kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

حوادث کوتاه از کشور


      
      محکوم به خدمات رایگان
رشت‌– خبرنگار کیهان‌: دادگاه کیفری رشت در حکمی به عنوان مجازات جایگزین حبس، 11 متهم را به شش ماه ارائه خدمات رایگان در شهرداری رشت محکوم کرد.
حکم شش ماه ارائه خدمات رایگان به شهرداری به عنوان مجازات جایگزین حبس توسط قاضی مهرانی رئیس ‌شعبه 105 دادگاه کیفری 2 رشت صادر شده است.
مهرانی علت تشکیل این پرونده را تجمع 11 نفر در ساختمانی نیمه کاره و مشاهده و دستگیری آنان در حال قماربازی عنوان کرد.
وی با ‌اشاره به کشف آلات قمار و اقرار متهمان مبنی بر حضور در محل بزه و ارتکاب بزه انتسابی تصریح کرد: مستند به ماده 705 قانون مجازات اسلامی هریک از متهمان به شش ماه ارائه خدمات رایگان به شهرداری تحت نظر قاضی اجرای احکام، محکوم شدند.
واژگونی قایق موتوری
ساری‌– خبرنگار کیهان‌: رئیس ‌هیئت نجات غریق و غواصی مازندران گفت‌: دختر ۳۲ ساله بر اثر واژگونی قایق موتوری در دریای فریدون کنار غرق شد و جان باخت.
نقی کریمیان افزود: «س –ح» ۳۲ ساله، به همراه پنج فرد دیگر در ساحل دهنه فریدونکنار حوالی پُل میلاد، بر اثر واژگونی قایق موتوری غرق شد و جان باخت.
وی افزود: در این حادثه یک نفر دیگر مصدوم و به بیمارستان منتقل شد که وضعیت این بیمار وخیم گزارش شده است.
    دستگیری سارق
زاهدان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی 60 سارق حرفه‌ای، دستگیر شدند.
سرهنگ محمود سعادتی افزود: در این راستا با تلاش شبانه‌روزی ماموران این فرماندهی 60 سارق حرفه‌ای دستگیر شدند که در بررسی‌های آماری شاهد کاهش 73 درصد وقوع سرقت‌ها در این شهرستان بودیم.
آتش‌ درساختمان
تبریز‌– خبرنگار کیهان‌: سرپرست روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از آتش‌سوزی یک ساختمان چهار طبقه در تبریز خبر داد.
حجت‌الاسلام «یعقوب موسوی» گفت‌: این حادثه در شرایطی رخ داده بود که یک دستگاه خودرو نیسان  که در مقابل ساختمان قرار داشت، طعمه حریق شده و با سرایت به مغازه ساختمان و شدت گرفتن حریق، به طبقه اول ساختمان نیز نفوذ کرده و منجر به گسترش حریق شده بود.
وی اضافه کرد: بر اثر این آتش‌سوزی، یک مرد میانسال در داخل ساختمان مصدوم شده و جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفت.
تعطیلی معادن آلاینده
آمل‌– خبرنگار کیهان‌: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران اعلام کرد: پنج واحد معدنی در آمل به دلیل رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی تعطیل شد.
کارشناس این اداره گفت: از ۱۲ واحد معدنی شن و ماسه هراز پایش به عمل آمدکه پنج واحد از آن تعطیل وبرای یک  واحد دیگر اخطاریه زیست محیطی صادر شد.
گفتنی است این پنج واحد آلاینده به دلیل رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی مطابق مواد ۱۱ و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست تعطیل شده‌اند.
کالای قاچاق
زاهدان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت‌: ماموران يگان تکاوري 112 شهرستان ايرانشهر، هنگام کنترل خودروهاي عبوري در يکي از محورهاي مواصلاتي، به يک دستگاه تريلي کانتينردار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر، متوقف کردند.
سرهنگ محمود سعادتی افزود: ماموران این فرماندهی پس از بررسی مدارک راننده و خودرو در بازرسی دقیق از آن مقادیر زیادی کالای قاچاق فاقد مجوز گمرکی شامل برنج، چای، پارچه و انواع لوازم خانگی کشف کردند.
وی با‌ اشاره به اینکه ارزش این محموله یک میلیارد و 267 میلیون ریال برآورد شده، خاطر نشان کرد: خودرو تریلی توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.
تصادف مرگبار
تبریز‌– خبرنگار کیهان‌: تصادف خودروی کاپرا با تریلی در جاده زنجان‌– تبریز سه کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
در این حادثه یک مرد 35 ساله‌، یک زن 30 ساله‌، یک دختر بچه چهار ساله در دم فوت و یک نفر نیز زخمی شد.
این حادثه در اطراف روستای نصیر‌آباد روی داد.
گمرک آتش گرفت
سرویس شهرستان‌ها‌: جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از وقوع یک فقره آتش سوزی در گمرک سمنان خبرداد.
سرهنگ «عبدالله حسنی» گفت: در این حادثه که در یکی از سوله‌های گمرک واقع در ابتدای محور «سمنان - دامغان» رخ داد، 500 تن پنبه بنا به دلايل نامعلوم دچار حريق شد که عوامل آتش‌نشانی پس از ساعاتی تلاش، آتش را مهار کردند.
وی با بیان اینکه علاوه ‌بر پنبه‌ها، مقادیر قابل توجهی از دیگر اقلام و لوازم موجود در این سوله به علت آب‌گرفتگی تخریب شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان خسارت ناشی از این آتش‌سوزی را بالغ بر 40 میلیارد ريال برآورد کردند.
تصادف زنجیره‌ای
کرج – ایرنا‌: مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز گفت: براثر برخورد چهار دستگاه خودرو سواری در جاده کرج- چالوس هفت نفر مصدوم شدند. عباس صفری افزود: این حادثه در کیلومتر 9 در جاده کرج‌- چالوس رخ داد.وی اضافه کرد: علت حادثه توسط پلیس راه در دست بررسی قرار گرفت.
کشف مواد مخدر
زنجان‌– خبرگزاری صدا و سیما‌: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت‌: در عملیات مشترک پلیس زنجان و قم 241 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.سرتیپ آزادی افزود: در اين عمليات از يك دستگاه سواری پژو 405‌، حدود 200 کیلوگرم حشیش و50 کیلو و 650 گرم تریاک کشف شد.
وی با‌ اشاره به اینکه سوداگران قصد داشتند  این میزان مواد را در استان‌های مرکزی وغربی توزیع کنند‌، اضافه کرد‌: در این خصوص دو نفر دستگیر شدند.