kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
بطحائی:

نشانه های نا کارآمدی در آموزش و پرورش هویداست

وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط بسیار دشواری که نسل امروز در آن پرورش می‌یابد هیچ نسخه‌ای جز استفاده از آموزه‌های دینی برای بیرون رفتن از مشکلات نداریم.

سید محمد بطحائی در دیدار با دبیرکل و اعضای شورای معاونین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: در دنیای پر از رمز و رازهای امروز که با دشمنی‌های بسیار پیچیده ای همراه است و در این شرایط بسیار دشواری که نسل امروز در آن پرورش می یابد و باید اعتراف کنیم هیچ نسخه‌ای جز استفاده از آموزه‌های دینی برای بیرون رفتن از مشکلات نداریم، اگر ما هوشمندترین نیروی انسانی را داشته باشیم، اگر ما تیز هوش‌ترین افراد جامعه را در اختیار داشته باشیم، اگر ما قوی‌ترین مدیران کشور و جامعه را به خدمت بگیریم باید اعتراف کنیم در صورتی که تمسک به آموزه‌های الهی و دینی نباشد حتما در این دنیای پیچیده بسیار گرفتار می‌شویم.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بطحائی افزود: در فرایند یاددهی و یادگیری تعلیم و تربیت امروز آموزش‌های رسمی سهم بسیار اندکی را در یادگیری ایفا می‌کند و در بعضی از مواقع تنها 20 درصد یادگیری از آموزش‌های رسمی است و 80 درصد از محیط‌های دومی صورت خواهد گرفت. محیط‌هایی مثل خانواده، اجتماع و تشکل‌ها و محیط‌های همسالان و... بنابراین اگر نظام آموزش و پرورش همه انرژی خود را هم صرف آموزش‌های رسمی کند باید اعتراف کنیم که قطعا به شکست خواهد انجامید.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ما تا به امروز بیشتر انرژی و توان خود را بر روی آموزش‌های رسمی گذاشته است و علی‌رغم اینکه همه مدیران، وزرا و معاونین سابق جزو متعهدترین و متدین‌ترین نیروی انسانی دولت‌ها بودند اما امروز شاهد هستیم که نشانه‌های ناکارآمدی در آموزش و پرورش هویدا است.
راه را برای دلال‌های آموزشی باز کردیم
وزیر آموزش‌ و پرورش همچنین در جلسه ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌اندوزی دختر کشور با اولویت مدارس ابتدایی اظهار داشت: با این روش و سبک زندگی که برخی ناخواسته و تحمیلی است اگر تصحیح نکنیم، آیندگان کشور در معرض خطر جدی هستند.
به گزارش فارس، سید محمد بطحایی با اشاره به حجم سنگین کتب درسی، گفت: انبوهی از مطالب را می‌خواهیم به بچه‌ها منتقل کنیم و دیگر مجال گفت‌و‌گو در کلاس وجود ندارد‌. دانش‌آموز دوره ابتدایی باید بالا و پایین پریدن را تمرین کند، حالا به او فقط کتاب تست دهیم درست نیست. به همین دلیل این دانش‌آموز در برابر آسیب‌ها خودش را می‌بازد.
بطحایی افزود: راه را برای دلال‌های آموزشی باز کردیم و فرصت را برای یک مشت دلال آموزشی قرار دادیم ‌‌‌‌در حالی که بچه‌ها در دوره ابتدایی باید زندگی کردن را یاد بگیرند.