kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹

پایان گروگانگیری خونین در «اورلاندو» آمریکا با مرگ 4 کودک گروگان!

براساس گزارش رسانه‌های آمریکا فردی که در شهر «اورلاندو» این کشور، چهار کودک را گروگان گرفته بود، همه آنها را کشت.

امنیت در آمریکا تبدیل به کالای نایابی شده است که یکی از دلیال اصلی آن آزادی خرید و فروش و حمل سلاح است. حمل آزادانه سلاح در آمریکا با موج رو به گسترش نژادپرستی تلفیق شده و بحران بزرگ‌تری را در جامعه رقم زده است. لابی سلاح در آمریکا به گونه‌ای در قسمت‌های مختلف این کشور رخنه کرده که حتی افرادی که نژادپرستند و یا از مشکلات روانی رنج می‌برند، به سادگی سلاح می‌خرند و ده‌ها نفر را به کام مرگ می‌کشاند. بیش از 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود و مردم آمریکا روزانه با این سلاح‌ها همدیگر را می‌کشتند. به گفته «هیلاری کلینتون» سالانه33 هزار نفر در آمریکا با اسلحه به قتل می‌رسند که به معنای کشته شدن 90 نفر در هر روز است. اما در مدارس آمریکا وضع وخیم‌تر است و بر اساس گزارش دیلی تلگراف، به طور متوسط در هر 60 ساعت یک نفر در این مدارس به ضرب گلوله جانش را از دست می‌دهد.
 در جدیدترین مورد از اقدامات جنون‌آمیز در آمریکا رسانه‌های این کشور روز دوشنبه از گروگانگیری در ساختمانی در «اورلاندو» خبر دادند.به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، مرد مهاجم پس از تیراندازی و زخمی کردن یک مأمور پلیس، چهار کودک را گروگان گرفت. بنا بر این گزارش، مأمور پلیس «به شدت زخمی» شده و اکنون تحت مداوا قرار دارد.
در ادامه پیگیری ماجرا، برخی رسانه‌ها از قبیل «ان.بی.سی نیوز» دیروز گزارش دادند که چهار کودک به گروگان گرفته شده، توسط فرد گروگانگیر کشته شدند.طبق گزارش پایگاه آمریکایی «اورلاندو سنتینل»، فرد گروگانگیر که پلیس نام او را «گری وین لیندسی جونیور» 35 ساله اعلام کرده، بر اثر تیراندازی پلیس کشته شد. هنوز از علت اصلی این گروگان‌گیری گزارشی مخابره نشده، اما برخی رسانه‌ها اعلام کردند موضوع یک نزاع خانوادگی بوده است. بچه‌های کشته شده یک ساله، 6 ساله، 10ساله و 11 ساله بوده‌اند.