kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

21 کیلومتر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه حفاری شد

معاون اجرایی طرح انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه گفت: 21 کیلومتر از تونل انتقال آب از این سد به سمت دریاچه ارومیه حفاری شده است.

میکاییل بهادری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه طول این تونل انتقال آب 36 کیلومتر است، افزود: حفاری توسط دو دستگاه مکانیزه TBM از ورودی و خروجی این تونل توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در حال انجام است.
وی با‌اشاره به اینکه بخش میانی این تونل نیز در حال حفاری دستی است، ادامه داد: تاکنون 9هزار و 500 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
به گفته وی طبق برنامه‌ریزی‌ها طرح حفاری تونل برای انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در سال 1399 به اتمام می‌رسد و با بهره‌برداری از آن سالانه 600 میلیون مترمکعب آب به پیکره دریاچه منتقل می‌شود.
معاون اجرایی طرح انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه، گفت: پیشرفت فیزیکی کل طرح بیش از 50 درصد، تونل 62 درصد و سد کانی سیب 43 درصد است.
بهادری با‌اشاره به اینکه اعتبار اولیه این طرح 20 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار مورد نیاز، مشکلی در مسیر اجرای طرح ایجاد نشود.
وی با‌اشاره به اینکه کل آورده سد کانی سیب و بند «بادین آباد» یک میلیارد و 80 میلیون مترمکعب است، بیان کرد: این طرح نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه خواهد داشت.