kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

سرکوب تظاهرات «وفاداری به مجروحان» در غزه /ارتش صهیونیستی 206 فلسطینی را زخمی کرد

سیزدهمین راهپیمایی روز بازگشت تحت عنوان «وفاداری نسبت به مجروحان» در غزه و کرانه باختری در شرایطی برگزار شد که صهیونیست‌ها با حمله مسلحانه به تظاهرکنندگان دستکم 206 نفر را مجروح و عده زیادی را بازداشت کردند.


سرویس خارجی-

روز جمعه گذشته نیز هزاران تظاهرکننده فلسطینی از غزه و شهرهای مختلف کرانه باختری به سمت دیوار حائل میان نوار غزه وسرزمین‌های اشغالی حرکت کردند تا بار دیگر خشم و نفرت خود را از صهیونیست‌های اشغالگر نشان دهند. تظاهرکنندگان در حالی که پرچم فلسطین و عکس  شهدا را حمل می‌کردند مورد حمله نظامیان اشغالگر قرار گرفتند و بر اثر اصابت گلوله‌های مستقیم و گاز اشک‌آور مجروح و مصدوم شدند.
منابع فلسطینی می‌گویند دست‌کم 206 فلسطینی در این تظاهرات مجروح شده‌اند که حال برخی از مجروحان وخیم است، همچنین تعداد زیادی از جوانان فلسطینی بازداشت شده‌اند. شمار بازداشت‌شدگان تا این لحظه اعلام نشده است.
گفتنی است از 30 مارس (‌10 اسفند) راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز «بازگشت» با هدف رفع محاصره غزه آغاز شده و تاکنون 140 فلسطینی شهید و بیش از 15 هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند و این در حالی است که برخی کشورهای مرتجع عربی تلاش‌های بی‌سابقه‌ای را برای عادی‌سازی روابط با این رژیم جعلی
 آغاز کرده‌اند.
بادبادک‌ها می‌توانند محاصره غزه را بشکنند
  رژیم صهیونیستی اما در واکنش به مقاومت حماس، تداوم راهپیمایی‌های بازگشت و استفاده از بادبادک‌های آتش‌زا، غزه را تهدید به یک جنگ بزرگ کرد.
روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از وزیر دادگستری این رژیم نوشت، رویارویی نظامی باز در غزه همچنان گزینه‌ای پابرجاست و در هفته‌های آتی راه حلی برای بادبادک‌های آتش‌زا ارائه خواهیم کرد همانطور که راه حل موشک‌های حماس را با گنبد آهنین و تونل‌ها را پیدا کردیم زیرا این بادبادک‌ها می‌تواند محاصره غزه را بشکند. وزیر امنیت رژیم صهیونیستی نیز گفت: به احتمال زیاد طی ماه‌های آینده برای از بین بردن حماس مجبوریم جنگ گسترده‌ای در غزه به راه بیاندازیم.
وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی نیز همین مسئله را تکرار کرد و گفت، تشدید درگیری‌ها در غزه حتما منجر به جنگ می شود زیرا حماس سیاست خویشتنداری ما را به حساب ضعف ما می‌گذارد که در نهایت منجر به جنگ می‌شود.
وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت: ادامه این وضعیت که شهرک‌نشینان صبح از خواب بیدار شوند و شاهد آتش‌سوزی جدید باشند، قابل تحمل نیست. وی همچنین خواستار ترور سران حماس شد.