kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

اعدام 2 جنایتکار درویش داعشی و قاتل کودک 8ماهه قصاص شدند

احکام قصاص«محمدرضا ثلاث باباجانی» عامل شهادت سه مامور ناجا در جریان اغتشاشات خیابان پاسداران و «محمد وفایی» قاتل بنیتا، کودک 8 ماهه، سحرگاه دیروز اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، «محمدرضا ثلاث باباجانی» در تاریخ 30/11/1396 و در پی تجمع غیرقانونی آشوب‌گران در گلستان هفتم از خیابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت مامورین ناجا، آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داد که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران به اسامی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شد. نامبرده در جریان تحقیقات، ضمن اقرار به عمدی بودن اقدام خود از جمله راندن و هدایت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانیت و خشم اعلام کرده بود. با انجام تحقیقات در دادسرای ویژه جنایی تهران و صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه‌ نهم دادگاه کیفری یک تهران ارجاع و متهم به همراه وکیل تعیینی خود در جلسه دادگاه حضور یافت. دادگاه طی دادنامه مورخ 28/12/1396 متهم را از بابت سه فقره قتل عمدی به سه بار قصاص نفس محکوم نمود و فرجام‌خواهی محکوم‌علیه طی دادنامه‌ مورخ 3/2/1397صادره از شعبه‌ 39 دیوان عالی کشور مردود شناخته شد. متعاقباً با وصول پرونده به دادسرا و با عنایت به تقاضای اولیای دم هر سه شهید، مراحل استیذان از رئیس‌قوه قضاییه برای اجرای قصاص نفس طی شد و حکم قصاص سحرگاه دیروز اجرا شد.
اعدام قاتل بنیتا
همچنین حکم قصاص «محمد وفایی» قاتل کودک 8 ماهه به نام «بنیتا قلعه نویی»، سحرگاه دیروز اجرا شد.
محکوم‌علیه «محمد وفایی» در تاریخ 29/4/1396 خودروی پراید سفید رنگ متعلق به پدر «بنیتا قلعه‌نویی» را در حالی که کودک 8 ماهه نیز در صندلی عقب خودرو حضور داشت، به سرقت می‌برد و متعاقباً خودروی حامل کودک را در خیابانی واقع در شهرک مشیریه رها می‌کند که در نهایت منجر به فوت طفل 8 ماهه در اثر نرسیدن اکسیژن و گرمای زیاد می‌شود. با دستگیری متهم در تاریخ 3/5/1396 و انجام تحقیقات، وی ضمن اقرار به سرقت خودرو، اتهام خود در خصوص طفل 8 ماهه را نیز می‌پذیرد. این پرونده با صدور کیفرخواست از ناحیه‌ دادسرای جنایی تهران، در شعبه 9 دادگاه کیفری یک تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و منتهی به صدور حکم قصاص نفس «محمد وفایی» با پرداخت تفاضل دیه زن و مرد شد. دادگاه هم‌چنین از بابت اتهام سرقت و رها نمودن طفل، مجازات حبس و شلاق تعزیری مقرر نمود. حکم قصاص صادره با رد فرجام‌خواهی محکوم‌علیه در شعبه‌ 15 دیوان عالی کشور اعلام و پس از طی مراحل استیذان و پرداخت مابه‌التفاوت دیه، سحرگاه دیروز در زندان رجایی‌شهر اجرا شد.