kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

کوتاه اقتصادی

* معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور از سقوط ۷۶۵ پله‌‌ای رتبه جهانی پیام‌رسان تلگرام پس از مسدودسازی در ایران خبر داد. به گزارش تسنیم؛ امیر خوراکیان با بیان این مطلب اظهار کرد: بررسی ترافیک دامنه‌های پیام‌رسان تلگرام بر اساس آمار رتبه‌بندی ترافیک وب‌سایت الکسا در سه ماه گذشته نشان می‌دهد که دامنه Telegram.org (مربوط به تلگرام وب) با 33 رتبه کاهش دارای رتبه 300، دامنه t.me با 114 رتبه کاهش دارای رتبه 600 و دامنه telegtram.me با 765 رتبه کاهش دارای رتبه 2328 در ترافیک جهانی
 شده‌اند.
* همراه اول مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان به ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، کمک کرد.به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هدف از این کار کمک به آزاد سازی زندانیانی است که به دلیل عدم توانایی نسبت به پرداخت دین (حق الناس) در جرائم غیر عمد در زندان هستند.
* معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: طرح نهایی ملی الگوی کشت محصولات کشاورزی تا دو ماه آینده در همه استان‌های کشور اجرا و عملیاتی می‌شود.
* طبق اعلام شرکت مادرتخصصی توانیر، امسال با توجه به شرایط ویژه به وجود آمده و کاهش بارندگی در فصل بارش و کم شدن سطح آب پشت سدها حدود سه تا سه هزار و 500 مگاوات از ظرفیت نیروگاههای برقابی کشور کاسته شده و با درنظر گرفتن رشد 5 تا 7 درصدی مصرف هر ساله در کشور پیش‌بینی می‌شود حدود 5 تا 6 هزار مگاوات کمبود برق در کشور داشته باشیم.
* طبق اعلام گمرک ضوابط صدور گاز مایع مشخص شد.بر این اساس صادرات پنج فرآورده اصلی نفتی از جمله گاز مایع به نیابت از شرکت‌های پالایشی نفتی کشور بر عهده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است.
* رئیس‌سازمان امور مالیاتی گفت: تا 20 خرداد سال جاری 761 هزار اظهارنامه مالیاتی مربوط به عملکرد سال 96 مؤدیان دریافت شده است. سیدکامل تقوی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خرداد ماه مهلت ارائه اظهارنامه‌های مؤدیان حقیقی و مشاغل و نیز تیر ماه برای مؤدیان حقوقی است، تا بتوانند اظهارنامه‌های خود را به سازمان مالیاتی تسلیم
کنند.