kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸

ماله‌کشی عضو حزب منحله در خدمت گروهک آمریکایی نهضت آزادی(خبر ویژه)

یک عضو حزب منحله مشارکت مدعی شد از دور خارج کردن گروهک نهضت آزادی کار حزب توده بود.



محسن صفایی فراهانی مدعی شد کا‌گ‌ب (سرویس جاسوسی شوروی) از حزب توده خواسته بود دولت مهدی بازرگان را با رنگ لیبرال بودن از دور خارج کند. حزب توده هم در این مورد به خوبی عمل کرد.
این اظهارات در حالی است که اولاً اسناد جاسوسی برخی سران نهضت آزادی، پس از تسخیر سفارت (جاسوسخانه) آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام منتشر شد. در واقع آنچه منتشر شد- و حاصل غافلگیری اعضای سفارت بود- اسناد سفارت آمریکا بود و نه سفارت شوروی!! به یک معنای دیگر هر چند لیبرال بودن سران دولت موقت، خود مسئله‌ای چالش‌برانگیز بود، اما مهم‌تر از آن این بود که آنها فراتر از مشکل فکری و اعتقاد، خود را فروخته بودند و در خدمت رژیمی قرار داشتند که مردم ایران علیه آن قیام کرده و خون داده بودند.
ثانیاً مشی نهضت آزادی به صراحت، بوی خیانت به ملت ایران و انقلاب اسلامی نوپای آنها را می‌داد. سران این گروهک در حالی که ملت انقلابی در حال جارو کردن بقایای رژیم سلطنتی بودند، می‌کوشیدند عوامل این رژیم را ابقا کنند و موتورحرکت انقلاب و انقلابی را خاموش سازند. آنها در جریان جنگ تحمیلی صدام نیز، تبدیل به ابزار عملیات روانی دشمن برای ناامید کردن ملت ایران شدند.
اما نکته دیگر درباره عملکرد وابستگان حزب منحله مشارکت است. صفایی فراهانی عضو این حزب منحله در حالی از صحنه‌سازی دیگران برای بدنام کردن سخن می‌گوید که اعضای حزب مشارکت در مجلس و دولت اصلاحات، با اختیار و اراده خودشان، به نقشه‌های براندازانه و ضدانقلابی آمریکا و انگلیس و اسرائیل یاری رساندند و بارها از سوی آنها مورد حمایت رسمی قرار گرفتند که آخرین آن در فتنه و آشوب سال 88 بود. آیا این صحنه‌های بدنامی که در خیانت و وطن‌فروشی نیز، محصول عملکرد حزب منحله توده است؟!
یادآور می‌شود برخی سران نهضت آزادی و حزب مشارکت، طی دو دهه اخیر به تعامل و ارتباط نزدیک با سران احزاب مارکسیستی چپ نظیر فدائیان خلق، توده و حتی سازمان منافقین روی آورده‌اند. از این جهت نیز بدگویی یک عضو حزب منحله مشارکت علیه حزب توده‌ای که اکنون با برخی سران آنها در تعامل هستند، یک طنز بی‌نمک به‌شمار می‌رود.
و بالاخره اینکه برخی اعضای حزب منحله مشارکت، جزو دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی و منتشرکنندگان اسناد کشف شده هستند.