kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰

فارین‌ پالیسی: ترامپ از اون امتیازی نگرفت و دست خالی به واشنگتن برگشت

یک نشریه آمریکایی با اشاره به مذاکرات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره‌شمالی در سنگاپور، نوشت که علی‌رغم ادعاهایی که می‌شود، واشنگتن از این مذاکره امتیازی به دست نیاورده است.

«فارین پالیسی» نوشت: دونالد ترامپ و تیم وی در حالی به واشنگتن بازمی‌گردند که هیچ توافقی بر سر بازرسی از تاسیسات موردنظر در کره‌شمالی، به دست نیامد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، این نشریه به نقل از «جیمز تراب» احتمال داد که رئیس‌جمهور آمریکا مغلوب شیوه‌های رهبر کره‌شمالی شود و «کیم جونگ ‌اون»، بدون اعطای هر امتیازی، به اهداف خود برسد.
این تحلیل و تحلیل‌های مشابه درحالی صورت می‌گیرد که ترامپ واقعا خود را پیروز مذاکرات سنگاپور می‌داند. او مدعی است که از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بهتر عمل کرده و به دستاوردهای بهتری رسیده است.
درهر حال، زمان در اینجا بهترین قاضی است و باید منتظر ماند و دید که آیا رهبر کره‌شمالی به راحتی و بدون دریافت امتیاز درخوری، از برنامه‌های هسته‌ای دست خواهد کشید، و یا برنامه‌های دیگری را در سر دارد.
اظهارات تازه پامپئو
وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از برگزاری نشست ترامپ و رهبر کره شمالی در سنگاپور، گفت که واشنگتن انتظار دارد پیونگ یانگ طی دو سال و نیم، گام‌هایی چشمگیر در مسیر خلع سلاح هسته‌ای بردارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از دیدار روسای جمهور کشورش و کره شمالی در سنگاپور، از جزئیات انتظارات هسته‌ای آمریکا از کره‌ای‌ها پرده‌برداری کرد.
برپایه گزارش شبکه خبری راشاتودی، پامپئو که ساعاتی پیش وارد پایتخت یکی از متحدان اصلی آمریکا در شرق آسیا یعنی کره جنوبی شده گفته که آمریکا انتظار دارد کره شمالی ظرف دو سال و نیم، «گام‌هایی چشمگیر» در میسر خلع سلاح هسته‌ای بردارد.