kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صورت گرفت

اختصاص 700 میلیارد تومان برای پیشرفت و توسعه استان لرستان

700 میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای پیشرفت و توسعه استان لرستان اختصاص یافت.

براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری لرستان به امضاء رسید 700 میلیارد تومان از سوی این ستاد برای پیشرفت و توسعه استان لرستان اختصاص یافت.
بر طبق این تفاهم‌نامه، مبلغ مذکور برای محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی، مسکن محرومان،  بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی، ارائه خدمات حمایتی مانند تحت پوشش قرار دادن ایتام، اعطای وام قرض‌الحسنه و کمک به درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در استان لرستان سرمایه‌گذاری خواهد شد.
همچنین از اعتبار این تفاهم‌نامه، مبلغی بالغ بر 50 میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقتصادی نورآباد دلفان تخصیص یافته است.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه دلفان منطقه‌ای با ظرفیت‌های مختلف و استعدادهای بالاست، اما با بیکاری رو به رو است، تاکید کرد: هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این است که امسال در نورآباد دلفان 600 فرصت شغلی پایدار براساس حمایت از کارآفرینان و مدل‌های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت، به ویژه براساس مدل‌های اقتصادی اجتماع محور «آسمان» و «آفتاب» ایجاد کند، به خصوص مشاغلی که مبتنی بر ظرفیت‌های اقتصادی منطقه در دو بخش کشاورزی و دامپروری باشد.
جعفری افزود: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال 97، 1400 فرصت شغلی پایدار را در استان لرستان ایجاد خواهد کرد.