kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
فرمانده ناجا در سومین جشنواره چادرهای آسمانی:

بیش از 70 درصد زنان جامعه قائل به عفاف و حجاب هستند

فرمانده ناجا گفت: 70 درصد خانم‌های جامعه قائل به عفاف و حجاب‌اند و حتی کسانی که پوشش و ظواهر اسلامی را رعایت نمی‌کنند نیز امنیت، آسایش و آرامش را در پناه عفاف و حجاب می‌دانند.

به گزارش فارس، سردار حسین‌اشتری در آیین اختتامیه سومین جشنواره چادرهای آسمانی گفت: امروز پرداختن به عفاف و حجاب چه برای خواهران و چه برادران امری ضروری است و اگر می‌خواهیم پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی، تدابیر حکیمانه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری باشیم یکی از دریچه‌ها و موضوعات اصلی آن موضوع عفاف و حجاب است. اشتری افزود: مردمان جامعه ما فطرتا با عفاف و حجاب موافق هستند؛ چرا که در پیمایشی که صورت گرفته بیش از 70 درصد خانم‌های محترم قائل به عفاف و حجاب هستند؛ حتی کسانی که رعایت ظواهر اسلامی را نکرده و در پوشش نیز مراعات نکرده در جواب به این پیمایش، امنیت، آسایش و آرامش را در پناه عفاف و حجاب عنوان کرده‌اند. وی ادامه داد: باید براساس فطرت پاکی که خواهران و برادران این جامعه دارند این موضوع را تفهیم کنیم چرا که عفاف و حجاب یک موضوع فطری است.
فرمانده ناجا با‌اشاره به خارج‌نشین‌هایی که برای زنان عفیف جامعه ما تصمیم می‌گیرند، گفت: اندک افرادی هستند که با عناد موضوع بی‌حجابی و بدحجابی و شل‌حجابی را دنبال می‌کنند؛ آن کسانی که خارج از کشور نشسته‌‌اند و برای زنان عفیف ما تصمیم می‌گیرند کسانی هستند که سرخورده‌اند؛‌ مشکلات روحی و روانی داشته‌اند و به دلایلی نتوانسته‌اند خودشان را با مردم فهیم و فرهنگی ما تطبیق بدهند. این افراد بر بحث بی‌حجابی دامن می‌زنند و ایامی را مشخص می‌کنند برای به نمایش گذاشتن بی‌حجابی و شعار و تبلیغ می‌کنند و فکر می‌کنند که با صحبت خود زنان و دختران ما از آنها پیروی می‌کنند.
سردار ‌اشتری ادامه داد: البته ممکن است اندک افرادی به دلایلی که در اینجا مناسب نیست در مورد آن سخن بگوییم از آنها پیروی کنند اما باید بگوییم اکثریت مردم جامعه ما اعتقاد قلبی به عفاف و حجاب دارند و وظیفه حاکمیت است که بر روی این اکثریت کار کند.
وی با اعلام اینکه 26 دستگاه رسمی وظیفه دارند در حوزه عفاف و حجاب کار کنند، افزود: در این راستا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب مشخص است؛ 300 مصوبه در این خصوص تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ شده؛‌ البته این برای چند سال گذشته است؛ ما باید دنبال کنیم و توقع ‌مان فقط این نباشد که ناجا ورود کند. فرمانده نیروی انتظامی گفت: البته اگر دستگاه‌های دیگر به وظایف خود عمل نکنند ناجا حتما به وظیفه خود عمل می‌کند اما باید مردم و مسئولین از سایر نهادهایی که قانونا وظیفه دارند نیز مطالبه کرده و پیگیر شوند؛ یک تعداد نامه و دستورالعمل که کفایت نمی‌کند باید پای کار بیایند. باید مصوبات دوباره احیا شود تا این مهم که خواسته مردم و شهدا است عملی شود.
کسانی که عفاف و حجاب بیشتری دارند از امنیت بیشتری برخوردارند
اشتری با اعلام اینکه ما معتقدیم هر مقداری که براساس قوانین و مبانی شرع به موضوع حجاب پرداخته شود باعث ارتقای امنیت در جامعه می‌شود، اظهارداشت: امروز وقتی آسیب‌شناسی صورت می‌‌گیرد متوجه می‌شویم که کسانی که عفاف و حجاب بیشتری دارند از امنیت بیشتری برخوردارند به خصوص امنیت روانی؛ البته مصادیق این صحبت‌ها نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه جامعه‌ای که موضوع عفاف و حجاب را در سرلوحه خود قرار دهد در آرامش و امنیت بیشتری است، افزود: وقتی که به مناطق و مکان‌هایی که بیشتر به این مهم پرداخته شده توجه می‌کنیم متوجه می‌شویم که کمتر دچار آسیب‌ها شده و نتایج مطلوب‌تری را داشته‌اند.
فرمانده ناجا با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب در مرحله اول برای خود افراد است و باید گفت عفاف و حجاب مربوط به جنسیت، قومیت یا کشور خاصی نیست، به تحقیقات دانشمندان خارجی پرداخت و اظهارداشت: اگرچه دریچه نگاه آنها با دریچه نگاه علمای ما متفاوت است اما در بعد حفظ آرامش و امنیت مطالب زیادی عنوان کرده‌اند که ناشی از عفاف و حجاب است.
افزایش تحرکات‌اشرار و ضدانقلاب در مرزها
سردار‌اشتری در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت مرزها و تحرکات اخیر دشمنان گفت: تحرکات‌اشرار و ضدانقلاب در مرزها زیاد شده و دلیل آن حمایت کشورهای استکباری از آنهاست.
وی افزود: خوشبختانه مرزبانان ما جانانه در برابر تحرکات عمل کرده و از مرزها صیانت و پاسداری می‌کنند.