kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

نمایش فیلم‌های انقلابی سینمای ایران در ونزوئلا(اخبار ادبی و هنری)

برنامه هفته سینمای ایران در دو مرکز سینمایی کاراکاس و مراکز سینمایی دولتی ونزوئلا در ۱۰ استان این کشور آغاز شد.

در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی هنری که در سالن نمایش موزه هنرهای زیبای کاراکاس برگزار شد، ماریا سوآرز، معاون هنری وزیر فرهنگ ونزوئلا و ویلیام سانتانا، رئیس‌ بنیاد سینمایی ونزوئلا و حسین میرزایی، رایزن فرهنگی ایران در ونزوئلا، به ایراد سخن پرداختند.
ماریا سوآرز، معاون وزیر فرهنگ و ویلیام سانتانا، رئیس‌ بنیاد سینماتک ونزوئلا نیز در سخنانی ضمن تمجید از سینمای ایران و موفقیت‌های آن در جشنواره‌های مهم جهانی، خواهان همکاری بیشتر دو کشور در زمینه تولیدات سینمایی و تبادل تجربیات دو کشور شدند.
بنابر اعلام این خبر، در این رویداد سینمایی فیلم‌های ایرانی علاوه‌بر کاراکاس (پایتخت) از مراکز تحت پوشش بنیاد سینمایی ونزوئلا در ۱۰ استان این کشور پخش می‌شود. علاوه‌بر آن در این ایام سالن‌های نمایش عمومی غیررسمی در محلات مختلف (معروف به باشگاه سینما) نیز همزمان به نمایش فیلم‌های ایرانی ‌می‌پردازند.
در این رویداد سینمایی فیلم‌های «بادیگارد»، «طعم شیرین خیال»، «کفش‌هایم کو؟»، «راه آبی ابریشم»، «مریم مقدس»، «خط ویژه» و چندین مستند توریستی کوتاه همانند: «ایران زیبای سربلند»، «ایران فوق‌‌العاده است» و فیلم‌های کوتاه «مورچه و حضرت سلیمان»، «علمک»، «بازارچه خیریه» و… به نمایش درمی‌آید.