kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
تماس تلفنی وزیر ورزش با کارلوس کی روش

ترکیب تیم ملی فوتبال برای بازی اول مشخص شد؟! حریف ایران، کمترین شانس قهرمانی در جام جهانی را دارد

در فاصله سه روز تا اولین بازی ایران در جام جهانی فوتبال، یک سایت ایتالیایی ترکیب تیم ملی را برای بازی اول برابر مراکش اعلام کرده است.
سرویس ورزشی-

تمرینات تیم ملی در فاصله سه روز تا اولین بازی در جام جهانی 2018 روسیه، در کمپ ملی‌پوشان فوتبال پیگیری می‌شود. خبر نگران‌کننده تمرین دیروز غیبت چهار بازیکن بود. دژاگه، طارمی، ترابی و رضائیان که زمزمه‌هایی مبنی بر مصدومیت آنها مطرح می‌شود دیروز هم در تمرین صبح تیم ملی شرکت نکردند.
این چهار بازیکن پس از دیدار برابر لیتوانی و پس از مشکل فیزیکی جزیی، در زمین تمرین حاضر نشدند و زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی تمرین ریکاوری را انجام دادند.
این بازیکنان تحت ارزیابی دائمی کادر پزشکی تیم ملی قرار دارند و پس از تایید ارزیابی مثبت از سوی تیم پزشکی انتظار می‌رود در چند روز آینده به زمین تمرین برگردند.
اعلام ترکیب ایران
نکته مهم درخصوص تیم ملی فوتبال آن هم در فاصله سه روز تا بازی با مراکش مشخص نبودن ترکیب است تا جایی که نزدیک‌ترین افراد به تیم ملی هم نمی‌دانند کی روش برابر مراکش، تیم ملی را با چه آرایشی به میدان می‌فرستد.
دیروز سایت «توتو مرکاتووب» ایتالیا در گزارشی نوشت؛ علیرضا جهانبخش و سردار آزمون ستاره‌های تیم ملی فوتبال ایران هستند، تیمی که با هدف تخریب برنامه‌های اسپانیا و پرتغال به دنبال صعود به مرحله حذفی مسابقات جام جهانی 2018 است. با سرمربیگری کی‌روش و حداکثر کیفیت بازی سردار آزمون، ایران می‌تواند از مرحله گروهی بگذرد. مهاجم روبین‌کازان در جام جهانی آزادی عمل کامل خواهد داشت، بازیکنی که چند تیم ایتالیایی به دنبال جذبش هستند.
طبق این گزارش کی‌روش، تیم ملی را در جام جهانی 2018 با سیستم بازی 1-1-4-4 روانه میدان خواهد کرد. ترکیب تیم ملی هم به شرح زیر خواهد بود:
*دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند
*مدافعان: رامین رضاییان، روزبه چشمی، محمدرضا خانزاده و میلاد محمدی
*هافبک‌ها: علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی، وحید امیری و مهدی طارمی
*مهاجم دوم: کریم انصار‌ی‌فرد
*مهاجم نوک: سردار آزمون.
تماس وزیر ورزش با کی روش
افشای ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی با مراکش تنها اتفاق مهم دیروز تیم ملی نبود، روز سه شنبه وزیر ورزش تماسی با سرمربی تیم ملی داشت تا در جریان آخرین اتفاقات تیم ملی قرار گیرد.
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگوی تلفنی با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال که در روسیه به سر می‌برد، اظهار کرد: میلیاردها نفر در سراسر جهان بازی تیم ملی ایران را به عنوان نماد‌های ارزشمند کشوری با عظمت، با فرهنگ و دارای تاریخ کهن و پرافتخار تماشا می‌کنند و بازی خوب شما باعث انسجام و افزایش غرور ملی خواهد شد و نام پرآوازه ایران را پرافتخارتر
می‌کند.
در این تماس تلفنی کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گزارشی از آخرین وضعیت تیم ملی، بازیکنان و اردوهای تدارکاتی بشیکتاش ترکیه و کمپ لوکوموتیو مسکو به وزیر ورزش و جوانان ارائه کرد.
سلطانی‌فر با تقدیر از زحمات سرمربی و کادر فنی تیم ملی ایران ، به کی روش گفت: تیم ملی فوتبال تنها یک تیم 23 نفره نیست، بلکه قلب‌های 80 میلیون ایرانی همراه تیم ملی در جام جهانی است. ‏مردم سربلند ایران همواره دعاگوی جوانان ارزشمند و ورزشکار ایران هستند و از شما می‌خواهند که از همه توانمندی‌ها و تجربیات خود برای موفقیت تیم ملی فوتبال ایران استفاده کنید.
وزیر ورزش و جوانان گفت : صعود مقتدرانه و زود هنگام تیم ملی فوتبال ایران و قرار گرفتن در جمع 32 تیم برتر فوتبال جهان ، افتخار بزرگی برای ورزش کشور است و ان‌شاءالله با بازی‌های مقتدرانه شما در جام جهانی تکمیل خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان تقارن اولین بازی ایران با عید فطر را به سرمربی تیم ملی یاد آور شد و گفت : این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم در این عید بزرگ، شما عیدی مناسبی به ملت ایران بدهید.
انتشار شانس قهرمانی 32 تیم حاضر در جام جهانی
اما درخصوص مراکش اولین حریف ایران در جام جهانی 2018 باید عنوان داشت که این تیم در میان تمام تیم‌ها از کمترین شانس برای کسب عنوان قهرمانی جهان بهره‌مند است.
اپتا شانس قهرمانی 32 تیم مختلف در جام جهانی را منتشر کرده و بر این اساس تیم ملی برزیل، با 13/2 درصد بیشترین شانس را برای فتح این مسابقات دارد. پس از سلسائو، آلمان، آرژانتین، فرانسه و اسپانیا بیشترین احتمال قهرمانی را به خود اختصاص داده‌اند.
نکته جالب از این لیست، حضور ژاپن در جمع 10 تیم بالایی جدول است. ژاپنی‌ها 2/2 درصد شانس قهرمانی دارند و این موضوع به دلیل گروه نه چندان سخت این تیم آسیایی می‌باشد.
همچنین تیم ملی کشورمان که در گروهی بسیار سخت قرار گرفته، بیش از یک درصد شانس قهرمانی در این مسابقات را دارد. در صورتی که شاگردان کی روش از مرحله گروهی صعود کنند، باتوجه به حذف یک تیم بزرگ از گروهشان و تقابل با تیمی از گروه A شانس قهرمانی بسیار زیادی حداقل روی کاغذ خواهند داشت.کمترین شانس برای کسب جام را مراکش دارد. آنها اگرچه قهرمان آفریقا هستند اما در گروه سختی قرار گرفته‌اند و شانس صعود از گروهشان نیز کمتر از ایران است. مراکش، پاناما و تونس سه تیم آخر این جدول هستند.