kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
با وجود وعده معاون اول رئیس‌جمهور

آزادراه تهران - شمال تابستان امسال هم تکمیل نمی‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برآوردها نشان می‌دهد که قطعه اول آزادراه تهران – شمال تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  خیرالله خادمی، در نشستی درباره آخرین وضعیت آزادراه تهران – شمال اظهار کرد: مقرر شده بود تا پایان آبان ماه، قطعه اول آزادراه تهران – شمال به بهره‌برداری برسد اما مجری این پروژه (بنیاد مستضعفان و شرکت آزادراه تهران – شمال) اعلام کرد در تابستان ساخت این قطعه به پایان می‌رسد. با این حال برآوردها نشان می‌دهد که تا پایان تابستان نیز ساخت این پروژه به اتمام نمی‌رسد.
معاون وزیر راه و شهر سازی در حالی این مطلب را بیان کرد که معاون اول رئیس‌جمهور در 27 خرداد سال گذشته در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران ـ شمال، گفته بود: امیدوارم قطعه 1 در سال ۹۶ تکمیل شود و مردم بتوانند از این قطعه به طول ۳۲ کیلومتر استفاده کنند.
اسحاق جهانگیری طی بازدید از آزادراه همت-کرج در دی ماه سال گذشته هم تصریح کرده بود: در اطراف تهران آزادراه‌های مهمی در دست احداث داریم که نیازمند بازدید و پیگیری متعدد است. آزادراه تهران- شمال یکی از مهم‌ترین‌های اینهاست و در بین مردم به یک داستان دنباله دار تبدیل شده است.
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت راه‌آهن قزوین – رشت گفت: زیرسازی خط راه آهن قزوین – رشت و ساخت پل بزرگ کیلومتر ۵۵ راه‌آهن (قزوین –رشت)، در دو هفته گذشته به پایان رسیده و تمامی بسترها تا ایستگاه رشت آماده شده است.
خادمی درباره آخرین وضعیت کنارگذر جنوبی تهران تصریح کرد: با توجه به آنکه 40 کیلومتر دیگر به این پروژه اضافه شده اما این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.معاون وزیر راه و شهرسازی درباره راه‌آهن خاف – هرات نیز گفت: در این پروژه تنها دو کیلومتر از عملیات اجرایی تا مرز غوریان باقی مانده  و بالاست‌ریزی به میزان 28 واگن در 60 کیلومتری داخل مرز افغانستان در حال اجراست. مراحل زیرکوبی نیز به زودی آغاز می‌شود و امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه تا پایان تابستان امسال به اتمام برسد.خادمی با اشاره به راه‌آهن چابهار – زاهدان بیان کرد: بخش اول این خط با منابع داخلی در حال اجرا است و زیرسازی این پروژه با پیشرفت 44 درصدی انجام می‌شود. برای تأمین مالی راه آهن چابهار – زاهدان با هندی‌ها مذاکره‌ کرده‌ایم. وی درباره راه آهن گرگان – بجنورد – مشهد نیز گفت: برای ساخت این پروژه با کنسرسیومی متشکل از آستان قدس رضوی و یک شرکت چینی با برآورد 10 هزار میلیارد تومانی معادل 18.2 میلیارد یوآن به توافق رسیده‌ایم، این پروژه دو هفته قبل ابلاغ شده است.