kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
استاندار تهران خبر داد

بهره‌برداری از ساختمان جدید پلاسکو تا عید فطر سال ۹۹

استاندار تهران گفت: از هفته آینده و عید فطر امسال کار بازسازی ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو کلید خواهد خورد و در عید فطر دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدحسین مقیمی در حاشیه جلسه رفع موانع و مشکلات بازسازی ساختمان پلاسکو افزود: از زمانی که رسیدگی به وضعیت ساختمان پلاسکو و اجرای طرح جدید آن به استانداری تهران محول شد جلسات متعددی تاکنون برگزار شده است.
مقیمی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان هزینه‌های ساختمان را تقبل کرده است، به خبرگزاری صدا و سیما گفت: در نهایت قرار شد ساختمان بازسازی شود، به نحوی که پنج طبقه برای اقدامات خدماتی ساخته شود و از محل درآمد آن هزینه‌های ساختمان تامین شود.
وی ادامه داد: قسمت پشت ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو که در پنج طبقه است، به عقیده برخی از کسبه و ساکنان پلاسکو امکان مقاوم سازی دارد و قبول کردند با هزینه ساکنان مقاوم سازی انجام شود، تعدادی هم البته عقیده بر نوسازی این ساختمان همچون ساختمان ۱۵ طبقه دارند، برای این کار نظرسنجی ساکنان از طریق فرمانداری، شورای کسبه پلاسکو و اتاق اصناف انجام خواهد شد و مهندس مشاور طرح را ارائه می‌دهد و پس از تایید، شهرداری طبق طرح مقاوم سازی یا نوسازی پروانه بدون هزینه صادر خواهد کرد.