kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

کشف افزون بر دو تن موادمخدر در مرز‌های شرقی

نیروهای مرزبانی ناجا در سراوان و میرجاوه دو هزار و 339 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.
سرویس شهرستان‌ها:

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در جنوب شرق استان یک هزار و 423 کیلوگرم مواد مخدر را کشف کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان، سرتیپ سعید کمیلی دیروز افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان با ‌اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال محموله مواد مخدر به عمق کشور آگاه شدند و بلافاصله به اجرای کمین و تشدید پوشش منطقه پرداختند.
وی افزود: سوداگران مرگ که با توجه به پوشش دقیق منطقه توسط مرزداران راهی برای انتقال مواد مخدر پیدا نکردند با مخفی کردن محموله و استفاده از کوهستانی بودن محدوده از محل متواری شدند.
وی با تاکید بر اینکه شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در دستور کار مرزداران قرار دارد، خاطر نشان کرد: مرزداران در پاکسازی منطقه علاوه‌بر کشف و ضبط مواد مخدر فوق‌الذکر یک دستگاه خودروی تویوتا نیز کشف کردند.فرمانده مرزبانی ناجا هم گفت: مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان در درگیری با‌ اشرار مسلح موفق به کشف 916 کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.
سرتیپ قاسم رضایی افزود: مرزبانان غیور با اطلاع از احتمال نفوذ ‌اشرار مسلح به خاک کشور، با هماهنگی عوامل سپاه پاسداران به منطقه عمومی میرجاوه اعزام و با گروهی از ‌اشرار مسلح که شمار آنان حدود 15 نفر بوده درگیر شدند.
وی افزود: در این درگیری مأموران با اجرای آتش پرحجم و برتری متقابل علیه ‌اشرار مسلح، آنان را مجبور به متواری شدن به سمت کشور مقابل (پاکستان) کردند.
فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در این درگیری مأموران مرزبانی موفق شدند علاوه‌بر توقیف یک دستگاه خودرو از‌اشرار مسلح، 876 کیلوگرم تریاک و 40 کیلوگرم مرفین را به همراه مقادیری ادوات نظامی کشف کنند.
سرتیپ رضایی خاطرنشان کرد: شماری از‌اشرار مسلح در این درگیری مجروح و معدوم شدند و یک نفر از مرزبانان رشید نیروی انتظامی به نام ستوان یکم «علی‌اکبر معصومی‌نژاد» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.