kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸

سودجویان اقتصادی زبان مجازات را می‌فهمند نه سخنرانی(خبر ویژه)

یک سایت حامی دولت خواستار تنگ کردن عرصه برای سودجویان اقتصادی و به قول عامیانه، انداختن افراد متخلف در تنور شد.



عصر ایران نوشت: «‌برخی حرف‌ها و استدلال‌ها برای مردم باورپذیر نیست. مردم نمی‌خواهند مسئولانشان از حباب و یا واقعی نبودن قیمت‌ها حرف بزنند آن هم در حالی که همین حباب قیمت‌ها زندگی مردم را سخت کرده است.
مردم زیر فشار اقتصادی هستند و حرف زدن از حباب برای آنها قابل قبول نیست. حباب برای آنها سنگی است که جلوی زندگی‌شان افتاده است.
حالا که آمریکا حلقه فشار بر ایران را تنگ کرده، بهتر است دولت هم حلقه فشار به سودجویان اقتصادی را تنگ کند.»
این سایت با ‌اشاره به ماجرای ضرب‌المثل شده‌انداختن یک نانوای متخلف در تنور توسط ظل‌السلطان می‌نویسد: نقل نسل به نسل این ماجرا توسط مردم، از انتظار برخورد با سودجویان خبر می‌دهد.
 همان‌گونه که با جان مردم نمی‌شود بازی کرد با نان مردم نیز نمی‌توان. و از این رو تا عادی شدن اوضاع که فراتر از اقتصاد و در عرصه سیاست باید اتفاق بیفتد مردم انتظار دارند دولت با کمک قوای دیگر وارد میدان عمل شود و با این سودجوها برخورد کند.
امروز افزایش قیمت‌ها زندگی مردم را سخت کرده است و تنها حرف زدن برخی مسئولان این سختی را دو چندان کرده است.
عصر ایران ادامه می‌دهد: مشخص نیست چرا رئیس‌جمهور در مورد شرایط اقتصادی کشور و دلایل گرانی و راه‌های مقابله با آن با مردم حرف نمی‌زند؟ البته اگر قرار است در این گفت‌وگو همان حرف‌های تکراری گذشته زده شود بهتر است اصلا حرفی زده نشود. مردم حرف‌ها را بشنوند و بدانند راهکار دولت چیست قطعا با آن همراه خواهند شد. واقعا الان هیچکس نمی‌داند چه خبر است. دلار با چند قیمت مختلف در کشور عرضه می‌شود. قیمت کالاها ساعتی تغییر پیدا می‌کند و مردم به سختی زندگی می‌کنند.
نویسنده تاکید کرد: حالا وقت اقتدار است. اقتدار با کسانی که در حال سوءاستفاده هستند و می‌خواهند از شانه‌های مردم بالا بروند.
شگفتی و حیرت وقتی بیشتر می‌شود که پدران ما دهه 60 را به یاد دارند که کشور با شرایط بسیار دشوارتر و درآمد بسیار کمتر اداره می‌شد و سودجویان این همه تاخت و تاز نمی‌کردند.
یادآور می‌شود کیهان اخیرا در گزارشی خواستار مجازات شدید و مصادره اموال عناصر سودجو و تروریست‌های اقتصادی شده بود.