kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

پی‌گیری مشکلات اقتصادی مردم در دور جدید برنامه «ثریا»(اخبار ادبی و هنری)

پخش برنامه «ثریا» از امشب از سر گرفته می‌شود و این برنامه در قسمت‌های جدید خود به پی‌گیری مطالبات اقتصادی مردم و بررسی مسائل بازار ارز خواهد پرداخت. محسن مقصودی، مجری و تهیه‌کننده برنامه «ثریا» در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: بعد از وقفه‌ای که به خاطر ماه مبارک رمضان و برخی مناسبت‌ها پیش آمد، ادامه برنامه «ثریا» از امشب حدود ساعت 23 روی آنتن خواهد رفت. موضوع این قسمت از برنامه هم التهابات اقتصادی و راهکارهای ایجاد ثبات در بازار ارز و سکه و راهکارهای علمی مهار سوداگری در اقتصاد ایران با حضور کارشناسان اقتصادی است. از مسئولان بانک مرکزی هم برای پاسخگویی دعوت شده که هنوز مشخص نشده دعوت ما را قبول می‌کنند یا نه؟
وی درباره موضوعات آینده برنامه «ثریا» نیز بیان کرد: برنامه‌های چند هفته آینده ما پی‌گیر مسائل مردم خواهد بود و مشکلات ارز و مسکن بررسی می‌شود. در ادامه نیز برنامه‌هایی برای بررسی مشکلات در حوزه‌های صادرات، آموزش و پرورش و... را طراحی کرده‌ایم.
مقصودی ادامه داد: ضمن اینکه مجموعه مستند جدیدی هم آماده کردیم که از هفته آینده پخش آنها از شبکه مستند آغاز می‌شود. در این مستندها هم موضوعات اقتصادی، فرهنگی، مسکن، صادرات، آموزش و پرورش، مسائل برون مرزی و... بررسی شده که به تدریج پخش خواهد شد.
تهیه‌کننده «ثریا» در پایان تأکید کرد: امیدوارم فضای اقتصادی کشور در روزهای آینده به طرف اقتصاد مولد حرکت کند و از سوداگری فاصله بگیرد که یکی از محورهای جنگ اقتصادی علیه ایران است. هم رسانه‌ها و هم مسئولان باید خیلی هوشیار باشند چون دشمن از همین کم کاری‌ها و بی‌تدبیری‌های ما سوءاستفاده می‌کند. خیلی از مسائل حل شدنی است و هیچ دلیلی ندارد که هر چند سال یک بار چنین مسائلی در اقتصاد ایران پیش بیاید. این مشکلات از طریق شفافیت اطلاعات و مالیات بر عایدی سرمایه قابل حل هستند. خیلی ضروری است که مردم بدانند ریشه این مشکلات ربطی به مقاومت ایران در برابر استکبار و تحریم‌ها و... ندارد و به خاطر این است که کارهایی که باید در حوزه شفافیت و مهار سوداگری انجام می‌دادیم را انجام نداده‌ایم و این موجب سوءاستفاده دشمن شده که این مشکلات را به مسائل دیگر ربط می‌دهد. این مسائل باید توسط رسانه‌ها به صورت تخصصی بررسی و راهکارهای عملیاتی اعلام شود. اما عده‌ای با کم کاری خود دانسته یا نادانسته به خط تبلیغاتی دشمن کمک می‌کنند.