kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی:

اروپا بچه‌ همان «کدخدا» است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز از کدخدا مایوس شدند و به اروپا چسبیده‌اند. ما به آنها می‌گوییم اینها بچه‌های همان کدخدا هستند و اگر یک سناریو با آمریکا در قبال ایران طراحی نکرده باشند، باز هم حاضر نیستند به خاطر ما مقابل آمریکا بایستند.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت:‌اشکالی که ما به برخی دوستان داریم این است که آنها فکر می‌کنند استکبار گاو است! و می‌گویند چرا با شاخ‌های گاو درگیر می‌شوید! بیاید و آنها را بدوشید! این حرف را محمد مرسی هم بعد از انقلاب مصر می‌گفت. انقلاب مصر کار بسیار بزرگی بود؛ اینکه بتوان حسنی مبارک را سرنگون کرد اقدام عظیمی بود که می‌توانست تاثیر بسیاری در کشور‌های منطقه بگذارد. مرسی گفت: «من‌اشتباه ایران را نمی‌کنم و با همه مستکبران غرب و شرق درگیر نمی‌شوم، مصر به پول حاکم عربستان و حمایت آمریکا نیاز دارد، پس راه خودم را می‌روم و با آمریکا و عربستان دشمنی نمی‌کنم.» اما عاقبت کار او را همه دیدند.
وی افزود: حرف ما این است چرا استکبار را گاو می‌بینید!؟ استکبار را گرگ ببینید. گرگ اگر قوت و قدرت دید عقب‌نشینی می‌کند. شما او را به گاو تشبیه نکنید. تاریخ نشان داده کسانی که رفتند شیر این گاو را بخورند، زهر در شیر بود و مسموم شدند. آقای مرسی در مصر می‌خواست از استکبار بهره‌مند شود اما لطمه بسیار بزرگی به انقلاب مصر زد. بیش از ۷۰۰ شخصیت انقلابی که هرکدام در حد یک رهبر بودند، همه آنها به دلیل‌اشتباهات مرسی نابود شدند. اما ببینید که چطور حزب‌اللهِ کوچک مقاومت کرد و توانست پیروز شود و امروز چه تاثیر مهمی در منطقه دارد. این نشان می‌دهد که انفعال کارساز نیست و نتیجه‌ای جز شکست در پی ندارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در مسئله مذاکرات هسته‌ای برجام ما هر کجا محکم ایستاده‌ایم، دشمن عقب رفته است. مشکل این است که ما فکر کرده‌ایم با یک دنیای اهل منطق، گفت‌وگو و مذاکره عقلانی طرف هستیم. نه خیر! به این شکل نیست، طرف ما خوی استکباری و برتربینی دارد. شما رفتار وزیر امور خارجه آمریکا را دیدید که ۱۲ دستور خطاب به کشور ما داد! حرف ما این است که شما اعتماد به آمریکا را تجربه کردید. یادتان می‌آید آن اوایل آنها می‌گفتند ما با کدخدا می‌بندیم، اگر کدخدا را دیدید این بچه‌ها [اروپایی‌ها]، دیگر کاره‌ای نیستند! اما امروز از کدخدا مایوس شدند و به اروپا چسبیده‌اند. ما به آنها می‌گوییم اینها بچه‌های همان کدخدا هستند و اگر یک سناریو با آمریکا در قبال ایران طراحی نکرده باشند باز هم حاضر نیستند به خاطر ما مقابل آمریکا بایستند. اگر از ما مقاومت ببینند عقب‌نشینی می‌کنند. امروز گفتمان مقاومت و استکبارستیزی امام راحل یگانه راه پیش‌روی ماست. گفتمان مقاومت امام نه تنها کهنه و تاریخ مصرف گذشته نشده بلکه هرچه جلوتر می‌رویم زنده‌تر می‌شود. حجت‌الاسلام حاجی صادقی اظهار داشت: نباید اینگونه باشد که شعارها و اصول رهبری و امام را تکرار ولی عمل نکنیم. مثلا شعار اقتصاد مقاومتی، چند سال است که گفته می‌شود اما محقق نمی‌شود. من دلیل آن را مشکلات اعتقادی می‌دانم، آقایانی که کتاب «اقتصاد کنزی» را ترجمه و مبنا قرار می‌دهند و به دنبال پیاده کردن مدل اقتصاد چین و ژاپن در کشور هستند، هیچگاه پیاده‌کننده اقتصاد مقاومتی نیستند. من به برخی گفتم‌ای کاش شما در تقلیدتان هم به صورت کامل تبعیت می‌کردید.
وی بیان داشت: امروز باید بدانیم هیچکدام از ما به اندازه مقام معظم رهبری انقلابی نیستیم. باید بدانیم به همان میزان که فاصله گرفتن از روحیه انقلابی مضر است، از رهبری انقلابی‌تر بودن هم خطرناک است. این افراد را من دو گروه می‌دانم که عمده آنها افراد خوبی هستند. یکسری از این افراد بدرفتاری‌ها و بی‌عدالتی‌ها دیدند و نمی‌توانند تحلیل درستی بکنند. مثلا می‌گویند: چرا رهبری با برخی از این دولتمردان و مسئولین مدارا می‌کند؟ باید به آنها گفت این ما هستیم که رای می‌دهیم و دولت‌هایی مانند دولت بنی صدر را روی کار می‌آوریم. من یادم هست زمانی که بنی صدر رئیس‌جمهور شد بسیاری از بچه‌های انقلابی پیش حضرت امام رفتند و به ایشان گفتند، مگر شما نمی‌دانید بنی صدر چگونه فردی است و چه می‌کند؟ امام فرمودند: تا زمانی که مردم رایی را که به بنی صدر داده‌اند، از نظر قلبی پس نگیرند از من انتظار نداشته باشند.