kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

کوتاه از شهرستان‌ها



برگزاری نمایشگاه عکس
اهواز - خبرنگار کیهان: نمایشگاهی از عکس‌های هنرمند خوزستانی، محمد حسین‌زاده تحت عنوان «لبخند» در سالن جانبی موزه شوش برگزار شد.
این عکاس خوزستانی درباره نمایشگاه خود اظهار داشت: در این نمایشگاه 25  تابلو عکس پرتره با موضوع لبخند به نمایش گذاشته شده است.
حسین‌زاده با بیان این که تمام پرتره‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه را از شاگردانم در مدرسه روستای «کاظم حمد» در منطقه خسرج شوش گرفتم افزود: برای گرفتن این پرتره‌ها چندین‌ماه روی لبخند این کودکان دبستانی کار کردیم.
پروژه میدان‌بار
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس شورای شهر همدان در واکنش به تغییرات مدیران در شهرداری گفت: پروژه میدان بار همدان به شکست منجر خواهد شد و باید فاتحه این پروژه را خواند.
ابراهیم مولوی اظهار کرد: کسانی که دخالت کرده و نیروهای خود را در شهرداری چیدند در صورتی که در روند خدمات‌رسانی به مردم خللی وارد شود باید پاسخگو باشند.
وی افزود: پروژه‌ای که اجرای آن نیازمند 160 میلیارد تومان بوده و تبلیغات بسیاری برای اجرای آن شده است با این وضعیت به شکست منتهی می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطر نشان کرد: شهردار همدان تغییراتی در مدیریت شهرداری داشت و برخی مدیران را جا به جا کرد تا تیم خود را چابک کند.
وقف زمین
ساری- خبرنگار کیهان: 3/5 هکتار زمین به ارزش یک میلیارد و 190 میلیون تومان در بهشهر جهت مصارف امور عام‌المنفعه و فرهنگی و حسینیه وقف شد.
به گزارش روابط عمومی اوقاف مازندران توسط خانم مهری منصوری زینی شش‌دانگ زمین به مساحت 10 هزار مترمربع و به ارزش 130 میلیون تومان و حبیب‌الله شکریان یک قطعه زمین به مساحت 16 هزار مترمربع به ارزش 210 میلیون تومان در روستای زینوند جهت مصارف امور عالمنفعه اهداء شد.
همین گزارش حاکی است یک قطعه زمین به مساحت 5 هزار مترمربع به ارزش 400 میلیون تومان توسط ضیاءالدین رحمتیان و یک قطعه زمین به مساحت 4 هزار مترمربع به ارزش 450 میلیون تومان توسط قربان عبدالملکی جهت مصارف امورات فرهنگی و حسینیه روستای زاغمرز اهدا شد.
فستیوال صنایع دستی
شوشتر- خبرنگار کیهان: همزمان با روز جهانی صنایع دستی اولین فستیوال ویژه صنایع دستی در شهرستان شوشتر به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
علی‌محمد چهارمحالی رئیس میراث فرهنگی شوشتر گفت: ابتکار این جشنواره از سوی سینا سلمان مالک بازارچه صنایع دستی سلمان در مجاورت ‌خانه مستوفی بوده است و تخفیفات ویژه‌ای در حدود 30 درصد نیز به محصولات صنایع دستی طی مدت 3 ماه برگزاری این جشنواره اختصاص داده شده است.
بهره‌برداری از پل بشار
یاسوج- خبرنگار کیهان: بعد از 15 سال از شروع این پروژه فاز اول پل سوم بشار یاسوج با حضور مسئولان استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرارگرفت. مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های اخیر اعتبار خوبی به پروژه تخصیص یافت و 11 میلیارد تومان برای تکمیل فاز دوم آن مورد نیاز است. محمدعلی علیمردانی تصریح کرد:  با افتتاح این پل پیش‌بینی بحران قطع ارتباط با شهر یاسوج از سمت گچساران، سپیدان و روستاهای اطراف یاسوج در صورت بروز مشکل در پل اول بشار یاسوج رفع شد.
وی با بیان اینکه، عملیات ساخت پروژه پل چهارم بشار یاسوج هم در وضعیت خوبی قرار دارد و همین طور با اقدامات انجام گرفته و پیشرفت پروژه به زودی شاهد جهش در تکمیل پل چهارم بشار خواهیم بود، از هدف‌گذاری برای ایجادپل پنجم بشار یاسوج خبر داد و خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پل پنج بشار بعد از تامین منابع پایدار عملیاتی می‌شود تا سرنوشتی مثل پل سوم ایجاد نکند.
برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گرافیک
تبریز - خبرنگار کیهان: نمایشگاه بین‌المللی گرافیک و پوستر رهپویان سفر ایمن در تبریز برگزار شد.
در نمایشگاه مزبور که با محوریت ارتقای فرهنگ ایمنی سفرهای جاده‌ای ترتیب یافته است، 80 اثر از هنرمندان 26 کشور دنیا به نمایش گذاشته شد.
نمایشگاه فوق که در «خانه هنرمندان» بلوار استاد شهریاری برپا شد. آثاری از آمریکا، ترکیه، آذربایجان، لهستان و چین در معرض دید گذاشته شد. این نمایشگاه از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ترتیب یافته بود.