kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

اخبار جام جهانی فوتبال

آمریکا، کانادا و مکزیک میزبانان مشترک جام جهانی ۲۰۲۶
شصت‌وهشتمین کنگره فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دیروز چهارشنبه با حضور نمایندگان فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو فیفا در شهر مسکو برگزار شد تا مواردی همچون بودجه دوره‌ای فیفا بین سال‌های 2019 تا 2022 مورد بررسی و تصویب قرار بگیرند. همچنین در بخشی از این کنگره درخصوص انتخاب میزبان جام جهانی 2026 رأی‌گیری صورت گرفت که در نهایت کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک با کسب آرای بیشتر به طور مشترک میزبانی جام بیست‌وسوم را از آن خود کردند.مراکش نیز دیگر کاندیدای کسب میزبانی این مسابقات بود. در این مراسم سه کشور میزبان 134 رأی و مراکش 65 رأی موافق را به دست آوردند.
هیرو سرمربی جدید اسپانیا
انتخاب شدن یولن لوپتگی به عنوان سرمربی رئال مادرید در نهایت منجر به اخراج او از تیم ملی فوتبال اسپانیا شد.سرمربی اسپانیایی توسط لوییس روبیالس از هدایت لاروخا برکنار شد و فرناندو هیرو به عنوان سرمربی جدید اسپانیا معرفی شد.
رئیس ‌فدراسیون فوتبال اسپانیا: مجبور به اخراج لوپتگی شدیم
لوییس روبیالس رئیس ‌فدراسیون فوتبال اسپانیا با رسانه‌ها درباره اخراج سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا صحبت کرد. وی گفت: برخی اوقات مجبور هستیم چنین تصمیم‌هایی را بگیریم. با بازیکنان صحبت کردم و می‌توانم اطمینان دهم که آنها و کادر فنی جدید تمام تلاش خود را خواهند کرد تا در بالاترین رتبه قرار بگیرند. شرایط کنونی تیم ملی خیلی پیچیده شده است. روبیالس افزود: نمی‌خواهم درباره رفتار رئال مادرید نظر بدهم. با این حال تیم ملی، تیم همه اسپانیایی‌هاست. زمانی که اعضای تیم ملی چنین رفتاری را پیش می‌گیرند تنها باید تیم ملی راجع به آن تصمیم‌گیری کند. لوپتگی سرمربی سطح بالایی برای من محسوب می‌شود و تصمیم به اخراجش کار سختی بود. با این حال باید رفتارها را نیز در نظر گرفت. رئیس‌فدراسیون فوتبال اسپانیا گفت: ما به خاطر این مسئله رای برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ را از دست دادیم. هنوز جانشین لوپتگی مشخص نشده است ولی به زودی سرمربی آینده تیم ملی را اعلام خواهیم کرد.
تصمیم عجیب تیته برای کاپیتانی در تیم ملی برزیل
سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل می‌خواهد در هر بازی سلسائو در جام جهانی ۲۰۱۸ یک بازیکن کاپیتان شود. تیته سرمربی تیم ملی برزیل هنوز در این رابطه چیزی اعلام نکرده است. به نظر می‌رسید در دیدار برابر سوییس بازوبند به دنی‌آلوس برسد اما آسیب‌دیدگی‌ مانع از حضور مدافع برزیلی در جام جهانی شد. از طرفی میراندا مرد مورد اعتماد تیته است و مارسلو می‌تواند در دیدار برابر کاستاریکا و صربستان بازوبند را ببندد. سرمربی برزیلی می‌خواهد نیمار مانند الیسون در برخی بازی‌ها کاپیتان باشد. تیته می‌خواهد بازیکنان زیادی بازوبند را ببندند تا احساس کنند مهم هستند و نسبت به تیم ملی مسئولیت دارند. به همین خاطر ممکن است تا پایان جام جهانی چند بازیکن کاپیتان سلسائو شوند.
وضعیت محمد صلاح؛ همچنان نامشخص
تیم ملی مصر در اولین دیدار خود در جام جهانی به مصاف تیم ملی اروگوئه خواهد رفت و هنوز وضعیت محمد صلاح برای حضور در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.تصاویر موید آن است که تست‌های پزشکی روی شانه این ستاره گلزن در ترکیب تیم ملی مصر در حال انجام بوده تا مشخص شود آیا صلاح در اولین دیدار قادر به بازی کردن خواهد بود یا خیر.رئیس‌فدراسیون فوتبال مصر درخصوص آخرین وضعیت محمد صلاح گفت: شرایط او در حال بهبود است اما من هنوز نمی‌توانم با قطعیت اعلام کنم که محمد صلاح در اولین دیدار برابر اروگوئه بازی خواهد کرد یا خیر اما امیدواریم این اتفاق رخ دهد. محمد صلاح در روزهای اخیر در تمرینات گروهی تیم ملی نیز شرکت کرده‌اما هراس از تکرار آسیب‌دیدگی ممکن است در نهایت باعث شود هکتور کوپر در مورد او ریسک نکرده و حداقل در بازی اول وی را روی نیمکت قرار دهد و در صورت لزوم صلاح وارد میدان شود.
بازگشت اوزیل به تمرینات آلمان
مسوت اوزیل، ستاره تیم ملی آلمان به تمرینات گروهی این تیم اضافه شد. اوزیل در دیدار دوستانه تیمش مقابل اتریش برای آماده‌سازی جام جهانی دچار مصدومیت شده بود. هافبک آلمانی در تمریناتی که امروز در کمپ تمرینی آلمان برگزار شد، به همراه دیگر هم تیمی‌هایش حضور یافت و بدون مشکل تمرین کرد تا از نگرانی‌ها از بابت آمادگی او برای جام جهانی کاسته شود.
مدافع مکزیک جام جهانی را از دست داد
دیگو ره یس، مدافع تیم ملی مکزیک به علت مصدومیت از ناحیه همسترینگ، جام جهانی را از دست داد. مدافع پورتو در دیدارهای دوستانه مقابل اسکاتلند و دانمارک غایب بود ولی توسط خوان کارلوس اوسوریو در فهرست تیم قرار گرفت و به او فرصت داده شده بود که آمادگی بدنی‌اش را ثابت کند. با این حال، فدراسیون فوتبال مکزیک تایید کرد که ره یس نتوانسته آنطور که باید آمادگی بدنی‌اش را ثابت کند و قادر به همراهی تیمش در روسیه نخواهد بود. به جای او ، اریک گوتیرز، مدافع 22 ساله باشگاه پاچوا قرار خواهد گرفت. ره یس در طول سال 2017 نیز دچار مصدومیت‌هایی شده بود ولی انتظار می‌رفت نقشی کلیدی در تیم اوسوریو در جام جهانی ایفا کند. مکزیک پیش از این، نستور آرواخو را نیز از دست داده بود و باید دید که آنها در دیدار اول خود در جام جهانی مقابل آلمان، بدون حضور دو مدافع اصلی خود چه عملکردی خواهند داشت.
بولت: در این جام جهانی هوادار آرژانتین هستم
آرژانتین پس از صعود دشواری که به جام جهانی داشت، به سختی به عنوان یکی از مدعیان رقابت‌ها شناخته می‌شود. با این حال، تیمی که مسی را در اختیار دارد، همواره از مدعیان هر رقابتی خواهد بود، موضوعی که اوسین بولت نیز به آن اعتقاد دارد. او در جمع خبرنگاران گفت: «من هوادار آرژانتین خواهم بود. فکر می‌کنم ما شانس خوبی داریم که خوب بازی کنیم، سپس فرصت خوبی داریم که به فینال صعود کرده و قهرمان رقابت‌ها شویم. من منتظر شروع جام جهانی و تماشای تیم‌های بزرگ هستم.» با این حال، بولت برزیل را رقیب قدرتمندی برای تیمش می‌داند. او گفت: «برزیل؟ دیدم که اخیرا نیمار برگشته. او از وقتی به میادین آمده دو گل به ثمر رسانده است. یک بار دیگر ثابت کرده که یکی از بهترین هاست و برای همین است که من به مردم گفتم که این جام جهانی یکی از بهترین جام‌ها خواهد بود. خیلی رقابتی خواهد بود و گل‌های زیادی تماشا خواهیم کرد.»