kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

اعلام محدودیت‌های ترافیکی نماز عید سعید فطر در پایتخت

رئیس ‌پلیس راهور تهران محدودیت‌های تردد و توقف وسايط نقليه در اطراف محل برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلی تهران را اعلام کرد.

به گزارش سایت راهور، سردار محمدرضا مهماندار در نشست خبری درباره محدودیت‌های تردد در روز عید سعید فطر گفت: تردد كليه وسايط نقليه ازساعت 4 صبح روز عيد فطر در معابر محدوده ممنوع خواهد بود. این محدوده شامل خيابان شهيد بهشتي از تقاطع سهروردي به سمت غرب تا خيابان قائم‌مقام فراهاني، خيابان شهيد علي‌اکبري از خيابان شهيد مطهري به سمت شمال تا خيابان بهشتي، خيابان ميرعماد از خيابان شهيد مطهري تا خيابان شهيد بهشتي و خيابان پاكستان در ضلع غربي مصلي امام خميني(ره) است.
مهماندار افزود: همچنین طول خيابان‌هاي هويزه و خرمشهر در حد فاصل صابونچي و خيابان شهيد قنبرزاده، مسير غرب به شرق بزرگراه رسالت در محدوده مصلي امام خميني(ره) از تقاطع كردستان، مسير شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سيدخندان نیز شامل این محدودیت‌ها می‌شود و برای خط ويژه اتوبوسراني در خيابان‌هاي شهيد بهشتي و شهيد مطهري نیز محدوديت تردد وجود دارد.
وی درباره محدوديت توقف این روز نیز اظهار داشت: از ساعت 24 شب قبل از مراسم توقف کليه وسايط نقليه در برخی محدوده‌ها ممنوع و پاکسازي کامل انجام خواهد شد. این محدوده‌ها شامل طول بزرگراه مدرس از ميدان هفت تير تا حقاني در هر دو مسير، طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفريقا تا پل سید خندان در هر دو مسير، طول خيابان شهيد قنبرزاده در حدفاصل بزرگراه رسالت تا خيابان شهيد بهشتي در هر دو مسير و طول خيابان شهيد بهشتي از ميدان تختي تا خيابان قائم‌مقام فراهاني است.
رئیس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین طول خيابان ميرعماد در حدفاصل خيابان شهيد مطهري تا خيابان شهيد بهشتي، طول خيابان شهيد مفتح در حد فاصل خيابان شهيد بهشتي تا خيابان شهيد مطهري (به استثنای اتوبوس‌هاي شركت واحد)، طول خيابان پاکستان از خيابان شهيد بهشتي تا بزرگراه مدرس، طول خيابان‌هاي هويزه و خرمشهر در حدفاصل قنبرزاده تا عشق‌يار (به استثنای موتورسيكلت‌ها)، محدوده ضلع غربي ميدان هفت‌تير در حد فاصل خيابان زهره و خيابان قائم‌مقام فراهاني و طول خيابان شهيد مطهري در حد فاصل بزرگراه مدرس تا خيابان سهروردي مشمول این محدودیت‌ها می‌شود.
مهماندار گفت: محل استقرار تاکسي‌هاي ون ويژه جا‌به‌جايي گمشدگان در پارکينگ لجستيک ارتش واقع در خيابان شهيد بهشتي نرسيده به خيابان شهيد مفتح است. همچنین محل‌هاي پيش‌بيني شده جهت توقف موتورسيکلت‌هاي نمازگزاران شامل طول خيابان‌هاي هويزه و خرمشهر در ضلع شرقي مصلي، حد فاصل صابونچي و شهيد قنبرزاده است. پارکينگ لجستيک واقع در ضلع جنوبي خيابان شهيد بهشتي قبل از خيابان شهيد مفتح نیز جهت انتقال خودروهاي پاکسازي شده پيش‌بيني شده است.
استفاده رایگان شهروندان از پارکینگ بیهقی در روز عید فطر
مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران نیز گفت: با توجه به برگزاری نماز پرشکوه عید سعید فطر در مصلای تهران، شهروندان و نمازگزاران خداجو برای شرکت در نماز و انجام فرایض مربوط به این روز فرخنده، می‌توانند رایگان از پایانه و پارک‌سوار بیهقی برای توقف خودروهای خود استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، امیرحسین صدیقی همچنین از اختصاص فضای مجزا برای توقف موتورسیکلت‌ها در پایانه بیهقی خبر داد و افزود: علاوه‌بر این، با همکاری سازمان تاکسیرانی، تعدادی خودرو ون در پایانه مستقر خواهند شد و هموطنان مومن و موحد را برای اقامه نماز به مصلای تهران منتقل می‌کنند.صدیقی با‌ اشاره به هماهنگی انجام‌شده با پلیس راهور درخصوص ایجاد محدودیت‌های ترافیکی یادآور شد: از ساعت یک بامداد روز عید سعید فطر پایانه تعطیل و تمام محوطه سکوهای مسافربری تخلیه و سرویس‌های برون‌شهری به نمایندگی شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در پایانه‌های جنوب، غرب و شرق منتقل می‌شود.
خدمت رسانی ویژه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به نمازگزاران عید فطر
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرد: از ساعت 5:30 بامداد روز عید، اقدام به برقراری سرویس‌های ویژه‌ای از میادین اصلی و مبادی خطوط اتوبوسرانی به شرح زیر به سمت مصلي بزرگ امام خميني (ره ) خواهد نمود:
سامانه یک: میدان رسالت – چهارراه تهرانپارس – میدان نبوت-پایانه شمشیری.    
سامانه دو: میدان خراسان – پایانه خاوران – شهرک شهید بروجردی.     
سامانه سه: حکیمیه – شهرک شهید محلاتی –تجریش-پایانه علم وصنعت.
سامانه چهار: میدان راه آهن – بازاردوم نازی آباد – ابوذر-میدان انقلاب اسلامی.   
سامانه پنج: میدان آزادی – فلکه دوم صادقیه – شهرک شهید باقری – تهرانسر - یافت آباد- شهرک ولیعصر(عج)-شادآباد.
سامانه 6: میدان شهرری - فلکه سوم دولت‌آباد – 13آبان (رجایی)     
متروی تهران نیز در روز عید فطر به صورت رایگان شهروندان تهرانی را به مصلی امام خمینی(ره) منتقل می‌کند.
اعلام محدودیت ترافیکی عید فطر
رئیس پلیس راه البرز گفت: با توجه به تعطیلات عید سعید فطر محدودیت ترافیکی در راه های این استان به ویژه جاده کرج - چالوس اعمال می‌شود.
سرهنگ رضا گودرزی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: بر این اساس از ساعت 12روز پنجشنبه 24 خرداد ماه تا ساعت دو بامداد روز جمعه 25 خرداد تردد خودروها از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع است و ازساعت 15 روز پنجشنبه تا ساعت دو بامداد روز جمعه 24 خرداد ماه از کرج به سمت مرزن آباد یک طرفه می‌شود.
وی اضافه کرد: تردد وسایل نقلیه از ساعت 12 روز شنبه 26 خرداد ماه الی ساعت دو بامداد روز یکشنبه 27 خرداد ماه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع می‌شود.
رئیس پلیس راه البرز خاطرنشان کرد که تردد وسایل نقلیه از ساعت 15روز شنبه 26 خرداد ماه الی ساعت دو بامداد روز یکشنبه 27خرداد ماه از مرزن‌آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود. وی به رانندگان توصیه کرد علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.