kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
بزرگ‌ترین رویداد فوتبال جهان از امروز در روسیه آغاز می‌شود

شروع جام جهانی با ضعیف‌ترین افتتاحیه تاریخ/ ایران – مراکش؛ نخستین پیروزی به نام ما ثبت می‌شود؟!

جام جهانی 2018 از امروز با دیدار تیم‌های روسیه و عربستان آغاز می‌شود. هر چند بازی افتتاحیه همیشه از حساسیت بالایی برخوردار بوده ولی اوج حساسیت برای فوتبال دوستان ایرانی در روز جمعه است، جایی که ایران در نخستین بازی به مصاف مراکش می‌شود.

سرویس ورزشی-

بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از امروز پنج شنبه در روسیه آغاز می‌شود و میزبان در بازی افتتاحیه به مصاف عربستان می‌رود. این تنها بازی روز نخست مسابقات خواهد بود و تقریبا می‌توان گفت تب داغ فوتبال از روز جمعه و با برگزاری سه بازی فراگیر می‌شود؛ روزی که تیم ملی ایران هم در آن در اولین بازی خود به مصاف مراکش می‌رود.
این اولین بار است که روسیه میزبان جام جهانی می‌شود و در این راه تلاش کرده تا از تمام توان خود برای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات استفاده کند. روسیه برای ساخت و سازها و تجهیز ورزشگاه‌های قدیمی و ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات و میزبانی از تماشاگران و توریست‌هایی که از دیگر کشورها به روسیه آمده‌اند، بیش از ۹ میلیارد دلار هزینه کرد که البته همچنان با هزینه‌های صورت گرفته با جام جهانی برزبل فاصله
دارد.
پیش‌بینی می‌شود ۳ میلیون نفر از درون ورزشگاه و ۳ میلیارد نفر از طریق رسانه‌هایی همچون تلویزیون و اینترنت بازی‌ها را تماشا کنند. توجه افراد بی‌شماری از طرفداران رویدادها و مسابقات ورزشی تا فعالان دنیای تجارت، اقتصاد و توریسم از تمام نقاط کره زمین در سال ۲۰۱۸ به جام جهانی روسیه معطوف خواهد بود و سرزمین خرس‌های قطبی در سال ۲۰۱۸ ، بی‌شک یکی از قطب‌های گردشگری و توریسم جهان خواهد شد.
ضعیف‌ترین افتتاحیه تاریخ
روسیه پیش از این تنها دوبار در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴ به جام جهانی راه یافت که در هر دو دوره در همان مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفت. در حال حاضر هم تیم روسیه طبق رنکینگ فیفا ضعف‌ترین تیم حاضر در مسابقات است و طبق مستندات دیدار این تیم مقابل عربستان در بازی افتتاحیه، ضعف‌ترین افتتاحیه ۷ دوره اخیر است چراکه مجموع رنکینگ دو تیم ۱۳۵ است.
 این در حالی است که در دوره پیشین بازی افتتاحیه را برزیل و کرواسی انجام دادند که رنکینگ جمعی دو تیم ۲۱ بود. در بدترین حالت هفت دوره گذشته بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۰ قرار داشت که مجموع رنکینگ دو تیم آفریقای جنوبی و مکزیک به ۱۰۰ می‌رسید. بنابراین نباید منتظر یک بازی سطح بالا در افتتاحیه رقابت‌های امسال باشیم.
اوج حساسیت برای فوتبال‌دوستان ایرانی
اوج حساسیت جام جهانی برای هواداران ایرانی مربوط به روز دوم مسابقات(جمعه) است که ایران در نخستین بازی خود از ساعت 19:30 به مصاف تیم مراکش می‌رود. پیروزی در این بازی برای تیم ملی ایران بسیار مهم است، زیرا کسب سه امتیاز سبب می‌شود که شاگردان کی روش با امیدواری بیشتری به مصاف اسپانیا و پرتغال بروند.
البته مراکش حریف دست و پا بسته‌ای برابر ایران نیست و این تیم نیز امیدوار است در اولین بازی خود برابر ایران به سه امتیاز برسد. طبق اعلام فیفا جونیت چاکر قضاوت اولین دیدار تیم ملی ایران را در جام جهانی 2018 برعهده خواهد داشت.
کی روش: برای بازی با مراکش آماده‌ایم
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی با مراکش در گفت‌و‌گویی با خبرنگاران اظهار داشت: ما خیلی تمرین کرده‌ایم. آرزو داشتیم بیشتر بازی تدارکاتی داشته باشیم. الان زمان آن است که بازیکنانم هیجان خود را تخلیه کنند. برای بازی با مراکش آمادگی کامل را داریم.
وی درخصوص شباهت مراکش با تیم ملی ایران تصریح کرد: مراکش تیم متفاوتی است. اکثر بازیکنان آنها در اروپا به دنیا آمده‌اند یا بزرگ شده‌اند. آنها کیفیت فوتبال اروپا و آفریقا را با هم دارند. ما برای مراکش احترام قائلیم. این تیم سرمربی و بازیکنان خوبی دارد. مطمئن هستم آنها هم برای ما احترام قائل هستند.
سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: آنها یکسری نقاط قوت دارند چون اکثر بازیکنان این تیم در چند سال گذشته کنار هم بازی کرده‌اند. بازیکنان آنها هم در تیم‌های اروپایی شاغل هستند ولی این صحبتها فقط حرف است. تا زمانی که بازی شروع نشده نمی‌توان چیزی را قضاوت کرد.فقط یک مطلب است که می‌توانیم آنرا تضمین کنیم و آنهم جنگندگی از اول تا آخر بازی است. تلاش می‌کنیم به هدفمان برسیم.
وی درباره صحبتهای مراکش درباره وی و اینکه گفته بود کی روش مربی باهوشی است و دستش را برای حریف رو نمی‌کند، تصریح کرد: ایشان یک همکار فوق‌العاده برای من هستند. در فوتبال نتایج و عملکرد شما هستند که با صدای بلندتر از صحبتهای شما حرف می‌زنند. ایشان هم مربی بزرگی است و نتایجش این را منعکس می‌کنند. مطمئنم اِلمان‌هایی هست که سعی می‌کنیم از آن حفاظت کنیم. سعی می‌کنیم در حمله و دفاع کاری کنیم که به نتیجه برسیم.
کی روش تاکید کرد: زیبایی جام جهانی به خاطر این است که میلیون‌ها هوادار چشم به کشورهایشان دارند. مهم‌ترین مسئله هواداران هستند. برای مراکش هم همین‌طور است. آنها هم مثل ایران هستند و میلیونها هوادار در داخل و خارج از کشورشان دارند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین مطلب این است که وقتی بازی تمام می‌شود، هواداران دو تیم به عملکرد تیمشان افتخار کنند. در پایان مسابقه یکی از تیم‌ها بیشتر جشن خواهد گرفت. امیدوارم این تیم، ایران باشد. ایجاد غرور برای ملت ایران، وظیفه و مسئولیت ما است.
سرمربی تیم ملی درباره مصدومیت تعدادی از بازیکنان تیمش گفت: راجع به مصدومیت‌ها داریم کار می‌کنیم. یکی دو مطلب جزئی وجود دارد. نمی‌توانم این را کتمان کنم ولی همه چیز مثبت است.