kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه ارتش سوریه و نیروهای حشدالشعبی!

جنگنده‌های آمریکایی در اقدامی کینه‌توزانه، پایگاه‌های نیروهای ارتش سوریه و بسیج مردمی (حشدالشعبی) عراق را به طور جداگانه در مناطق مرزی دو کشور بمباران کردند.

 

طبق گزارش‌های منتشر شده یکشنبه شب جنگنده‌های آمریکایی یک پایگاه ارتش سوریه و یک مقر وابسته به بسیج مردمی عراق موسوم به «گردان‌های حزب‌الله» را در حومه شهر «البوکمال» واقع در استان «دیرالزور» سوریه را بمباران کردند. حمله به پایگاه ارتش سوریه، شهادت و جراحت شماری را به دنبال داشت و حدود 20 تن از نیروهای گردان‌های حزب‌الله بسیح مردمی عراق هم در این حمله، شهید و مجروح شده‌اند.
در پی این حمله، «آدریان رانکین گالوی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، این خبر را از اساس تکذیب کرد و مدعی شد حمله فوق کار آمریکا و یا ائتلاف نبود!  سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا نیز مدعی شد، هیچ یک از نیروهای ائتلاف در نزدیکی البوکمال حضور نداشتند.
خشم سیاستمدار عراقی
در پی انتشار این خبر «فردوس العوادی» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «دولت قانون» از دولت بغداد خواست، نیروهای ائتلاف را فورا از عراق اخراج کند.
العوادی گفت این اقدام کینه‌توزانه آمریکا، رویکرد خصمانه این کشور نسبت به عراق را آشکار می‌کند.
حمله آمریکا به نیروهای سوری و بسیج مردمی عراق تاکنون بارها اتفاق افتاده و واشنگتن هر زمان که احساس کند جبهه ضدتروریسم در حال قدرت گرفتن است، دست به چنین حملاتی می‌زند.
در ارتباط با حمله هوایی مذکور، ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که مقامات آمریکایی چند روز قبل، به ارتش سوریه هشدار داده  بودند، در جنوب غرب این کشور دست به عملیات نزند!
در هر حال، هر چند حمله جنگنده‌های آمریکایی به نظامیان سوری نوعی هشدار است، ولی نیروهای مقاومت و ارتش سوریه این هشدار را جدی نخواهند گرفت و عملیات جنوب را دیر یا زود آغاز خواهند کرد. آمریکا در جریان نبرد ارتش عراق با داعش نیز بارها و به اشکال مختلف به کمک تروریست‌های تکفیری آمده بود.
بسیج مردمی عراق نیز دیروز در مناطق مرزی با سوریه علیه مواضع گروه تروریستی داعش دست به عملیات زد و با توپخانه، این مواضع را هدف قرار داد.
 براساس بیانیه بسیج مردمی، گلوله‌های توپ به دقت به اهداف اصابت کرده و خسارات زیادی را متوجه داعش کرده است.
در هر حال، بسیج با این عملیات، به آمریکا فهماند که جنگنده‌های آمریکایی نمی‌توانند بسیج را از اجرای مأموریت‌های ضدتروریستی‌اش بازدارند.