kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

بادبادک‌های آتش‌زا کابوس نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زایی که از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه فرستاده می‌شوند، «کابوس واقعی هستند که باید برطرف شوند».

بنیامین نتانیاهو، طی اظهاراتی تاکید کرد، «مسئله بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا چالشی برای ما به شمار می‌روند و باید فکری به حال فناوری لازم برای مقابله با آنها کرد». به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری والا، جوانان فلسطینی این بادبادک‌ها را به عنوان ابزار مقاومت علیه رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند و آنها را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین و پایگاه‌های ارتش صهیونیستی می‌فرستند. این بادبادک‌ها تاکنون باعث آتش‌سوزی در مساحت‌های زیادی از اراضی کشاورزی در شهرک‌نشینان صهیونیست در اطراف نوار غزه شده و خسارت‌های سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.چندی پیش رژیم صهیونیستی با جنگنده‌های خود به سمت اراضی فلسطینی که از آنجا بادبادک‌ها به هوا برمی خواست، حمله و آنجا را بمباران کردند. این رژیم در جدیدترین اقدام به سمت کسانی که این بادبادک‌ها را به هوا می‌فرستادند، دو موشک شلیک کرد. به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی روز گذشته دو موشک به سمت فلسطینی‌هایی که مشغول هوا کردن بادبادک‌های آتش‌زا بودند، شلیک کرد. این در حالی است که یگان «بادبادک‌های آتش‌زا» معروف به «فرزندان الزواری» تهدید کرده بود که قصد دارد 5000 بادبادک به سمت اراضی‌اشغالی در مرز غزه به هوا بفرستد.این یگان در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: «فرصتی به رژیم‌اشغالگر برای پایان محاصره غزه می‌دهیم وگرنه شهرک‌نشینان مجاور غزه باید زیر آتش بادبادک‌ها زندگی کنند».
درخواست کمک از سیدحسن نصرالله
«اسماعیل هنیه» رئیس ‌دفتر سیاسی حماس اما با ارسال پیامی به دبیرکل حزب‌الله لبنان، از او برای حل مشکلات آوارگان فلسطینی درخواست کمک کرده است. ایلنا به نقل از المیادین گزارش داد که هنیه در پیام خود به سید حسن نصرالله، تاکید کرد اردوگاه‌های فلسطینی با تمامی طیف‌های ساکن در آن برای لبنان فقط خیر می‌خواهند. رئیس ‌دفتر سیاسی حماس ابراز امیدواری کرده که سیدحسن نصرالله در حل مشکلات اردوگاه عین‌الحلوه نقش‌آفرینی کند.