kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
گاردین: کودکان در قفس نگهداری می‌شوند!

جزئیات تازه از اقدام هولناک آمریکا در برخورد با کودکان پناهجویان

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به ابعاد جدیدی از برخوردهای غیرانسانی و اسفناک مقامات آمریکایی با مهاجران، اعلام کرد که مسئولان آمریکایی کودکان را از پدران مهاجرشان جدا کرده و سپس در اردوگاهی در ایالت تگزاس و در قفس‌های آهنی زندانی می‌کنند.

مقامات آمریکایی این روزها دست به کارهای زشت و ترسناکی می‌زنند که با هیچ معیار انسانی، قابل پذیرش نیست و حتی توده‌های آمریکایی را در خیابان‌ها به اعتراض واداشته است.
پیش از این، مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا به آسوشیتدپرس گفته بودند که طی شش هفته اخیر 1995 کودک از پدران مهاجر خود جدا شده‌اند. دیروز نیز روزنامه «گاردین» این خبر را بدین صورت تکمیل کرد که این کودکان نگون‌بخت که تعدادشان به ۳۰۰۰نفر رسید، در قفس‌های آهنی نگهداری می‌شوند!
این روزنامه انگلیسی نوشت، کودکان مهاجری که در مناطق مرزی آمریکا به همراه والدین‌شان بازداشت می‌شوند، از والدین جدا و درون قفس‌هایی زندانی می‌شوند و در چنین شرایطی، چشم‌انتظار والدین خود می‌مانند.
به نوشته این روزنامه، در حال حاضر صدها کودک مهاجر در قفس‌های آهنی در جنوب تگزاس زندانی هستند و در هر قفس، 20 کودک به سر می‌برند!
یک کودک نوجوان زندانی در قفس به بازدیدکنندگان گفته است که خودش یک دختربچه خردسال را نگهداری می‌کند.
انتشار خبر جداسازی کودکان از والدین خود و زندانی کردن آنها، مردم آمریکا را در برخی از شهرها به خیابان‌ها کشاند و حتی «ملانیا ترامپ» همسر رئیس‌جمهور آمریکا هم به شوهرش در این مورد، اعتراض کرد.
کسانی که توانستند به دیدار کودکان زندانی در جنوب تگزاس بروند، اعلام کرده‌اند که این کودکان در شرایطی بسیار دشوار و بدون هیچ امکاناتی در قفسه‌های آهنی زندانی هستند. نیروهای پلیس آمریکا تاکنون به خبرنگاران اجازه نداده‌اند که با کودکان مهاجر که در تگزاس از والدین‌شان جدا شده‌اند گفت‌وگو کنند. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سناتور «جف مرکلی» یکی از نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا، که از کودکان بازداشت شده در جنوب تگزاس بازدید کرده بود گفت: بسیاری از این کودکان جدا شده از والدین خود، دچار آسیب‌های روحی و روانی شده‌اند.
گسترش اعتراضات
در آمریکا علاوه بر اعتراضات خیابانی، برخی مقامات نیز به «دونالد ترامپ» درمورد زندانی کردن کودکان، اعتراض کردند.
در شهر نیوجرسی، شماری از نمایندگان کنگره آمریکا به طور سرزده وارد یک بازداشتگاه این شهر شدند، ولی به دوربین‌های تلویزیونی اجازه ورود داده نشد.
علاوه بر دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان میانه‌رو نیز از ترامپ خواسته‌اند دست از این سیاست بردارد. فعالان حقوق بشر نیز خواستار پایان یافتن این اقدام زشت دولت شدند.
البته، ناگفته نماند که مقامات و نمایندگان آمریکایی بیشتر نگران وجهه آمریکا هستند و آنها به وجه انسانی قضیه توجهی ندارند.
علاوه‌بر آمریکا، اروپا نیز علی‌رغم ادعاهایش، در برخورد با کودکان مهاجر، پرونده سیاهی دارد؛ اخیرا سازمان بین‌المللی امدادرسانی (آکسفام) اعلام کرده بود، مقامات و ماموران فرانسوی علاوه بر اینکه کودکان مهاجر را در مرزهای این کشور روانه بازداشتگاه می‌کنند و بر آنها سخت می‌گیرند، این آوارگان کم‌سن و سال را مجبور می‌کنند به ایتالیا برگردند.
دیروز نیز ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، گزارش داد، 123 کودک مهاجر هم‌اکنون در بندر «والنسیا» در اسپانیا، سرگردان بوده و با اتفاقات دراماتیکی مواجه هستند. به گفته «استر گومز» رئیس اورژانس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در «اندلس»، این کودکان آواره والدین خود را به همراه ندارند و از لیبی وارد اسپانیا شده‌اند.
اسپانیا به همراه آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی، با حمایت از تروریسم در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، این منطقه را متشنج کرده و باعث آوارگی ده‌ها هزار نفر به سمت اروپا شده‌اند. بسیاری از مهاجران در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده و آنهایی که به قاره اروپا پا گذاشته‌اند، با بی‌مهری و رفتارهای نادرست کشورهای میزبان مواجه می‌شوند.