kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

پس مانده‌های داعش در کرکوک تمام خانه‌‌های یک روستا را به آتش کشیدند

عناصر داعش با حمله به یک روستا در جنوب ‌غرب استان کرکوک، تمامی خانه‌های آن را به آتش کشیدند، همچنین، برخی منابع از حملات پراکنده این تروریست‌ها در شهرستان الحویجه خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد، عناصر داعش ساعت 23 شب سه‌شنبه تمام منازل یک روستا در جنوب غرب کرکوک را به آتش کشیدند.این منبع اظهار داشت: عناصر داعش کلیه منازل روستای «گرحه غازان» از توابع منطقه «الرشاد» در جنوب غرب کرکوک را به آتش کشیدند.گفته می‌شود که دلیل انتخاب این روستا کشته شدن چهار عضو داعش به دست ساکنان این روستا بود. ساکنان روستا پس از کشتن این تروریست‌ها، به شهر کرکوک پناه بردند و روستا خالی از سکنه شده بود.از سوی دیگر، یک منبع آگاه در پلیس فدرال عراق، امروز از وقوع چند انفجار و شلیک خمپاره به سوی برخی مناطق در جنوب غرب کرکوک خبر داد.وی اعلام کرد که یک خودروی گشتی پلیس فدرال در داخل شهرستان الحویجه، هدف بمب‌گذاری قرار گرفت و منفجر شد که چندین زخمی به همراه داشت. همزمان با این انفجار، هشت تا 10 خمپاره به سوی مرکز پلیس روستای «تل الذهب» از توابع الحویجه شلیک شد و به محیط اطراف این مرکز اصابت کرد. این حمله خمپاره‌ای جراحت یکی از نیروهای بسیج مردمی عشایر را به دنبال داشت.
واکنش به تجاوز ترکیه
به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر اطلاع‌رسانی «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، دوشنبه شب درباره ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق واکنش نشان داد و اعلام کرد که برای هماهنگی امنیتی مشترک با کشورهای همسایه از جمله «ترکیه»، برای حفظ امنیت مرزهای مشترک و مناطق مختلف مرزی آماده است.
«سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر عبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با «بغداد الیوم» اعلام کرد: دولت عراق نمی‌تواند هیچ‌گونه اقدام خصمانه‌ از داخل کشور علیه کشورهای همسایه را بپذیرد و در مقابل نیز ورود نیروهای ترکیه به عمق خاک کشورش را رد می‌کند و آن را نقض حاکمیت خود می‌داند.وی افزود: هرگونه اقدام با ماهیت توسعه‌طلبی در شکل و سطح عملیات نظامی غیرقابل قبول است. عراق آماده هماهنگی امنیتی مشترک با کشورهای همسایه، از جمله ترکیه، برای حفظ مرزهای مشترک و مناطق مرزی است.الحدیثی تاکید کرد که دولت از تمامی ابزارهایی که قوانین بین‌المللی اجازه می‌دهند، برای حفظ حاکمیت عراق و مقابله با هرگونه تجاوز استفاده می‌کند.پیش از این برخی رسانه‌ها از پیشروی نظامی ترکیه در داخل اراضی عراق با هدف انجام عملیات نظامی علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) خبر داده بودند.ارتش ترکیه از 11 مارس گذشته (21 اسفند) عملیات نظامی جدید علیه پ.ک.ک در منطقه کردستان عراق را کلید زده است و به طور مستمر، کوه‌های «قندیل» را به بهانه حضور عناصر پ.‌ک‌.ک، هدف قرار می‌دهد. «رجب طیب‌اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز اوایل ماه ژوئن جاری (اواسط خرداد) تلویحا به انجام عملیات نظامی ارتش کشورش در سنجار و کوه قندیل اشاره کرد.