kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
نامه سرگشاده نماینده مجلس به رئیس‌جمهور

انبار خودروهای داخلی احتکار شده را به روی مردم بگشایید

نماینده مردم ایلام در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور آورده است: انبارهای خودروهای داخلی احتکارشده را به روی مردم بگشائید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سلام امینی در نامه‌ای سرگشاده‌ خطاب به رئیس‌جمهور آورده است: با توجه به گرانی غیرمترقبه بازار خودرو و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، نسبت به بازگشت قیمت‌ها به روال عادی و گشودن انبارهای خودروهای احتکار شده دستور عاجل صادر کند.
در متن عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به رئیس‌جمهور آمده است: مردم با حس میهن دوستی تمام مساعی خود را در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی به کار گرفتند، هرچند اغلب تولید کالاهای کم کیفیت و بی‌کیفیت، آنان را آزرده خاطر و متضرر کرده است، اما همچنان در کنار صنعت و تولید وطنی ماندند.
در این نامه آمده است: از بدو پیروزی انقلاب تاکنون از محصولات شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و سایر تولیدکنندگان داخلی عملاً حمایت کرده‌اند تا چرخه صنعت داخلی به خوبی بچرخد و کار و کالای ایرانی مقصد و مقصود اصلی مصرف‌کنندگان داخلی باشد، هرچند که به موازات آن، هزینه‌های هنگفت و جبران‌ناپذیر مادی و حتی جانی در کف خیابان‌ها و سطح جاده‌ها متحمل شده‌اند.
در این نامه اظهار شده است: انتظار داشتیم صنعت خودروسازی در سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی بهترین بهره‌برداری و بهره‌گذاری را داشته باشد، اما متاسفانه اطلاعات واصله از بازار شرکت‌های ایران خودرو و ساپیا حاکی از آن است که با انبار کردن و احتکار رقمی بین 60 تا  100 هزار خودرو با فاصله‌ای اندک نسبت به خودروهای خارجی اقدام به  گران کردن محصولات خود کرده‌اند. به طوری که خودروهای داخلی به صورت میانگین 10 تا 30 میلیون و برخی از این خودروها هم 40 میلیون افزایش قیمت داشته‌اند که این گران فروشی نارضایتی‌های اجتماعی را ایجاد کرده است.
اینکه شرکت ایران خودرو درگاه فروش محصولات خود را بسته و هیچ‌گونه خودرویی را در نمایندگی‌های خود عرضه نمی‌کند شاهدی بر این ادعاست.
این نامه می‌افزاید: حال نظر به اینکه تحولات بازار خودرو به طور مستقیم و غیرمستقیم در اقتصاد خانواده‌های ایرانی تأثیری انکار ناپذیر دارد لذا انتطار می‌رود دستور اکید و عاجل صادر فرمائید که ضمن برخورد قاطع قانونی با متخلفان نسبت به حفظ آرامش بازار خودرو اقدام شود و اولاً قیمت‌ها به روال عادی بازگردد، ثانیاً محصولات مستقیماً عرضه شوند و دلالان نوظهور این دوره حذف شوند.
در پایان این نامه آمده است: ثالثاً انبارها و پارکینگ خودروهای شرکت‌های مذکور به روی مردم گشوده شوند. رابعاً تولید محصولات داخلی در راستای‌اشتغالزایی جوانان شتاب افزون‌تری بگیرد تا مردم با امید و نشاط و بدون نگرانی از گرانی، امنیت اقتصادی، معیشتی متعارف داشته باشند.