فوتبال گوا قصد دارد «مسعود شجاعی» را جایگزین «مانوئل لانزروت» بازیکن اسپانیایی خود کند.به گفته مقامات این باشگاه، مسعود شجاعی می‌تواند در هند طرفداران زیادی پیدا کند. مسعود شجاعی که در بازی ایران با مراکش در جام جهانی 2018 روسیه کاپیتان تیم ملی ایران بود با «سرگیو لوبرا» مربی باشگاه فوتبال گوا آشنایی دارد. «لوبرا» در سال 2014 در «لوس پالماس» اسپانیا مربی شجاعی بوده است.یک مقام باشگاه فوتبال گوا گفت: شجاعی دارای پیشنهاد از دو باشگاه بزرگ دیگر هم است. مربی این باشگاه از زمان حضور در اسپانیا با وی آشنایی دارد.این نخستین بار است که یک بازیکن ایرانی پیشنهاد بازی در فوتبال هند دریافت کرده است. باشگاه‌های هند همچنین به دنبال به خدمت گرفتن دیگر بازیکنان تیم‌های ملی از جمله اوروگوئه، پاناما، کاستا ریکا و ایسلند هستند.
انصاری: به فیفا شکایت می‌کنم
مهاجم فصل گذشته استقلال بعد از اینکه از اردوی آبی‌پوشان کنار گذاشته شد، مسئولان این باشگاه را تهدید کرد. با اینکه از چند هفته قبل زمزمه‌های جدایی جابر انصاری از استقلال به گوش می‌رسید، این بازیکن از ابتدا در تمرینات پیش فصل آبی‌ها حاضر شد. مهاجم ۳ فصل اخیر استقلال به خاطر اینکه یک سال از قراردادش باقی مانده بود، بدون توجه به شایعات در تمرینات حاضر شد تا اینکه قبل از سفر به ترکیه و برپایی اردوی پیش فصل آبی‌ها در این کشور به جابر خبر رسید که نمی‌تواند تیم را همراهی کند.در واقع جابر انصاری با نظر وینفرد شفر در لیست مازاد قرار گرفت؛ اما او به خاطر یک سال قرارداد و حدود ۷۰۰ میلیون طلبی که از باشگاه دارد، نمی‌خواهد این موضوع را بپذیرد.مهاجم فصل گذشته استقلال اعلام کرده بارها قصد ملاقات با افتخاری و توفیقی را داشته؛ اما موفق به این کار نشده است. حالا جابر انصاری در گفت‌و‌گویی تهدید به شکایت از طریق فیفا کرده است: «اگر از طریق کمیته انضباطی و فیفا پیگیر مطالباتم شوم، دیگر نمی‌توانند گله کنند چون من پای قراردادم ایستادم و با وجود طلب 700 میلیونی از باشگاه استقلال در تمرین‌ها شرکت کردم. آنها بودند که نام من را از فهرست سفر به ترکیه خط زدند. مطمئنا وقتی کار به فیفا و کمیته انضباطی کشیده شود من خیلی حرف‌ها برای گفتن دارم.»
مذاکره پرسپولیس با امیری برای تمدید قرارداد
باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وینگر ملی‌پوش خود اوایل هفته آینده با او مذاکره خواهد کرد. وحید امیری که قراردادش با پرسپولیس در پایان فصل 97-96 به اتمام رسید، اوایل هفته آینده با حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست این باشگاه درباره موضوع ادامه همکاری و تمدید قرارداد یا جدایی‌اش از جمع سرخ پوشان مذاکره خواهد کرد. باشگاه پرسپولیس که با وجود ممنوعیت از جذب بازیکن، عملکرد موفقی در نقل و انتقالات داشته تا بتواند در نیم‌فصل دوم نمایش موفق‌تری داشته باشد، به دنبال تمدید قرارداد و حفظ وحید امیری، ملی پوش تاثیرگذار فصول اخیرش است. بنابر اعلام باشگاه پرسپولیس، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان این تیم دوران استراحت خود را پشت سر می‌گذارد و قرارداد او با این باشگاه ادامه خواهد داشت.
برانکو وعده داد:‌ تیمی عالی می‌سازم
برانکو سرمربی تیم پرسپولیس در تازه‌ترین صحبت‌هایش اظهار داشت: پنجره نقل و انتقالات از سوی فیفا به روی ما بسته بود و در این شرایط، باید برای نیم‌فصل بازیکن می‌گرفتیم. کار باشگاه در این مورد بسیار سخت بود اما من به کار آنها ایمان داشتم و مطمئن بودم که خواسته‌های مرا برآورده خواهند کرد. الان هم از باشگاه به خاطر تلاش‌هایی که داشتند، تشکر می‌کنم. مهدی ترابی، سروش رفیعی، مهدی شریفی و مهدی شیری می‌توانند کمک کنند تا ما یک تیم عالی را در نیم فصل دوم داشته باشیم. وی افزود: من با همین نفراتی که در لیگ ایران هستند، یک تیم عالی خواهم ساخت و نیازی نمی‌بینیم بازیکن خارجی جدیدی بگیریم.
۲۵ میلیون تومان هزینه سالیانه تولید بازیکن
کمیته تعیین وضعیت بازیکن فدراسیون فوتبال در اقدامی قابل تقدیر هزینه رشد و پرورش بازیکن برای باشگاه‌های سازنده را سالی ۲۵ میلیون تومان اعلام کرد. بر این اساس اگر باشگاهی در لیگ دسته اول، دسته دوم یا دسته سوم بازیکنی به باشگاه لیگ برتری بفرستد در آن صورت می‌تواند به ازای هر سالی که این بازیکن را تمرین داده است از باشگاه لیگ برتری ۲۵ میلیون تومان دریافت کند. در واقع اگر یک باشگاه دسته دومی بازیکنی را بعد از ۳ سال تمرین و بازی به یک باشگاه لیگ برتری بفرستد می‌تواند بابت حق رشد ۷۵ میلیون تومان(۳ سال ضربدر ۲۵ میلیون تومان) از آن باشگاه لیگ برتری دریافت کند.  این اقدام فدراسیون فوتبال در جهت تشویق باشگاه‌های سازنده به رشد و پروش بازیکن است تا آنها بتوانند حق رشد مناسبی از باشگاه‌های حرفه‌ای دریافت کنند.
جباروف نمی‌تواند به سپاهان برود
سرور جباروف هافبک ازبکستانی تیم فوتبال استقلال به دلیل بدقولی مسئولان باشگاه استقلال هنوز خود را به وینفرد شفر معرفی نکرده و هر روز شایعه‌ای درخصوص عدم همکاری وی با باشگاه استقلال به گوش می‌رسد اما دیروز در خبرها آمده بود که جباروف با درخواست قلعه‌نویی راهی اصفهان و تیم فوتبال سپاهان می‌شود.این شایعه در حالی مطرح شده که تیم فوتبال سپاهان هر 6 سهمیه لیگ برتری خود را جذب کرده است. پیام نیازمند، محمد ایرانپوریان، خالد شفیعی، کی‌روش استنلی، ابراهیم صالحی و مهدی کیانی 6 بازیکنی هستند که امیر قلعه‌نویی آنها را از بین تیم‌های لیگ برتری جذب کرده است ضمن آنکه سجاد شهباززاده به عنوان بازیکنی که سهمیه محسوب نمی‌شد راهی این تیم شده است. با این شرایط جباروف تنها در یک صورت می‌توانست راهی سپاهان شود که سهمیه آزاد محسوب شود اما از آنجا که تیم آخر جباروف استقلال است و در لیگ برتر حضور دارد طبعا جباروف هم سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شود، به این ترتیب حضور جباروف در سپاهان تنها یک شایعه است.