kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

حوادث کوتاه از کشور

انهدام باند سرقت
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از انهدام باندی که اعضای آن با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت گوشی‌های همراه شهروندان می‌کردند، خبر داد.
سرهنگ حسن یاردوستی گفت: پلیس با گشت‌زنی هدفمند در سطح شهر طی یک عملیات غافلگیرانه سارقان را در حالی که لباس مشکی و ماسک پوشیده بودند در حین سرقت گوشی همراه یکی از شهروندان ، دستگیر کرد.
توقیف شناور
هندیجان – خبرنگار کیهان: رئیس ‌اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان گفت: 11 قایق و یک فروند لنج که صیادان آن با استفاده از آلات لنگری اقدام به صیادی در صیدگاه‌های این شهرستان می‌کردند توسط پایگاه حفاظت منابع آبزی این شهرستان توقیف شد.
فلامرز مزارعی افزود: با توجه به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر نصب آلات لنگری در صیدگاه‌های هندیجان توسط برخی صیادان غیر بومی گشت‌زنی دریایی توسط یگان حفاظت منابع آبی و مرزبانی در مناطق سریم، خورموسی و بحرکان و برخی نقاط دیگر انجام و 11 قایق، یک فروند لنج و در مجموع با 47 ملوان شناسایی و مجوز آنها توقیف شد.
فلامرز مزارعی افزود: از این تعداد قایق و لنج یک دستگاه ترال لنج، 71 عدد لنگر،40 طاقه تور حلوا سفید و 265 کیلوگرم ماهی کشف و ضبط شد.
سرقت در پایانه مسافربری
اهواز – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر گفت: اعضای باند سارقان حرفه‌ای سرقت از تریلرهای بارگیری شده در پایانه‌های بندرامام خمینی(ره) به دام افتادند.
سرهنگ جلیل زبیدی، افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیس باند شش نفره سارقان شناسايی شد و در یک عملیات غافلگيرانه در مخفيگاهشان به دام افتادند.
سرهنگ زبیدی در ادامه افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری کشف و متهمان در تحقیقات پلیس به 10 فقره سرقت از پایانه‌های بندر امام خمینی(ره) اعتراف کردند.
سقوط از صخره
اردبیل – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان «نمين» گفت: كوهنورد 29 ساله تهراني بر اثر سقوط از صخره ارتفاعات «سوها» جان خود را از دست داد.
سرهنگ حسن شريفي افزود: شش كوهنورد تهراني برای كوهپيمايي در ارتفاعات صعب‌العبور «سوها» حاضرشدند ولي يكي از آنها كه جواني 29 ساله بود از بالاي صخره به پايين سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
وی تصريح كرد: جسد كوهنورد جوان به پزشكي قانوني انتقال داده شد.
مواد افیونی در تریلر
یزد – خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر یزد از کشف مواد افیونی در این استان خبر داد.
سرهنگ محمد حسین ستوده گفت: ماموران انتظامی یزد در یک عملیات ایست و بازرسی 100کیلوگرم تریاک و 10کیلوگرم حشیش کشف کردند.
وی افزود: این مقدار موادمخدر هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی از یک دستگاه تریلی که با محموله قطعات صنعتی در حال حرکت بود بدست آمد.
وی اضافه کرد: در این زمینه دو متهم دستگیر شدند.
صاعقه یک نفر را کشت
تبریز – خبرنگار کیهان: سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی گفت: صاعقه یک کشته و 4 مصدوم در روستای جانبهان از توابع شهرستان بستان‌آباد بر جای گذاشت.
وحید شادی‌نیا اظهار داشت: در این حادثه که روز دوشنبه روی داد نیروهای اورژانس پس از سختی‌های فراوان و عبور از سیلاب به روستای جانبهان رسیدند.
وی افزود: در این حادثه مرد ۲۷ ساله جان باخت و چهار نفر دیگر مصدوم توسط اورژانس بستان‌آباد به بیمارستان انتقال یافتند طبق گزارش کارشناسان اعزامی اورژانس وضعیت مصدومان مساعد است.
دستگیری سوداگران مرگ
همدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان همدان از کشف حشیش در عملیات مشترک پلیس همدان با البرز و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح گفت: با تلاش‌های اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بر روی یک باند قاچاق و توزیع مواد مخدر از نوع حشیش، مشخص شد باند مذکور اقدام به انتقال مواد مخدر از استان‌های جنوبی به استان‌های مرکزی کشور می‌کند.
وی افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر البرز طی بازرسی از منزلی در تهران که محموله توسط قاچاقچیان در آن تخلیه شده بود، ۲۴کیلوگرم حشیش با لفافه را کشف کردند.
تبلیغ مواد مخدر
اصفهان – خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس فتای اصفهان گفت : فردی که دریکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ فروش مواد مخدر می‌کرد، در عملیات رصد و پایش مأموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوي افزود: کارشناسان این پلیس در پی رصد و پایش فضای مجازی صفحه‌ای را در شبكه اجتماعي اينستاگرام مشاهده کردند که در آن فردی اقدام به تبلیغ فروش مواد مخدر می‌کرد.
وی اضافه کرد: کارشناسان بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با تحقیقات علمی و تخصصی خود موفق شدند فرد مذکور را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.
وی در ادامه گفت: متهم که در مواجهه با مدارك و مستندات پليس چاره‌ای جز اعتراف نداشت، صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و به همراه مقاديري مواد مخدر کشف‌ شده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.
آتش‌سوزی قربانی گرفت
ساری – خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت : منزل پیرمردی 95 ساله به نام «خداورد – خ» در یکی از روستاهای حومه شهرستان نوشهر بر اثر بخاری هیزمی دچار حریق شد.  
سرهنگ علیرضا باقری افزود: بر اثر وقوع این آتش‌سوزی این مرد به همراه همسر ۸۸ ساله‌اش دچار خفگی شد و فوت کرد.
وی اضافه کرد: علت حریق در دست بررسی است.
آتش در استخر مواد نفتی
سرویس شهرستانها: معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان از وقوع آتش‌سوزی در استخر دو تنی حاوی مواد نفتی در شرکتی تولیدی در شهرک صنعتی گرمسار خبرداد.  
سرهنگ سید علی میراحمدی افزود: در بررسیها مشخص شد استخری حاوی دو تن مواد نفتی در یک شرکت تولیدی در شهرک صنعتی جنت آباد شهرستان گرمسار دچار حریق شده است.
وی خسارت این حادثه را دو میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد: با اقدام به موقع آتش نشانان و مهار حریق، این حادثه تلفات جانی
در برنداشت.
کشف تریاک
سرویس شهرستانها: رئیس‌پلیس مبارزه با موادمخدراستان قم از کشف تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در این استان خبرداد.
سرهنگ غلامعباس بلفکه اظهار داشت: در پیگیریهای مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان «زنجان» بر روي عناصر اصلي تهيه و توزيع مواد مخدر، مشخص شد فردی قصد دارد محموله مواد مخدر را توسط يک دستگاه «تریلی» از یکی از استان‌های جنوب کشور به پایتخت منتقل و از استان قم عبور کنند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پليس این استان قرار گرفت و خودروی مذکور توقیف شد.
وی بیان داشت: در بازرسی تخصصی از تریلی، مقدار 99 کیلو و 600 گرم تریاک در قالب 14 بسته کشف شد.