kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

صدور احکام سنگین اعدام و حبس برای 11 روحانی شیعه در بحرین

آل‌خلیفه فشارها علیه روحانیون شیعه و مردم بحرین را افزایش داده و در تازه ترین این اقدام ۳ روحانی شیعه را به اعدام و ۸ روحانی را هم به حبس محکوم کرده است.

جمعیت «الوفاق» بزرگترین جمعیت سیاسی مخالف آل‌خلیفه  در بحرین، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده علمای شیعه در این کشور، به صورت سازماندهی‌شده مورد هدف قرار می گیرند. در این بیانیه ضمن اشاره به نوع فشارها مثل شکنجه، اعدام، حبس ابد، لغو تابعیت و تبعید آمده: «مسئولان امنیتی بحرین بیش از ۱۵۶ نفر از روحانیون شیعه را به جرم سخنرانی، رویکردهای عقیدتی و دیدگاه‌های سیاسی، به مراکز بازجویی احضار و ۹۹ نفر از آنها را بازداشت کرده‌اند.»
به گزارش العالم، الوفاق این را هم اضافه کرده که برای بیش از ۵۰ عالم‌دینی احکام قضایی ظالمانه تا حد اعدام، حبس ابد، لغو تابعیت و پرداخت غرامت نقدی صادر شده است. تعداد روحانیون محکوم به اعدام 3 نفر، تعداد علمایی که به حبس ابد محکوم شده‌اند 8 نفر و تعداد علمایی که تابعیت آنها لغو شده است ۱۹ نفر عنوان شده از جمله سه عالم برجسته به نام‌های شیخ عیسی قاسم، شیخ محمد سند و  شیخ حسین نجاتی.
گفتنی است آل خلیفه پیشتر مجوز فعالیت این جمعیت سیاسی را لغو و شیخ علی سلمان دبیر کل آن را که از سال ۲۰۱۴ در زندان است، به چند سال حبس محکوم کرده است. این در حالی است که تظاهرات مردم بحرین برای رفع محاصره منزل شیخ عیسی قاسم همچنان ادامه دارد و با فرارسیدن عید سعید فطر نیز این تجمعات ادامه یافت. مردم در این تظاهرات‌ها با حمل تصاویری از شیخ عیسی قاسم و شهدای بحرین و شهید نوجوان روز عید فطر «علی الشیخ» سیاست های ظالمانه آل‌خلیفه را محکوم  و با شیخ عیسی قاسم، شهدا و زندانیان انقلابی بحرین تجدید پیمان کردند.
آزمایش های عجیب از شیعیان بحرین
از دیگر اخبار بحرین اقدام عجیب و غریب آل خلیفه در گرفتن آزمایش « دی ان ای» از شهروندان شیعه بحرینی است.
پایگاه «مرآه البحرین» در این باره گزارش داده: «عبدالله الشملاوی فعال حقوق بشری بحرینی اعلام کرده رژیم آل خلیفه پنج‌شنبه گذشته شماری از شهروندان شیعه بحرینی را احضار و از آن ها آزمایش
« دی ان ای»  گرفته است. به گفته الشملاوی، شیخ هانی البناء از روحانیون شیعه بحرین یکی از افرادی است که بدون هیچ توضیح و ارائه دلیلی، توسط اداره تحقیقات جنایی آل خلیفه احضار شده و از وی برای آزمایش
«دی ان ای» نمونه برداری شده است...اجبار افراد به انجام آزمایش‌های پزشکی بدون رضایت آنها، غیرقانونی و اهانت است.