kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
رئیس ‌اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان نایلون:

مواد اولیه پلاستیک 2 برابر قیمت بورس هم در بازار پیدا نمی‌شود

رئیس ‌اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون گفت: مواد اولیه پلاستیک در بورس کیلویی پنج هزار تومان قیمت‌گذاری شده اما در بازار آزاد حتی با قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان هم وجود ندارد.

احمد مقیمی اصل در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در شرایط فعلی، تولید به خصوص تولید محصولات پلاستیکی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، اظهار کرد: مواد اولیه پلاستیک و مواد پلیمری در بورس حدود کیلویی پنج هزار تومان قیمت‌گذاری شده که در بازار آزاد حتی با قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان محصولی برای خرید وجود ندارد و این در حالی است که مواد اولیه تولید محصولات پلاستیکی و پلیمری با قیمت ارزان‌تری نسبت به بازار داخلی به بازارهای صادراتی، ارسال می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پتروشیمی‌ها با وجود تقاضای قابل توجه، میزان عرضه را بسیار کاهش داده‌اند، ادامه داد: با وجود آنکه محصولات پلاستیکی قابلیت بازیافت دارند باید از این امکان استفاده شود و محصولات پلاستیکی و پلیمری را با جدیت بیشتر به چرخه بازیافت وارد کرد.
رئیس‌ اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون افزود: محصولات پلاستیکی و نایلون در صنوف مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و با رشد قیمت محصولات پلاستیکی، قیمت تمام شده محصولات مختلف افزایش می‌یابد.
مقیمی اصل ادامه داد: صنعت تولید محصولات پلاستیک و پلیمر وابستگی آنچنانی به واردات ندارد و نباید با رشد قیمت دلار، در بازار داخلی دچار نوسان قیمتی شود. مواد اولیه تولید پلاستیک و مواد پلیمری که در کشور تولید می‌شود به بازارهای مصرف‌کننده صادر می‌شود که باید نوسانات قیمتی بازار داخلی توسط بازارهای صادراتی پوشش داده شود، اما در حال حاضر شرایط به گونه دیگر اداره می‌شود.