kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
صفارهرندی در مراسم سالگرد شهدای موتلفه:

دولت اجازه ندهد مخالفان استقلال ملی در کشور میان‌دار شوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که دولتمردان و دستگاه دیپلماسی ما نباید اجازه بدهند کسانی که قصد دارند زیرآب استقلال ملی را بزنند، در کشور میدان‌دار شوند، گفت: امروز این افراد دولتمردان ما را تحریک می‌کنند که قراردادی بدتر از آنچه در ارتباط با صنعت هسته‌ای منعقد شد و نتایج تلخ آن به کام ملت نشست را در موضوعات مختلف تکثیر کنند.

به گزارش فارس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم پنجاه و سومین سالگرد شهدای موتلفه اسلامی غیرت دینی و مکتبی، غیرت نسبت به مردم و مستضعفین و غیرت نسبت به ایران و استقلال ملی را از جمله خصوصیات بارز شهدای موتلفه اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از اعتراضات این شهدا به رژیم پهلوی این بود که می‌گفتند، رژیم با وضع قانون کاپیتولاسیون ما را به بردگی آمریکا و دشمن خدا کشانده است و این برای ما قابل تحمل نیست که توسط استعمارگری همچون آمریکا تحقیر شویم.
بدتر از کاپیتولاسیون حرف امروز آمریکایی‌ها است
صفار هرندی اظهار کرد: بدتر از کاپیتولاسیون، تقاضاهای امروز آمریکایی‌ها از ملت و دولتمردان ماست. اینکه شما حق ندارید بیشتر از یک تعداد مشخص سانتریفیوژ داشته باشید؛ این هم به نوعی یک کاپیتولاسیون محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها به ما می‌گویند که شما نباید برای دفاع از خودتان، از موشک‌هایی با برد بیش از چند صد کیلومتر استفاده کنید، درحالی‌که برخی کشورهای مجاور ما، موشک‌هایی با برد بالای 2000 کیلومتر دارند و هر روز هم بیش از گذشته توسط خود آمریکا به امکانات نظامی جدیدتری تجهیز می‌شوند.
صفار هرندی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای از ما توجیه‌گر قبیح‌ترین و وقیح‌ترین وقایع جهانی شده‌ایم، گفت: برخی روزنامه‌های داخلی ما برای همان خبیث کودک‌کش کف می‌زنند و دفاع رزمندگان مقاومت از خودشان را تقبیح می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد به روز قدس که می‌رسند، حتی یک عکس مناسب از راهپیمایی در صفحه اول روزنامه‌شان نمی‌گذارند و اگر عکسی را هم منتشر کنند، هدفشان حاشیه‌پردازی و انعکاس یک موضوع فرعی است. آنها یک مسئله جزئی را بزرگ می‌کنند و بر سر جامعه انقلابی و نظام می‌کوبند.
صفارهرندی تصریح کرد: این جماعت معتقدند شما بیخود خودتان را معطل استقلال کردید. زمانی یکی از این‌ها در روزنامه‌ای نوشته بود این استقلالی که شما به آن افتخار می‌کنید، در نقاط دیگر دنیا اصلا خریدار ندارد و شما درواقع در مسابقه‌ای اول شدید که یک دونده بیشتر ندارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسانی که یک مسئله ستوده شده‌ای به نام استقلال را اینگونه به لجن می‌کشند و مسخره می‌کنند، نسخه‌هایی برای وابستگی کشور به بیگانه در آینده پیچیده‌اند. همسویی این‌ها با جریان خبیث خارجی یک نقطه نگران کننده است.
وی با بیان اینکه دولتمردان و دستگاه دیپلماسی ما نباید اجازه بدهند کسانی که قصد دارند زیرآب استقلال ملی را بزنند، در کشور میدان‌دار شوند، گفت: امروز این افراد دولتمردان ما را تحریک می‌کنند که قراردادی بدتر از آنچه در ارتباط با صنعت هسته‌ای منعقد شد و نتایج تلخ آن به کام ملت نشست را در موضوعات مختلف تکثیر کنند.