kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۱۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
نامه بسیج دانشجویی 10 دانشگاه بزرگ تهران:

شورای نگهبان در مقابل فشارها برای تصویب لایحه «پالرمو» بایستد

بسیج دانشجویی 10 دانشگاه بزرگ تهران طی نامه‌ای به دبیر و اعضای شورای نگهبان درباره تصویب لایحه پالرمو نوشت: قاطعانه در مقابل فشارهایی که برای تصویب این لایحه و لایحه‌های مرتبط با نظام سلطه بر شورای نگهبان وارد می‌شود بایستد.

به گزارش فارس، بسیج دانشجویی 10 دانشگاه بزرگ تهران طی نامه‌ای به دبیر و اعضای شورای نگهبان درباره تصویب لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی(پالرمو) نوشت: مسئله‌ای که موجب شده تا تعدادی از دفاتر بسیج دانشجویی نامه‌ تخصصی خطاب به اعضای محترم شورای نگهبان بنویسند، تصویب لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی(پالرمو) است که چند روز قبل دوباره در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و جهت تایید به شورای نگهبان ارسال گشته است. لایحه‌ای که در راستای اجرای الزامات 41 گانه FATF از طرف دولت به مجلس ارسال شده بود.
در ادامه این نامه تصریح شده است:  طبق اصل 4 قانون اساسی قوانین و مقررات مصوب در مجلس بایستی منطبق با اسلام باشند. بر مبنای آیه شریفه قرآن «لن یجعل‌الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا» که مشهور به قاعده نفی سبیل است، بایستی از تسلط کفار بر مومنان جلوگیری کرد... تایید این لایحه و سایر لوایحی که در آینده به احتمال زیاد توسط مجلس شورای اسلامی در ذیل موضوع FATF تصویب خواهد شد، موجب تسلط دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بر عرصه  سیاسی، نظامی، اقتصادی و دیپلماسی کشور می‌گردد.
این نامه می‌افزاید: هرچند در ماده 39 این کنوانسیون حق شرط برای پذیرنده این کنوانسیون پیش‌بینی شده است اما این امر مشروط بر آن است که دیگر اعضا نیز آن حق شرط را بپذیرند. اتفاقی که برای مصر افتاد به ما ثابت می‌کند که در صورت پذیرفتن عضویت ایران اسلامی در این کنوانسیون، در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم شد که برای خروج از آن مشکلات یا باید از آرمانهای انقلاب اسلامی دست بکشیم و یا اینکه فشارها و تحریم‌های جدید طرف مقابل را پذیرا شویم. چرا باید خود را در چنین دام بزرگی بیندازیم؟
بسیج دانشجویی 10 دانشگاه بزرگ تهران در پایان تاکید کرده‌اند: «ما جوانان انقلابی از شما عضو محترم شورای نگهبان می‌خواهیم تا این بار قاطعانه در مقابل فشارهایی که برای تصویب این لایحه و لایحه‌های آتی مرتبط با نظام سلطه بر شورای نگهبان وارد می‌شود، بایستید و مطمئن باشید، هم در مقابل خداوند متعال سربلند خواهید بود و هم ملت ایران و نسل‌های آینده که شما را برای مقاومت در مقابل سلطه بیگانگان بر ایران اسلامی تحسین می‌کنند و از سرزنش احدی باک نداشته باشید.»