kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
با هدف تحمیل «معامله قرن»

آل سعود با پیشنهاد رشوه میلیاردی سراغ رهبران مقاومت در غزه رفت

منابع خبری عرب زبان می گویند، عربستان با کمک برخی کشورهای مرتجع عربی مثل امارات و با یک پیشنهاد بزرگ رشوه سراغ رهبران حماس رفته تا آنها را مجاب کند معامله خیانت آمیز قرن را پذیرفته و اسرائیل را به رسمیت بشناسند!
سرویس خارجی-

در پی انتشار برخی اطلاعات در خصوص اجرای پروژه های عمرانی برای نوار غزه در منطقه رفح مصر و تامین مالی آن توسط برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ازای پذیرش معامله قرن، روزنامه رای‌الیوم تاکید کرد، دشمنان ملت فلسطین با اجرای این طرح به دنبال حل و فصل کامل مسئله فلسطین و جدایی غزه از کرانه باختری بوده و می خواهند غزه را به مصر و کرانه باختری را به اردن ملحق نمایند.
این روزنامه عربی افزود، جارد کوشنر داماد ترامپ و جیسون گرینبلات آماده آغاز سفر دوره ای خود به خاورمیانه (غرب آسیا) و بازدید از مصر، عربستان، اسرائیل، اردن و قطر هستند تا آنها را نسبت به توافق قرن توجیه نموده و موافقت آنها را در خصوص کلیت آن جلب نمایند.
به گزارش خبرگزاری قدس زمان این سفر دوره ای هنوز مشخص نشده اما اخبار موجود حاکی از آن است که از ابتدای هفته آینده از مصر آغاز خواهد شد. این کشور در اجرای توافق خیانت بار  قرن در کنار بهبود اوضاع معیشتی دو میلیون ساکن غزه و ساخت بندر و فرودگاه در منطقه رفح در کنار غزه و همچنین ساخت ایستگاه های بزرگ تولید برق و تصفیه آب نقشی اساسی خواهد داشت. به عبارت دیگر، متحدان رژیم صهیونیستی ماموریت یافته اند با استفاده از مشکلات شدیدی که خود برای ساکنان غزه به وجود آورده اند، آنها را وادار به پذیرفتن اسرائیل کنند ضمن این که، طراحان این توطئه سه گانه یعنی کوشنر و گرینبلات به همراه نتانیاهو می خواهند غزه را به طور کامل از کرانه باختری جدا نمایند و به خواسته‌های مردم غزه برای رفع اوضاع وخیم انسانی آن پاسخ دهند و نیازهایی اساسی مانند آب، برق و آزادی در رفت و آمد را پس از سال ها رفع کنند به ویژه آنکه اهالی غزه این روزها در شرایط سختی قرار دارند و فاجعه انسانی ناشی از نبود برق، آب، دارو و مواد غذایی در حال شکل‌گیری است.  
عربستان، قطر و امارات تامین کنندگان مالی اصلی این توافق خواهند بود و هزینه مراحل مقدماتی آن برای احداث زیر ساخت های اساسی خدماتی در نوار غزه را پرداخت می‌کنند، هم اکنون گزارش‌هایی وجود دارد که کوشنر و گرینبلات موافقت کلی امارات و عربستان را برای پرداخت یک میلیارد دلار جلب کرده اند و خبرهایی مبنی بر اضافه شدن قطر به تامین کنندگان مالی این پروژه در سفر دوره ای نمایندگان آمریکا به منطقه وجود دارد، این سفر با دو هدف جلب کمک مالی قطر برای پرداخت هزینه این پروژه و همچنین فشار بر حماس جهت عدم مخالفت با توافق قرن انجام می شود و در صورت عدم اجرای این خواسته ها قطر باید در انتظار نتایج آن از جمله تغییر نظام در این کشور باشد.
به نوشته رای الیوم، کشورهای عربی خلیج فارس در دیدار با نمایندگان آمریکا هیچ مشکلی با این توافق و تامین مالی آن ندارند، چرا که کشوری که 500 میلیارد دلار تنها در 2 روز تقدیم ترامپ کرد و فرش قرمز برای وی پهن کرد با پرداخت یک میلیارد دلار مشکل خاصی ندارد.
 این روزنامه عربی همچنین خاطر نشان کرد، ساخت بندر و فرودگاه و ایستگاه تولید برق و تصفیه آب به عنوان سر فصل های اصلی صلح اقتصادی در چارچوب پروژه آمریکایی اسرائیلی بازگرداندن نوار غزه به مصر مانند قبل از سال 1967 است و مقدمه ای برای بازگرداندن کرانه باختری به اردن در چارچوب فدرال و کنفدرالی است، یعنی در هر صورت در این طرح امیدی به تشکیل کشور فلسطین وجود ندارد. قدس اشغالی نیز پس از آنکه به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شد جایگاهی در این توافق ندارد و حق بازگشت برای تعداد محدودی از آوارگان فلسطینی در لبنان در نظر گرفته شده است و آنها تنها می توانند به منطقه الف کرانه باختری مراجعت نمایند.
به نوشته رای الیوم،  ملت فلسطین به آب، برق، بندر و فرودگاه نیاز دارند اما باید توجه داشت که باید در قبال دریافت این خدمات از مبانی ملی و حقوق مشروع خود برای بازگشت و تعیین سرنوشت و آزادی سرزمین‌شان از نهر تا بحر چشم پوشی نمایند در حالی که توطئه‌گران باید بدانند که  فلسطین با بندر، فرودگاه و ایستگاه تصفیه آب و تولید برق معامله نمی شود، فلسطین با ارزش‌تر از اینها است و ملت مقاوم آن با پول‌های خلیجی فریب نمی‌خورند و در برابر فشارهای آمریکا و اسرائیل به هر میزان که باشد عقب نشینی نخواهند کرد... و گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.
تحلیلگران معتقدند اسرائیلی‌ها فهمیده‌اند که ادامه محاصره غزه به انفجار آن منجر خواهد شد و این نگرانی‌ها پس از راهپیمایی بازگشت که از اراده مقاوم مردم فلسطین حکایت داشت افزایش یافته است چرا که تک‌تیراندازان اسرائیلی حتی با به شهادت رساندن بیش از 130 فلسطینی موفق به شکستن این اراده نشدند بلکه این اقدامات جنایتکارانه نتیجه‌ای عکس داشته و از اسرائیل تصویری جنایتکارانه در جهان عرضه کرد.